E-BÜLTEN

E-bültenimize abone olarak
en son bilgilere ve haberlere ulaşabilirsiniz.

Ana SayfaGündemYiğit Bulut'tan flaş dolar açıklaması---

Yiğit Bulut'tan flaş dolar açıklaması

Yiğit Bulut'tan flaş dolar açıklaması
04 Mart 2015 - 02:38 borsaningundemi.com

Yükselen dolar kurunu değerlendiren Yiğit Bulut, kur üzerinden spekülasyonlar yapan bazı medya kuruluşlarına da tepki gösterdi

TRT Haber'de Hasan Kurtulmuş'un sunduğu Derin Analiz programında konuşan Cumhurbaşkanlığı Başdanışmanı Yiğit Bulut, doların yükselişine ilişkin ekonomi çevrelerinde ve medyada yapılan spekülasyonları değerlendirdi.

Bazı basın yayın organlarında çıkan haberlere itibar edilmemesi gerektiğinin altını çizen Yiğit Bulut, "Erdoğan sussun, dolar yükselmez" diyenlere karşı da "bakın, Sayın Cumhurbaşkanı'nın söylediği sadece bir faiz, sadece bir kur politikası değildir. Bu bir paradigma tanımlamasıdır. Cumhurbaşkanı susarsa Türkiye rahatlar diyorlar. Hayır rahatlamasın. Bu iş nereye gidecekse gitsin. Çünkü Sayın Cumhurbaşkanı'nın söylediği bir paradigma tanımlamasıdır. 28 milyon dolarla dolarla kuru 2.53'e getirdiniz diye devletin paradigma tanımlaması değişmez. Yarın Merkez Bankası 1 milyar dolar satarsa, yaptığınız spekülasyonun altında kalırsınız" ifadeleriyle tepki gösterdi.

Yiğit Bulut şöyle konuştu:

Devletin bir kur hedefi olmaz. Devletler, merkez bankaları kur hedeflemez. Yani 2.50'yi, 2.52'yi savunmaz. Ama yarın öbür gün devlet elindeki imkanlarla piyasaya 100 milyon dolar, 200 milyon dolar, 1 milyar dolar verdiği zaman kuru rahatlıkla bir saat içinde 2.45 seviyesinde görebilirsiniz. Kaldı ki, (dolar/tl günlük grafiğinde) son bar 28 milyon dolar farkla oluştu.

BAZI GAZETELERİN ATEŞE BENZİN DÖKEN HABERLERİNE İTİBAR ETMEYİN
Bugün bazı gazetelerin internet sitelerinin, özellikle Gezi olaylarına benzin döken gazetelerin internette yaptığı "dolar koptu gidiyor, Türkiye şöyle oluyor, Türkiye böyle oluyor" dedikleri hareketin temeli 28 milyon dolarlık farktır. Piyasada 78 milyon dolar talep var, 50 milyon dolar (Merkez Bankası tarafından) satış var. Fark 28 milyon dolar. Bugün piyasaya eğer 100 milyon dolar satılsaydı kur 2.50'nin altında olacaktı. Eğer 200-300 milyon dolar satılsaydı kur 2.45'in altındaydı belki de.

Ben buradan herkese sesleniyorum. Bu tip haberlere, özellikle ateşe benzin dökmeye çalışanların yapmış olduğu haberlere itibar etmeyin.

Hiç lafı sakınmaya gerek yok. Birileri de, Sayın Cumhurbaşkanı'nın tanımlamış olduğu paradigma üzerinden, Sayın Cumhurbaşkanı'nı o paradigmanın içine hapsetmeye çalışıyor. "Cumhurbaşkanı konuştu, döviz kuru yükseldi. " "Cumhurbaşkanı konuştu, doğalgaz fiyatında indirim yapamadık." "Cumhurbaşkanı konuştu, benzine zam geldi." diyorlar.

Yine aynı gazetelerin internet sitelerinde akademisyenler, köşe yazarları, siyasetçiler malesef bu eğilimdeler.

