E-BÜLTEN

E-bültenimize abone olarak
en son bilgilere ve haberlere ulaşabilirsiniz.

Ana SayfaSporTrabzonspor Başkanı'nın bilinmeyen hikayesi---

Trabzonspor Başkanı'nın bilinmeyen hikayesi

Trabzonspor Başkanı'nın bilinmeyen hikayesi
08 Eylül 2013 - 09:57 borsaningundemi.com

Google'de aratınca ismi neden 'mafya'nın yanında çıkıyor? 'Çirkin Kral' ve Memati benzetmelerine ne diyor?..

Google'de aratınca adı mafya ile birlikte çıkıyor; Memati'ye, 'Çirkin Kral' Yılmaz Güney'e benzetiyorlar. Başbakan'la anlaştığını, Trabzonspor'un kupa hakkını görünürde savunduğunu iddia ediyorlar... Peki hakkında en çok konuşulan kulüp başkanlarından İbrahim Hacıosmanoğlu, gerçekte nasıl biri?
İşte deneyimli gazeteci Mirgün Cabas, Milliyet Gazetesi'nde yer alan röportajda tüm bu sorulara yanıt veriyor. Hakkını teslim etmek gerek, son dönemlerde okuduğumuz en kapsamlı ve doyurucu röportajlardan birine imza atmış Cabas...
Trabzonspor Başkanı İbrahim Hacıosmanoğlu mayıs ayında göreve geldi. Kongrede Başbakan Erdoğan’ın yakın bir dostuna karşı aday oldu ve seçildi ama sonrasında başbakanla hızla yakınlaştı. “Siyasetle işim olmaz” diyor ama Erdoğan’a bağlılığını gizlemiyor. Onunla konuşurken her laf adalete ve hakkaniyete bağlanıyor.
“Önceki başkan gibi konuyu magazinleştirmem” diyor ancak 2010-2011 şampiyonluğu iddiasını da dilinden düşürmüyor. Röportaj yaparken iki telefonu da sürekli çaldı. Yalnızca bir arayanı geri aramak için ara verdik. Kapattığında, “Forvet forvet diye yiyorlar bizi de... Alalım forvet, rahat etsinler” açıklamasından, transfer döneminin son gününde futbolcu transferi görüşmesi yaptığı anlaşıldı.
Hacıosmanoğlu sert görünümlü, delikanlılık raconuyla davranıp o jargonla konuşuyor ama yanında tedirgin olacağınız biri de değil. Onunla, eşinin akrabası Ali Ağaoğlu’nun şirketinde buluşup konuştuk. Fotoğraftakiler, Ağaoğlu’nun terasta yetiştirdiği, röportaj sırasında toplayıp bize ikram ettiği domatesler. Köşeli konuşan ve siyah-beyaz giyinen Hacıosmanoğlu’yla röportajımızdaki yuvarlak ve renkli olan tek şey de o domateslerdi...
Siz başkanlığa Muharrem Usta’yla yarışarak seçildiniz. Onun seçilmeme nedeni olarak da Başbakan Erdoğan’a fazla yakın olması gösterildi. Bunu nasıl yorumluyorsunuz?
O zamanlarda siyasetin desteklediği aday diye görülüyordu, biz de halkın desteklediği adaydık. Bizim sorumluluğumuz çok daha farklı. Bütün güçlerin hemen hemen yüzde 80’inin bize karşı olduğu bu düzenin içerisinde halkın oylarıyla seçilmiş bir insanız.
Yani aslında siyasete karşı mı seçildiniz?
Belli bir kısmına karşı, tamamı demeyelim de...  
“BAKAN OL DİYE KOLTUK VERSENİZ KABUL ETMEM”
Kulüp başkanlığı sayesinde siyaset çevresine açıldınız. Başbakan ile birkaç kez görüşme şansı buldunuz değil mi?
Benim öyle kulüp başkanı oldum, insanlarla ilişkiye gireyim diye bir çabam yok. Kulüplere namusunuzla hizmet edecekseniz, kendi çıkarınızın zarar görmesini göze alacaksınız. Çünkü iki çıkar bir arada olmaz. 
Mevcut durumda sizin kendi çıkarlarınıza da zarar verecek bir durum yok gibi görünüyor. Başbakan Erdoğan’ı ziyaret ettiniz, o geçenlerde kulübe geldi, AK Partili olduğunuzu da söylüyorsunuz. Burada bir çıkar çatışması yok gibi...
