E-BÜLTEN

E-bültenimize abone olarak
en son bilgilere ve haberlere ulaşabilirsiniz.

Ana SayfaGündemGörev verilseydi hükümeti kurardık---

Görev verilseydi hükümeti kurardık

Görev verilseydi hükümeti kurardık
31 Ağustos 2015 - 13:45 borsaningundemi.com

CHP lideri Kemal Kılıçdaroğlu, "Cumhurbaşkanı Erdoğan görev verseydi koalisyonu kurabilirdik" dedi

CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu NTV televizyonunun canlı yayınında gündeme dair açıklamalarda bulundu. Kılıçdaroğlu İhsan Özkes'in açıklamaları hakkındaki bir soruya, "Ben inançlı bir insanım. İsrafın haram olduğuna inanan birisiyim. Sayın Özkes ne düşünür onu bilmem" cevabını verdi.
 
İşte Kılıçdaroğlu'nun açıklamalarından satır başları:     

Bakanlar Kurulu

Başbakanın güvenmediği bir kabine. Tüm atamalar durdurulmuş. Bu “ben bakanlara güvenmiyorum” demek. Güvensizlik üzerine inşa edilen bir kabinenin Türkiye’ye bir fayda getirmeyeceğini herkes anlar.

CHP SORUMLULUKTAN KAÇIYOR İDDİALARI

Biz sorumluluktan kaçsaydık “gelin 4 yıl hükümet kuralım” demezdik. Bir bakan düşünün atama dahi yapamıyor. Bu kabinde olmak ne demektir.
Biz tekrar seçime neden  gidiyoruz. Millete diyoruz ki “sen oy verdin ama biz bunu kabul etmiyoruz. Bizim dediğimiz olana kadar seçim olacak.”
Biz baştan >Sayın Davutoğlu ilk geldiği gün ne söylediysek en sonunda da onu söylerdik.
Biz partiyi kişisel çıkarı düşünmeden ülkeyi düşünen bir anlayışla yola çıktık.
Çıkıp bir bakan biz 2 ayda şu sorunu çözeceğiz desin. Hangi sorunu çözecekler.
Bir siyasi parti sorunları çözmek için hükümette yer alır. Sorunları çözmek için değil ertelemek için biz bir hükümette yer almayız.

İTİRAZ ETTİĞİNİZ İSİMLER VAR MI SEÇİM HÜKÜMETİNDE

Bunu tartışmak doğru değil. Türkiye’de hukuk yok. Anayasa askıya alındı. Bu bakanlar kurulu etkisiz eleman konumunda. Koltukları usulen doldurulan bakanlar kurlu. Bazıları araba ve koltuk sevdasıyla gittiler. Bazılarıysa gerçekten inanarak gittiler. Ben bir hafta diyordum ama o kadar bile sürmedi neyle karşılaştıklarını görüyorlar.

DAVUTOĞLU’NUN “KABİNEDE TÜRKİYE’NİN BÜTÜN RENKLER VAR” AÇIKLAMASI

Hangi renk Allah aşkına hangi renklerden oluşuyor bu kabine. Bir sefer Sayın Davutoğlu kendi kabinesine güvenmiyor. Bir genelge çıkarıyorum buna bütün bakanlar uyacak dedin sen.

Genelge çıkarıyorsunuz, bürokratlara diyorsunuz ki başbakan benim. Senin bakanın talimat verse dahi bunu yapmayacaksın. Bu bakanlar bunu fark ettiler mi acaba? Hala koltuklarında oturuyorlar mı acaba? Bu gerçekleri bilmeleri lazım. Bugün uyanmaları lazım.

CHP KABİNEDE OLSAYDI…

Biz zaten kabinede yer almazdık. Ben 27,5 yıl devlette çalıştım. Siz bakanlar kurulunu nasıl kilitlersiniz… O aklı Davutoğlu’na kim verdi? bu gerçekleri gördüğümüz için biliyoruz

O AKLI KİM VERDİ

Kendi bürokratları. 