SAYIN CUMHURBAŞKANI'NIN SÖYLEDİĞİ SADECE KUR, FAİZ POLİTİKASI DEĞİL, BİR PARADİGMA TANIMLAMASIDIR
Bakın, Sayın Cumhurbaşkanı'nın savunduğu bir faiz politikası, bir kur politikası değildir sadece. Bir paradigma tanımlamasıdır. Altını çiziyorum. Üretim merkezli, 1800'lerin başından itibaren bu topraklara dayatılan üretimsizlik paradigmasının yerini, üretim merkezli yeni bir ekonomik paradigmanın alması savaşıdır bu.

Sayın Cumhurbaşkanı hem uçakta, hem gazetecilerle konuşurken çok açık söyledi: Batılı güçlerden taraf olanlar, bizden taraf olanlar.

Ve birileri şunu beklemesin. "Kur yükseldi, psikolojik baskı altında kaldı, Cumhurbaşkanı tezinden vazgeçti." Hayır, bu Türk devletinin tanımladığı paradigmadır. Bu sabah ekonomi televizyonlarını özellikle izledim, şu tip yorumlar yapılıyor: "Sayın Cumhurbaşkanı susarsa, bu faiz kavgası biterse Türkiye rahatlar" diyorlar.

İŞ NEREYE GİDECEKSE GİTSİN, ÇÜNKÜ BU BİR PARADİGMA TANIMLAMASIDIR
Hayır rahatlamasın. Bu nereye gidecekse gitsin. Çünkü bu bir paradigma tanımlamasıdır. 28 milyon dolarla dolarla kuru 2.53'e getirdiniz diye devletin paradigma tanımlaması değişmez. Yarın Merkez Bankası 1 milyar dolar satarsa, yaptığınız spekülasyonun altında kalırsınız.

SEVİNÇLE SEYREDİYORLAR
Birileri, "bizim söylediğimiz doğru" ihtirası içinde olaylara kenardan bakıp, müdahale etme yetkisi ve zorunluluğu olmasına rağmen piyasadaki regülatör olma görevini kullanmıyorsa, kurum ve kuruluşlar "bizim söylediğimiz doğru, Sayın Cumhurbaşkanı'nın söylediği doğru değil. İşte sonucu, işte kur" diye kenardan alkış tutup, kıyıdan kıyıdan da bazı basın organlarının ateşe döktüğü benzinle bunu sevinç içinde seyrediyorlarsa, ve bu finansal ateşin bir siyasi sonucu olacağını düşünüyorlarsa, çok büyük bir hata içindeler.

RECEP TAYYİP ERDOĞAN DAVOS'TA, LONDRA'DA "TAMAM ABİ" DEMEYİ BİLMİYOR MUYDU?
Bilmiyor muydu Tayyip Erdoğan Amerika'yla istediği gibi anlaşmayı, Davos'ta, Londra'da "tamam abi" demeyi bilmiyor muydu? Görmedik mi böyle adamlar biz? Medya patronlarının, küresel baronların, lordların yatlarında, katlarında, bahçelerinde hükümetler kuran adamlar görmedik mi?

BU ŞANSI KAÇIRIRSAK 100 SENE DAHA KANIMIZI EMERLER
Niye bu kadar acılar çekiliyor? Niye bu Gezi olayları yaşandı? Niye 17-25 Aralık yaşandı? Çünkü bu paradigmayı birinin tanımlaması lazım. Ben bunu Türk halkına bir vatandaş olarak söylüyorum. Eğer bu şansı kaçırırsanız, bu lider eğer bu paradigmanın tanımlanmasını bitiremezse, bu başı okşananlar daha 100 sene kanınızı emerler. Daha yüz sene bu coğrafya, bu millet, bu ümmet acı çekmeye devam eder. Bu acının kökü finansaldır, siyasaldır, psikolojiktir. Neden? Çünkü buraların kanını emerek semiren bir sistem var.