AK Partili olduğumu söylemiyorum. Benim siyasetle işim yok. Bugün bana bakan ol diye koltuk verseniz kabul etmem. Benim için bu ülkede yapabileceğim, hayalini kurduğum en önemli koltukta oturuyorum. Türkiye’deki 10 önemli koltuktan biridir. Ama orada şunu ayırıyorum; bu ülkenin başbakanı, kendimden çok şey gördüğüm, yakın tarihin de en büyük lideri. Bu ülke için yaptıkları da ortada. Biz ona minnet duyuyoruz. 
Kazlıçeşme mitingine gittiniz, orada kürsüde de göründünüz. 
Ben bu ülkenin üzerinde oyun oynandığına inanıyorum. Bu ülkenin güçlü olmasını istemeyenlerin, dünyayı yönetenlerin her ülkede uzantıları var. Ben onların birçoğunun planını da gördüm.
Başbakan son Trabzon gezisinde kulübe de uğradı. Nasıl bir görüşme oldu?
Zaten belinden rahatsızdı, arkadaşlarla karşıladık. Bir insan seli vardı. Sohbet ettik, normal, güncel konulardan konuştuk, özel bir şey de konuşmadık. 
Futbol konuştunuz mu?
Genelde oturduğumuz zaman futbol konuşmuyoruz. İnsanlar farklı düşünüyorlar ama.
Ne konuşuyorsunuz?
Güncel olaylardan konuşuyoruz. Bazı aklı evveller, “Hacıosmanoğlu Başbakan'la konuştuktan sonra yol haritası değişti” diyor, anlatamıyoruz ki biz insanlara... Bu hak arama yolu eski başkanımız gibi “Kupamızı verin, verin” diye magazinleştirilecek bir şey değil. Haklarınızı talep edeceğiniz merciler vardır, hakkınızı alamadığınız zaman da eylem yapacağınız hukuk çerçevesinde şekiller vardır. Bu konuya dair başbakanımızla tek kelime dahi konuşmadık, o da bana söylemedi.
“BANA KİMSE ÖYLE BİR KELİME SÖYLEMEZ”
Şike iddiaları nedeniyle 2010-11 sezonu şampiyonluk kupasının Fenerbahçe’den alınıp Trabzonspor’a verilmesi tartışılıyor. Başbakan size “Bu da böyle olsun, artık fazla üstüne gitme” dese buna karşı çıkar mısınız?
Bana kimse söylemez öyle bir cümle. Söylediği zaman da alacağı cevabı bildiği için akıllı insanlar söylemez. Ben onun söyleneceği bir adam değilim.
Başbakan da söylese buna razı olmaz mısınız?
Kimse söyleyemez bana. Sayın Başbakanımızın mücadelesinden dolayı saygı, minnet duyuyorum. Kişisel olarak ne desteği vermem gerekiyorsa da her zaman vereceğim. Hayatım altüst olsa, beni bu yoldan çevirecek değil Türkiye’de, dünyada bir güç yok. Bu kupayı bize vermezlerse, hukuk kuralları içinde, Cumhuriyet tarihinin görmediği bir eylemi yapmak da bizim boynumuzun borcudur. 
Nasıl bir eylemden bahsediyorsunuz?
Bizi milyonlarca insan arıyor ne zaman toplanacağız, yürüyeceğiz diye. 300-500 bin ya da üzerinde insan, başka kulüplerin taraftarları da, bu adaletsizlik ortadan kalksın diye yürümek için haber verin diyorlar.
“İSTİNYE'YE GİDER, BİR ÇADIRKENT DE BİZ YAPARIZ”
Nereye yürüyeceksiniz?
Yürüyeceğimiz yer bellidir. İstinye’ye, Futbol Federasyonu’na yürüyeceğiz. Gider bir çadırkent de biz yaparız. En sonunda bu hakkı bize teslim edecekler ya da Türk futbolunu kökten yakacaklar. Yanması da benim hiç umrumda değil. Türkiye’de bu ölçekteki kararlar siyasetin etkisi olmadan alınmaz. Bu kararı alacak kişiler “Fenerbahçe camiası mı, Trabzonpor mu?” hesabı yaparsa ne olacak? Ben ona inanmıyorum. Bunu alıp bir tarafa verince, diğer tarafı küstüreceksiniz diye bir şey yok. Bu ülkede bakıyorsunuz, hep başbakan müdahale ediyor diyorlar ama “beyefendi” diye başbakanın ismini kullanan simsarlar var. Bu ülkede kendini yorumcu, gazeteci olarak çok üst düzeyde gören, TV’lerde insanları yönlendiren ama emek hırsızlarının avukatlığını yapan, başbakanın ismini kullanan simsarlar var. Bunların hepsinin biz raporunu tutuyoruz.  