TUĞRUL TÜRKEŞ…

Ben kişi bazında girmek istemiyoruz. Olay kişilerin tartışılacağı bir olay olmanın çok çok ötesinde. Diyorsunuz ki bu kabinede niye yer almadınız? Anayasal süreç işledi mi? Teammüller işledi mi? Bir partinin genel başkanı hükümet kuramadığını söyledi. İkinci partinin genel başkanına yetki verildi mi? Anayasayı açıkça çiğneyen, hukuku yok sayan anlayışın egemen olduğu kabinede siz nasıl görev alacaksınız? Nasıl milletvekili vereceksiniz? Ahlaka sığar mı bu? Ben görev vermem diyor, niçin? Efendim kaçak sarayın yolunu bilmeyene vermeyiz. Biz onun bulduğu şekilde yolumuzu bulmayız. Kaçak sarayın nerede olduğunu da çok iyi biliyorum. Onun endişesi vardı… Ya Kılıçdaroğlu hükümet kurarsa ne olacak? Bize görev vermekten çekindi.

Biz onun yaptığı gibi mağduriyet edebiyatı da yapmayacağız. Biz hakkımız olanı tarihe not düştük. Tarih bunların hepsini toplumun önüne koyacaktır.

Kendileri ne diyor? Biz muhafazakarız diyorlar değil mi? Muhafazakarlık teammüllere bağlılık demektir.

GÖREV VERİLSEYDİ HÜKÜMETİ KURACAK MIYDINIZ?

Evet. 

KİMİNLE KURACAKTINIZ?

O ayrı. Biz daha özel görüşme yapmadık.

İKNA EDEBİLİR MİYDİNİZ? BAHÇELİ’Yİ NASIL EDECEKTİNİZ?

Elbette. Bakınız, uzun süreli mi kısa süreli mi kuracağız? Kısa süreliyse hangi tarihe göre kurulacak. Bir koalisyon mu azınlık hükümet mi olacak? Başbakanı kim olacak? Kısa süreli hükümet seçimlere kadar, yani bir erken seçime kadar hangi takvimden anlayıştan yola çıkacak? Bunları düşünür, aklımızı egemen kılıp, kuracaktık niye kurmayalım. 

Biz hiçbir zaman kişisel çıkarlarımızı düşünmedik. Bizim koalisyon kurma gücümüz vardı. Parlamentoda sadece bir siyasal parti bütün partilerle görüşebiliyor, o da CHP. Şu tabloyu sizin önünüze koyayım. Sayın bahçeli de Demirtaş da diyor ki. Koalisyonda mutlaka CHP olmalıdır. Niçin? Çünkü CHP’ye güveniyorlar. CHP’nin çaba harcayacağını çok iyi biliyorlar.

Bir kişi istemiyordu bunu. O kişi iradesiyle Adalet ve Kalkınma Partisi’ni baskı altına aldı. Açıkça kuramazsınız dedi. Şimdi tekrar seçime gidiyoruz. Soru şu, seçim yapmadık mı? Yaptık. Koalisyon kurulması gerekmiyor mu? Milli iradeye göre gerekiyor. Eğer siyasi partilerin liderleri koalisyon kuramamışlarsa, bu vatandaşın demesi lazım ki, benim irademi niye çiğnedin? Beni neden tekrar sandığa götürüyorsun arkadaş sen. Tek istisnası biziz. Biz elimizden gelen her türlü çabayı gösterdik.

EĞER BANA GÖREV VERİLSEYDİ, MHP İLE HDP’Yİ YANYANA GETİREBİLİRDİK Mİ DİYORSUNUZ?

Ben öyle bir cümle kullanmadım. Bahçeli’yle konuşurdum. İkna etmeye çalışırdım. Kendilerinin seçim bildirgesindeki hedefler var, koyardık masaya. Hangilerini Mart’a Nisan’a kadar yapalım. Bunların hepsini yapabilirdik. 17-25 aralık dosyalarını masaya koyabilirdik. Biz açıkça, emekliye iki maaş ikramiye. Kesinlikle yapabilirdik. Asgari ücreti yapabilirdik. Bunların hepsini yapabilirdik.