Bu sisteme birisi baş kaldırıyorsa, bizim görevimiz arkasında durmak. "Aa, dolar 2.53 oldu, doğalgazda fiyat yansımadı, benzine zam geldi, ne diyorsunuz, ne yapıyorsunuz, durdurun bu konuşmaları..." Hayır arkadaş, bu kadar acıyı boşuna çekmedik. Bir taşı tepeye kadar taşırsın, o tepenin arkasına bırakırsın, aşırtırsın ve oradan yuvarlanır gider. Bu kadar taşındı taşındı acılar çekildi.

2008'DE "IMF'YLE ANLAŞMAYACAĞIM" DEDİĞİNDE TEK BAŞINAYDI ERDOĞAN
2008'de "IMF'yle anlaşmayacağım" dediği zaman tek başınaydı. Bir kişi bile demedi "evet Sayın Başbakanım haklısınız". Şöyle dendi: "Anlaşmazsak Türkiye'yi çok kötü günler bekliyor." Faiz yüzde 25'ti. Kaça indi? 4.61'e indi.

Bunları savunan insanlar hep bu ülkede itibarsızlaştırılıyor. Yerleşik düzen medyası denen medya tarafından sürekli itibarsızlaştırılıyor. Hakkında yazılar yazılıyor, söylenenler sanki deli saçmasıymış gibi. Bunların hepsi bu oyunun parçası. Başı okşanan 5 bin kişi, 70 milyon insanın rızkını yiyor. Buna "hayır" diyen bir cumhurbaşkanı var. Seçilmiş Cumhurbaşkanı var. Meclis'ten çıkmış değil.

ERDOĞAN'IN ELİNİ ÖPMEK İSTEYEN TEYZE
Umre'de, Türkiye'den gidenlerin haricinde ümmetten insanlar vardı. Recep Tayyip Erdoğan'ın yanına gelmek, onunla konuşmak, onu görmek için akın ettiler. Adeta bir sevgi seli vardı orda. Cemil Ertem'in ağladığının haberi çıktı. Niye ağladı Cemil Ertem? Çünkü yaşlı bir teyze geldi, Sayın Cumhurbaşkanı'nın elini öpmek istedi. Tabi ki öptürmedi. Ama onu görünce insanlar o kadar duygulandı ki, birçok insan ağladı.

Sayfada yer alan bilgiler tavsiye niteliği taşımayıp yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırımcı profilinize uymayabilir.

ETİKETLER :
YORUMLAR (44)
:) :( ;) :D :O (6) (A) :'( :| :o) 8-) :-* (M)
  • arif tarif05 Mart 2015 13:18

    dolar 5 tl olursa türkiye 500 milyar ihracat yapar,10 olursa 1 tirilyon yapar,ne kadar kur okadar ihracat,20 olursa 2 tirilyon yapar,iktidar mantığına gönderme

  • Yiğit bulutu sevenler dernegi04 Mart 2015 23:49

    28 milyon daha verse kur 2.5 nin altına inermis. Buna inekler ve sinekler inanır. Ha bide kadir inanır.

  • bulutsuzluk özlemi04 Mart 2015 22:19

    merkez bankası başkanlığına oynuyor.

  • watandas04 Mart 2015 19:52

    Allah herkese akıl fikir versin kaos yakiiin

  • yiğit bulut rüzgar bulut04 Mart 2015 19:24

    bulutun yiğidi olmaz ki bulut, rüzgar ne taraftan eserse o tarafa gider, bu da rüzgara göre menfi konuşmalar yapıyor

  • borsalarda dikkatli olunmalı artık04 Mart 2015 15:53

    yükselen dolar şirket ve bankaların(dolar kredisi kullanan)3 aylık bilanço karlarını eritecek bu net işletme sermayesi açıkları demek olacağından kredi alımı artacak bu da banka kredi faizlerini ve mevduat faizlerini düşürmeyi bekleyenleri yanıltabilecektir kanımca.Artık çok dikkatli olmalı dünya borsalarında da önemli düşüler yaşanabilir dolar fiyat yükselmeleriyle.

  • MALATYALI04 Mart 2015 15:44

    Faiz baronları faizler düşmesin diye doları tetikliyorlar.Baronların oyunu muhakkak bozulacak.Beyler eski Türkiye artık yoooook bari bunu kafanıza sokun.