Açıklamalarınızın birinde “Trabzon Rum takımı mı, Ermeni takımı mı?” demiştiniz, şimdi kupada Rum takımıyla eşleştiniz. Onlara yenilirseniz daha çok üzülür müsünüz?  
Benim ayrımcı bir kişiliğim yok. Öyle anlaşıldıysa özür diliyorum. Onu derken şunu kastetmiştim: Bu ülkeye talip olan muhalefet partileri Trabzonspor kulübünü, camiamızı yok sayarak Fenerbahçe’ye komplo düzenlendiğini savunuyor, emek hırsızlığının avukatlığını yapıyor. Onu derken azınlık vatandaşlarımızı değil, Ermenistan’ın, Yunanistan’ın, İsrail’in takımlarını kastetmiştim. 
“BAŞBAKAN OLMAYACAK BİR ŞEY SÖYLÜYOR"
Ama sorumluluk mevkiinde oturan başbakan UEFA’ya, karar mekanizmasına konuşuyor; diğeri muhalefet, tribünlere konuşuyor. Başbakan Erdoğan’ın dediği daha etkili, önemli değil mi? 
Bu ülkenin başbakanı “Kişilerle kurumlar ayrılsın” diyor. Bunu yapamazlar. 
Başbakan olmayacak bir şey mi söylüyor yani?
Olmayacak bir şey söylüyor. UEFA bunu yapmaz ki.
“KÖKLÜ BİR AİLEYİZ, OSMANLIYA HİZMET ETMİŞİZ”
Sizin için “Kelime haznesi dar” dedikleri doğru mu?
“Türk futbolunun ahlak, adalet ihtiyacı var” dedik. Sürekli aynı cümleleri konuşan, kelime haznesi dar, bilgisiz bir insan profili çizmek istediler. Biz de Türk futboluna hizmet etmenin ahlak ve adalet kelimelerinden geçtiğini, yoksa konuşmaya sıra geldiğinde bizim de kelime haznemizin sınırsız olduğunu söyledik.
Trabzon’da doğup büyüdünüz. Aileniz orada mı?
Ailem çok eskiden beri İstanbul’daydı. Dedem Atatürk’ün subaylarındandı. Aynı zamada din öğretmeniydi, Haymana’da yatıyor. Öldüğü zaman oraya defnetmişler, haber vermediler bize.  
Nasıl bir ailesiniz?
Hacıosmanoğlu olarak biz yörenin en köklü ailelerinden, derebeyliği yapmış bir aileyiz. Osmanlı’ya hizmet etmişiz. Hatta hiçbir sülalenin savaş topu yoktur, bizim o dönemden kalma, köyümüzde savaş topumuz vardır. 
Babanız?
Hayırsever bir insandı. Bugün İstanbul’da Trabzon’dan gelip de işadamı olmuş birçok insanın üzerinde emeği vardır.
Kaç kardeşsiniz?
12 kardeşiz.
Nerede büyüdünüz?
12 yaşına kadar Trabzon’un Of ilçesindeydim. Oradan sonra hayatımız İstanbul’da geçti. 
“DÖRDÜNCÜ SINIFA KADAR OKUMA YAZMA BİLMİYORDUM”
Okul vaziyetleri?
Ben beşinci sınıfı zor bitirdim. Dördüncü sınıfa kadar okuma yazma bilmiyordum. Babam sevilen bir insan olduğu için öğretmene “Bu sene de geçir, bir şey olmaz” diyordu. Eniştem dördüncü sınıftan sonra iki gün beni odaya kapattı, öğretti okuma yazmayı.
Ülkücü eğiliminiz olduğunu söylemişsiniz...
Ben öyle bir eğilimde değilim, milliyetçi muhafazakar bir insanım. Büyük ağabeyim Ömer Lütfü Hacıosmanoğlu, o zamanın hızlı ülkücülerindendi. Şimdi Almanya’da yaşıyor. Hatta Alparslan Türkeş’in çok yakınında olan bir insandı. O bayağı aktifti. 12 Eylül döneminde içeri alınmıştı ama albay amcam vardı, onun sayesinde herhalde, kısa sürede dışarı çıkmıştı.
İş hayatına atıldığınızda aileden gelme bir varlığınız var mıydı?
Babam ticaretle uğraşan bir insandı. Ama büyük abilerim o sermayeyi iyi kullanamadılar. Bugün gelmiş olduğum nokta tamamen kişisel çabamın ürünü.
Nasıl ilerlediniz?
Dışarıdan göründüğü gibi çok büyük parası olan bir insan değilim ben. Kimseye muhtaç değilim, çocuklarımın ihtiyacını karşılıyorum.