  • Erbaa04 Mart 2015 15:15

    Faiz insanların hayrına olsaydı Yaradan yasaklamazdı.Allah yarattığı kulunun hayrını ister.Nerde sizde bunları düşünecek akıl ?

  • barış04 Mart 2015 13:43

    sonuna kadar devletimizin ve hükümetimizin yanındayız bu gemibatarsa herkes içinde onunla birlikte muhalefette batar

  • Kaçan Grup04 Mart 2015 13:27

    Devletin, Merkez Bankasının kendi doları mı var? Ya borç ya da vatandaşın parası elindeki, öyle kolay değil kafama esti 1 milyar USD satayım demek, kırk kere düşünmek gerek.

  • ismail 04 Mart 2015 12:30

    yiğit bey sen bu boş kanuşmalarlamı Cumhur başkanını ikna etdin oda erdem başcı ve babacanı hayin ilan etdi demi yazıkki bizlere yılalrdır oy verdim üzüldüm

  • Akıllı Yatırımcı04 Mart 2015 12:22

    2014 sonu kısa vadeli borç 133 milyar $..Ehh bir de bu sene 30-40 milyar $ da cari açık için lazım..Uzun vadeli yabancı yatırımcı zaten ürktü ne mahkemelere güveni kaldı ne ekonomi yönetimine, kısa vadeli yabancı sıcak para da faize bakar, onu da zorla negatife çektirirsen o da gelmez, sonuç? Piyasada döviz likiditesi gitgide kurur, başlar $ yükselmeye..Son aylarda olan budur, şimdi durdur durdurabilirsen..

  • RONIN04 Mart 2015 12:09

    BU OLAY ECEVİT ZAMANINDA OLSAYDI VAY ECEVİTİN HALİ ŞİMDİ HERKES SUS PUS YETEEEEEEEERRRRRRRRRRR.ÇEKİN ELİNİZİ CEBİMİZDEN.........

  • RONIN04 Mart 2015 12:06

    INSANIN BAZILARINI GÖRÜNCE İÇİNDEN NEFRET GELİRYA İŞTE O DURUM SÖZKONUSU HER ŞEYE DİYECEK BİRLAFLARI VAR.YADA AYET HER NEYSE SONUÇTA BAŞKALARININ YEDİĞİ GELDİ EN SONUNDA FATURA OLARAK VATANDAŞA ÇIKTI ARTIK TÜRK PARASI TANIMIYORUM.......

  • DOLAYLI SORUMLU04 Mart 2015 11:56

    DOLAR 3 LİRA OLUNCA DEĞİŞEN NE OLACAK. MERKEZ DAHA FAZLA KAĞIDI BOYAYIP KAĞIDA ÇEVİRECEK. BU HENGAMEDE PARALAR , VARLIKLAR CEPTEN BAŞKA CEPLERE YER DEĞİŞTİRECEK. TÜRK UCURLAYACAK. İTHALAT AZALACAK. BELKİ İNSANLAR AKILLANIR. BASİT ŞEYLERİ OLSUN KENDİMİZ YAPARIZ. DIŞ ÜRÜNÜN PAHALI OLMASI TEMBEL YERLİLERİ HAREKETE GEÇİRİR . YANİ ARTILAR EKSİLER MESELESİ. İKİ UCU OKLU DEĞNEK.

  • BAŞ SORUMLU04 Mart 2015 11:49

    TC HOLDİNGİN KULLANACAĞI PARANIN KİRASINI, SARAY HİZMETÇİSİNİN BELİRLEMESİ ÇOK SAÇMA VE MANTIKSIZ. KULLANDIRILAN PARANIN KİRASI VADE SONUNDA, ERİMESİ BUHARLAŞMASI NETLEŞTİKTEN SONRA BELİRLENMELİDİR (EFLASYON+KİRA) MERKEZ BANKASININ GÖREVİ KAĞIDI BOYAYIP PARA ÜRETSİN. PARA KULLANMA VE KİRASINI BELİRLEME HAZİNE. YANİ KULLANAN VE KULLANDIRAN ARASINDA VARILAN BİR MUTABAKATTIR

  • m.ateş04 Mart 2015 11:45

    bunun meslusu sizsiniz faiz tartışmalarıyla ülkeyi gerdiniz bundan sonra oy yok bu zamana kadar oy verdik hata yapmışız

  • can04 Mart 2015 11:18

    10 yıl öncesinin borsa ve dolar mağduruna bakın

  • b.kemancı04 Mart 2015 11:16

    sizi severim ama yapmayın dünya malı için emeklinin nasıl perişan olduğunu bilmezmisiniz vebalimiz sizlere bizi mahvettiniz açlığa bilin bilin

  • YILMAZZ04 Mart 2015 11:11

    28 milyon dolarla dolarla kuru 2.53'e getirdiniz diyor..???:))) yiğit bulut para piyasalarıyla ilgili olanlarla resmen dalğa geçiyor.!!!....Türkiyedeki gerçek tabloyu özetlemek lazım.!!!Bu dolar rakamı özel sektörü zora sokar,üretilen herşey zamlanır,enflasyonu düşürmek hayal olur,faizi indirmek zorlaşır. riskler artar.! Dolarda gelinen nokta,yüklü dolar borcu olan özel sektörü bir hayli sıkıntıya sokacak gibi duruyor.,Bu sıkıntının genele yayılacak olan yansımaları, Kamuya kaynak yaratan vergi gelirlerinin azalması gibi riski devreye sokacak,, Dolardaki yükselişle birlikte artan üretim maliyetlerinin Tüketiciye yansıması neticesinde enflasyonun düşme ihtimali zayıflıyor.Aylardır gündemde tutulan sert bir şekilde indirilmesi halinde fayda getirmeyeceği doların hareketiyle apaçık ortaya çıkan faizdeki yılan hikayesi TL nin önemli oranda değer kaybetmesine neden oldu.bu değer kaybı petrol fiyatlarındaki düşüşün cari açığa sağlayacağı katkıyıda riske soktu!!. Ekonomik istikrara zerre kadar katkı sağlayamadığı avrupa ve abd örneğiyle gayet net şekilde görülen mali politikalardan medet umulduğu günlerden geçiyoruz..Ekonomik anlamda ders niteliğindeki bir örnek yaşadık .faiz indiriminin olması gerektiğine dair baskılar bile doların ateşini yükseltmeye yetti,, Sıcak paraya ihtiyacımızı olduğu gerçeği inkar edilemeyen bir gerçekken ,diyelimki Merkez bankası sert bir faiz indirimine gitti,, TL deki değer kaybından ötürü oluşacak riskleri kısaca sıraladık ,Hadi bunuda geçtik,, Ekonomi bakanı Sayın Zeybekçi; (ABD Merkez Bankası'nın dünyada faizlerin yükseleceği yönünde bir beklentiyi tetiklediğini, bunun için Türkiye'nin bir maliyet ödemesi gerektiğine inanmadıklarını söylüyor ama neden inanmadıklarına dair gerekçeyi sunamıyor,yani bu bir tahmin.! ,peki bu tahmin tutmazda tam tersi olursa ne olacak??) kaldıki ABD faiz arttırımı ve yaklaşan genel seçim varken istenilen oranda indirilmiş düşük faizi olan Türkiyenin sıcak paranın ülkeden çıkmasını engelleme ihtimalinin zor olduğunu son günlerde piyasalarda oluşan tablo ile çok net biçimde gördük...Geriye tek çare kalıyor ,Çıkan paranın yerini doldurabilecek oranda doğrudan yatırımların gelmesini sağlayabilmek.!şimdiye kadar yabancıların doğrudan yatırım yaptığı en önemli alan olan .Arz ve talep dengelerinin alt üst olmasından ötürü vergi indirimi için mektup yazacaklarını söyleyen inşaat sektörünün bu açığı kapatma ihtimali matematiksel bir kısır döngü,,Borç yükü nedeniyle riskleri artan özel sektöre yatırım gelir diyebilmekte farazi bir yaklaşım olur,,HalkınTasarruf etme konusunda yetersizliğinden ötürü Hükümetin aldığı kararların ,kredi kartı borcu ve alınan krediler nedeniyle ekonomiye katkı sağlayacak sonuç getiremeyeceği ortada!! Mali çözümlerden medet umulan ekonomilerde kısa vadede bazı şeyler örtbas edilsede ,Bu ekonomik tablo ile Kamudaki dengelerin orta vadede büyük risklere gebe olduğu gerçeği ilerdeki aylarda ortaya çıkacaktır..