Çok büyük para kişiden kişiye değişir... 
Yüzlerce milyon doları olan bir kişi değilim. Olsaydı hepsini bugün Trabzonspor’a yatırmıştım. 
Kulübe büyük para yatıran bir başkan mısınız?
Çocuklarımın rızkı olan, geleceği olan parayı bile veriyorum. 
Siz ne iş yapıyorsunuz?
Benim kayınpederim, Ali Ağaoğlu’yla dayı-hala çocukları. Kayınpederimle inşaat yapıyoruz. Onun haricinde kimyevi madde ticareti yapıyorum. Bir işadamı olarak “İbrahim Hacıosmanoğlu şu sektörde iş yapıyor” diyeceğiniz büyük işler değil yani... Müthiş bir çevrem var, sevilen de bir insanım. Sıçrama yapmak isteyen, paranın peşinde koşan insanlar tanıştıklarıyla sürekli iletişime geçmek ister ama benim, tanıştığım kişiyi geri dönüp aradığım pek nadirdir.
Kim sizin arkadaşlarınız?
Piyasadan tanıdığınız çok arkadaşım yok. 
Mesela şimdi Ali Ağaoğlu’nun ofisindesiniz...
Benim yakın akrabam. Yeğeniyle evliyim. İnsanın zaten en fazla iki ya da üç samimi arkadaşı olur. 10-20 arkadaşım var diyen yalan söylüyordur. Bu konuda ben ketumumdur. Kimseyle kolay kolay yakın olup da hislerini paylaşan bir insan değilim.
“KAYINPEDERİM KARIMDAN DAHA ÖNEMLİYDİ”
Kaç yıldır evlisiniz?
14 senedir evliyim.
Nasıl tanıştınız?
Eşim uzaktan da olsa akrabamdı. Önce aile arasında lafı geçmişti. Sonra da kendimiz tanıştık, kısa sürede evlendik. Çocukluğumdan beri hep derdim ki, bana öyle bir adamın kızını nasip et ki, sonuçta baba makamına gelecek, ona saygı duyayım. Eşimin özelliklerinden çok onu önemsiyordum.
Yani kayınpederinizin kim olacağını mı daha çok önemsiyordunuz?
Samimiyetimle söylüyorum. Öyle bir babanın evladı olsun ki, o baba makamında ona saygı duyabileyim... Çünkü yapmacık bir şey yapamıyorum. Birisini seversiniz ama babası saygı duyulacak biri değil, o zaman ona yapmacık saygı gösteremem, saygısızlık yapmak da bana ters gelir diye... Allah bana nasip etti. Bizim camianın da tanıdığı, Orhan Ağaoğlu diye çok değerli bir insan. Onun kızı, eşimden de Allah razı olsun. Çok bilgili, tecrübeli.
O ev hanımı mı?
Üniversiteyi okudu iki yıllık, restorasyon bölümünü okudu. Sonra mimarlığı kazanmıştı ama malum konulardan dolayı okulu bitiremedi..
Başörtüsü mü?
Evet.
Eşiniz üniversiteye gitmiş, sizi İlkokuldan terksiniz. Bu mesele yaratıyor mu?
Sadece okumakla olmuyor ki. Yurt dışında okumuş, mastır yapmış çok insan benimle oturduğu zaman konuşamaz, cevap veremez. Okumak  iyi anlarsınız manası taşımıyor. Ama tahsil önemli tabii.
“FENERBAHÇE CAMİASINDAN SEVİLEN BİR İNSANIM”
Beşiktaş maçında rakip tribünde oturdunuz. Fenerbahçe maçında da böyle bir şey yapar mısınız?
Bütün takımlarla ilgili yaparım.
Benim hiçbir camiayla sorunum yok. Tam aksine Fenerbahçe camiasında da sevilen bir insanım. 
Nasıl ediniyorsunuz bu izlenimi?
Ben Fenerbahçe Burnu’na gidiyorum, oturuyorum taraftarla çay içiyorum, sohbet ediyorum. “Seni seviyoruz başkan” diyorlar.
“O KADAR ÇİRKİN DEĞİLİM YA...”
Sizi Yılmaz Güney’e benzetiyorlar mı?
Onu çok söylüyorlar da... Görüntü olarak benzetiyorlar herhalde, saçlarımız kısa olduğu için... Uzatacağım.
Kemik yapınız da benziyor.
Evet, kemik yapısı da benziyor. Görüntü olarak olabilir ama fikir olarak ayrı dünyaların insanlarıyız.
Memati’ye benzetiyorlar mı?