  • pascal04 Mart 2015 11:00

    merkez bankası 100 mio usd döviz satım ihalesi yapsa talep 100 mio usd nin üzerinde gelir.Bunu bilmeyen şahsiyet cumhurbaşkanının ekonomi danışmanı gerçekten trajikomik..

  • ali tutar04 Mart 2015 10:57

    kimin vatan haini olduğu karıştı. biri fırça atıyor. diğeri dolara müdahale etmiyor. arada millet eziliyor.

  • ALPTUĞ04 Mart 2015 10:51

    Sana söyleyecek söz bulamıyorum utan istifa et git oradan kendinede eziyet etme memleketede kötülük etme yazık.

  • ismail 04 Mart 2015 10:49

    sn Bulut yapdırsana sn cumhur başkanı metya önünde tartısacagına yapdır artık inanmıyorumz sizlere

  • Dolar04 Mart 2015 10:32

    Faiz lobisi fazi düşürülmesi talebne karşı doviz yukseltme hamlesi yapıyor.Bankalar onların elinde istediklerini oynarlar artık

  • erdem04 Mart 2015 10:04

    ulan sanki bunca betonu yapan sanayiyi, üretimi geliştirmeyen erdoğan değil de benim. bunlar bizi dış güçlerle korkutup tamamen baas rejimi kurmaya çalışıyorlar anlaşılan

  • dlbyz04 Mart 2015 09:47

    bulut siyasi entrika hikayeleri anlatırken ekonomiyi unuttuğunu düşünüyorum sözün bittiği yerdesin sen artık

  • menfaat04 Mart 2015 09:36

    piyasa üzerinden tartışılmaz, uzlaşılır. önce bunu anlamak lazım. ne malum bu şahısların mal varlıklarında döviz olmadığı, herkes kendini düşünüe oldu son zamanlarda..

  • DÜNYA04 Mart 2015 09:35

    Daha geçen gün dolar 2,5 tl kadar uygundur diyen sonra da bu sözünü unutan , şimdi de TCMB yok şu kadar satarsa şu fiyata iner diyorsun ilk başta dediğin doğru fiyat düşer 2 gün sonra yine eski seviyelere gelmeyeceği ne malum kimse kimseyi kandırmasın ABD'deki bol paradan yararlanıldı FED artık sorunlu mortgage kredileri için piyasa para vermiyor para tekrar ülkesine dönmek için fırsat kolluyor eğer FED hızlı sert bir şekilde faiz arttırımına giderse o zaman bizim için sorun daha büyük olurr ama söylenen yavaş yavaş arttıracağı bu da kesin değil bütün verileri iyi olumlu gelirse TÜRKİYE bunun için nasıl tedbir alacak bir de piyasayla zıtlaşmak ya da birilerini hedef göstermek ne kadar doğru bundan 1,5 - 2 sene evvel doların yükşelişinde Merkez Bankası ne kadar dolar satarsa satsın hep alıcı buldu 1,5 - 2 milyar $ günlük sattı hep karşılandı bunun için TÜRKİYE'nin kendine ait bir persfektifi olması gerekir birilerini hedef göstererek değilll

  • dolar 3 lira04 Mart 2015 09:33

    geç bu işleri bulut MB nın dolar rezervini çerez niyetine yerler

  • Deniz04 Mart 2015 09:27

    Merkez bankası piyasaya 100 milyon - 200 milyon dolar şeklinde müdahale ettiğinde rezerv kaybı nasıl telafi edilecek? Piyasa iç dinamikleri birden patır kütür dökülmeye başlayacak. Dillendirmeyince Türkiye'de yüksek enflasyon ve kriz olduğu gerçeği değişmeyiyor. Ülkemiz sıcak para ile ekonomisini sürdüren bir ülke faizlerin hükümetin isteği üzerine indirilmesi yatırımcıların ülkeyi terk etmesi sonucunu doğuracak. Merkez bankası hükümetten bağımsız olmalıdır, Başçı üzerinde bu kadar politik baskı varken dolar/TL nin ateşi sönmeyecek !