Yani o film kahramanlarına benzemek bize yakışmaz. O kadar da çirkin değilim ya... Onlar hayatın basit yönleri, filmsel yönleri. Biz daha gerçeğini yaşıyoruz.
“MAFYA, KABADAYI... BUNLAR KÖTÜ LAFLAR”
Bilgisayar kullanıyor musunuz?
Çok nadir.
Hiç adınızı Google’da arattınız mı?
Haberlere sürekli bakıyorum.
Adınızı yazdığınzda yanında otomatik tamamlamayla “mafya” çıkıyor. Niye?
Onu, herhalde sert görüntümüz var, ondan dolayı mı yazıyorlar? Onu niye yazıyorlar, onu bilmiyorum da... 
Bu, insanların Google’da sizi öyle aradığını gösteriyor. Niye insanlarda böyle bir izlenim yaratıyorsunuz?
Şimdi gülmeyen bir adam, sert bir adam, bu ülkede laf söylenmeyecek insanlara, kurumlara laf söyleyen bir insan, bir yakıştırma yapıyorsunuz... Mafya çok kötü, çok çirkin bir kelime ya... Ben hep söylerim, bizim oradan mafya çıkmaz. Mafya kime denir, uyuşturucu satanlara, kadın satanlara, onları koruyanlara mafya denir. O kelimeyle benim ismimin bir araya gelmesi beni rahatsız eder. Ben çocukken insanların arasında ihtilaf olduğu zaman babama gelirler, babam dinlerdi. “Sen haksızsın, sen haklısın” der barıştırırdı onları, giderlerdi. Böyle bir kültürden geliyoruz.
Bu kabadayılık mı?
Kabadayılık da değil, o da çirkin bir kelime. O da mafyayla eşdeğer bir kelime. Haksızlığı kabul etmeyen bir insan diyebilirsiniz.
Babanız için tarif ettiğiniz şey racon kesmek...
Racon kesmek dediğin zaman yarın derler ki “Bunun babası da mafyaydı”. Ama babama Hafız Hüseyin Efendi derlerdi. 
Sizin de ihtilafları çözmek gibi bir özelliğiniz var mı?
Yok ama yakın bir dostumun sıkıntısı varsa, yardım edilmesi gerekirse elbette ederiz.
“7 YAŞINDAKİ OĞLUMUN OYUNCAKLARININ ÇOĞU SİLAH”
Silahla aranız var mı?
Karadenizli olup da silahla arası olmayan olur mu hiç... Yedi yaşında oğlum var, onun bile oyuncaklarının çoğu silahtır.
Taşıyor musunuz?
Allah kullanmayı nasip etmesin de... Bir Karadenizli “Benim silahım yok” derse yalan söyler yani... Üzerimde sürekli bulunmaz ama... İhtiyaç olursa varmış gibi temkinliyiz. 
Peki çocukken arkadaşlık ettiğiniz, sonra bu yollara girmiş tanıdığınız var mı?
Birçok tanıdığım var. Sonuçta bizim yörede, kabadayı dediğiniz tavırda yaşayan birçok insan var.
ÇOK AĞLAYAN BİR İNSANIM, FİLM İZLERKEN AĞLARIM
Futboldan iyi anlıyor musunuz?
Bir teknik direktör değilim... Tabii ki yanlış, eksik gördüğümüz yerde de söyleriz.
Kadroya müdahale eder misiniz?
Öyle bir müdahale söz konusu değil de insanlarda cesaret noktasında sıkıntı varsa, cesaretli olmalarını isteriz. 
Oyunculara karşı mı?
Şunu bunu oynat değil ama ahlak çizgilerini zorlayan, onu aşan insanlar varsa, onu oynatmaması konusunda direkt müdahalem olur. Çünkü ben ahlak ve adalet konusunda hassas olan bir insanım. Kimsenin hakkını yemeyecek. Hakemi de aldatmayacak.   
Volkan Şen olayındaki ilk açıklamanızdan pişman mısınız?
Pişman değilim. O günkü düşüncem aynen devam ediyor. Profesyonelliğe yakışmayan bir davranışta bulundu.
Ama “Takımda yeri yok” dediniz.
Bu karakterde futbolcuların takımımızda yeri yok dedim. Ama sahadan ağlayarak çıkması, sonra kaptanın gelip birtakım özel konuları konuşması, kendisinin de af dilemesi esnememize sebep verdi. 
Ağlama konusuna ne diyorsunuz? Siz de böyle duygulanır mısnız?
Ben çok ağlayan bir insanım. Türk filmi seyrederken de ağlarım.