  • xyz04 Mart 2015 09:24

    gündemde kalmak için konuşan gereksiz bir zat.

  • xxxxxx04 Mart 2015 09:22

    dolar dunyanın her yerinde cıkıyor amerika kırız boyunca degersiz dolar polıtikası gütdu kırızdan cıkmaya başlayınca politikasını degiştirdi bütün dünyada dolar deger kazanıyo

  • HASAN İDRAK04 Mart 2015 09:16

    HERŞEY VATAN İÇİN İNŞALLAH

  • Mustafa Aziz Sertkaya04 Mart 2015 08:57

    Bence merkez bankasının güçlü bir tokat atması lazım.Dolar bu seviyede iken en azından 3-4 milyar dolar satışa geçmesi lazım diye düşünüyorum.Neyi bekliyorlar bilemiyorum.Bu seviyelerden dolar alınırmı????Merak etmeyin alırlar.Alırlar ama en son alanların kendileri olduklarını anlayıncaya kadar alırlar.Alın bakalım koleksiyon yaparsınız.

  • mali04 Mart 2015 08:51

    Bulut, zaten sen devletsin sat 1 milyar dolar düşsün 2300 ye görelim marifetini yoksa havanda su döversin. Kimse ciddiye almaz.

  • vatandaş04 Mart 2015 08:50

    doları kim tetikledi acaba?

  • ali tutar04 Mart 2015 08:37

    hep muhalifler gazetelermi suçlu erdoğanın hiç mi suçu yok. neden bir haftada 6 kez eleştiri yapıyor. çağır makamına fırçala istersen tokatla ama orada kalsın. erdoğanın başka maksadı var ama piyasa kötü ödüyor. bunun intikamını alır. akp 3-5 puan kaybeder.

  • doğru söyle04 Mart 2015 08:22

    ya arkadaş bu vatandaşı salak zannediyor galiba 2.45 e düşerse kur inmişmi sayılacak kuru 1,800 den oralara götürdünüz. Sizin işinize geliyor kurun yükselmesi ama karşıymıssınız gibi yapın millete ayakları milleti yüzde otuz daha küçülttünüz bunların hepsinde döviz kakılı

  • Akıllı Yatırımcı04 Mart 2015 07:59

    22 ocakta kur üzerinde kesinlikle bir baskı yok dedi Y. Bulut, maşallah 40 günde $ %9 yükselmiş.. 2.320 nereee, 2.530 nere..

  • Yiğit04 Mart 2015 07:26

    Yorumum yanlış anlaşılmasın . Dolara Sn Erdoğan ekonomik olarak çapa görevi olacak manasında . Sn Bulut söyledi ben de bu şekilde sabah erken saat yorum yazdım isterseniz yorumlarımı silin

  • Yiğit04 Mart 2015 07:18

    Kendisi daha önce İMf çapası var-,Avrupa çapası var bir şey olmaz derdi. Şimdi ise Sn Erdoğan çapası var dedi? Eski söyledikleri ile hiç güven vermedi !

  • Tarık04 Mart 2015 04:18

    merkez bankası buyuklerı beklıyo bı yuksek alım yapsınlar bak nasıl ellerınde kalacak o dolarlar.

  • Ahmet Soylu04 Mart 2015 03:25

    Yani devletin dolara bu kadar müsamahalı davranmasını anlamak mümkün değil Yiğit bey yarın merkez bankası 1 milyar dolar satarsa , aldığınız dolarlar elinizde kalır demiş doğrusuda budur.Merkez bu defa gerçekten geç kaldı doların normalde 2.30-2.40 arası olması gerekiyor.