Sayfada yer alan bilgiler tavsiye niteliği taşımayıp yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırımcı profilinize uymayabilir.

YORUMLAR (6)
:) :( ;) :D :O (6) (A) :'( :| :o) 8-) :-* (M)
  • gökhan11 Eylül 2013 21:02

    Tamda başbakanın istediği gibi deli cesaretli zengin ama içi boş bir kafa Allah eşine sabır versin..

  • trabzanbizim parayı kim yedi.08 Eylül 2013 16:09

    boşa bu herifin hayatını yazmışsınız..hisseler niye düştü onu açıklayın.11.15 ten aldık 6 ay oldu 4.60 da geziyo..

  • çakır08 Eylül 2013 14:08

    kupa için gereken başvuruları yap.hep eleştirdiğin eski başkan gibi magazine konuşuyosun ancak.icraat sıfır.yaparım deme yap.......asıl racon budur.....

  • ergun08 Eylül 2013 13:50

    Başka konu mu yok...Bize ne yahu...

  • yalovali..08 Eylül 2013 13:12

    adam ,"Yedi yaşında oğlum var, onun bile oyuncaklarının çoğu silahtır.."diyor.. "ilkokulu bile zor bitirdim ama üniversite mezunlari benle konusamazlar "diyor... -ee gayet normal!..sen direk kafanla konusuyorsundur karsindakinle de ondan..(kafanin iciyle degil tabiki, disiyla)

  • hacı08 Eylül 2013 12:44

    gelişmiş toplumlar adalete, ilme, hukuka, insan haklarına,dürüstlüğe, üretime önem verirken, bizim gibi geri kalmış ülkeler mafya ile vatanı kurtarmaya uğraşır. israilde ilim adamları füzeleri sıralarken bizim polat, memati memleketi filmlerde kurtarıyor. gerçek hayatta bizi kim kurtaracak? birşey üretemiyoruz. mafya çakallarına kıymet vermeyin, dışlayın, aşağılayın