Derse ki sayın bahçeli, efendim 17-25 aralığı da mutlaka çözelim. Hay hay, ama hukukun üstünlüğü çerçevesinde. Bunları anlattığımız zaman elbette Sayın Bahçeli’nin itiraz edecek bir şeyi olursa dinlerdik onu. Bizim koalisyon yada azınlık hükümeti kurma şansımız daha yüksekti. O şans verilmedi, bilinçli olarak verilmedi. anayasa çiğnendi, teammüller çiğnendi verilmedi. 

İLERDE BİR HÜKÜMET KURMA DURUMUNUZ SÖZ KONUSU OLURSA, BU SARAYA GİTMEYİ GEREKTİRMEYECEK Mİ?

Bu soru bana seçimlerden önce de soruldu. Anayasal gerek olursa tabi ki giderim. Olağanüstü bir durum olursa elbette gidilir. Ta en baştan söylediğim bu. 

1 KASIM’A GEÇELİM. 7 HAZİRAN YORGUNU OLAN SİYASİ PARTİLER 1 KASIM’A HAZIRLANACAKLAR. SİZ NASIL BİR NOKTADASINIZ?

Seçim bildirgemiz üzerinde çalışıyoruz. Değişik projeler üretmeye çalışıyoruz. O çerçevede biz de toplumun önüne çıkacağız.

ADAY ADAYLIĞI İÇİN BAŞVURULAR BAŞLADI. DEĞİŞİKLİK GÖRECEK MİYİZ?

Büyük ölçüde olmayacak. Çünkü zaten ön seçimle geldi bizim milletvekillerimizin büyük bir kısmı. Bunlar sadece yemin ettiler. Komisyonlar oluşturulmadı, parlamentoda düşüncesini açıklamak gibi bir ortam da oluşmadı. Bu arkadaşlarımız olağanüstü durum olmazsa listede yer alacaklar.

KAMUOYUNDA SÜRPRİZ OLARAK YER ALMAYAN İSİMLER VARDI. O İSİMLERİ LİSTEDE GÖRMEMİZ MÜMKÜN MÜ? UMUT ORAN, KARAYALÇIN…

Dediğim gibi ön seçimle gelenlerin tamamı aşağı yukarı… Dar bir kontenjan var, malum nerelerde hangi arkadaşları kullandığımız. Dolayısıyla yine kendi aramızda parti merkez yönetiminde bunu konuşacağız. Listeler ondan sonra olgunlaşacak. İsim vermek için henüz çok erken.

PARTİNİN BAŞARILI OLAMADIĞI İLLERDE DEĞİŞİKLİĞE GİDEBİLİR MİSİNİZ? ÖRNEĞİN TUNCELİ

Milletvekili çıkaramadığımız yerlerde olabilir. 

NASIL BİR SEÇİM KAMPANYASI?

Onu şimdi söyleme şansımız yok. Biz halkın önüne çıkacağız tabi. Geçen seçimlerde kullandığımız dili kullanacağız. O sorunların nasıl çözülmesi gerektiğini ifade edeceğiz. Seçim süresince ayrım yapmamaya, yaşam tarzı, etnik kimlik üzerinden ayrım yapmamaya, toplumun temel sorunlarını çözmeye yönelik düşüncelerimizi aktarmaya devam edeceğiz.

SEÇİM SONUÇLARINA BAKTIĞIMIZDA, GEÇEN SEÇİME GÖRE BİR PUAN DÜŞÜŞ VARDI. NASIL BİR HAMLE CHP’Yİ DAHA YUKARI TAŞIR?

Yapacağız, güzel projelerimiz var. gideceğiz aktaracağız yine. Ayrıca seçimden sonraki tablonun da yurttaşlarımız tarafından sağ duyu ile değerlendirileceğine inanıyorum. 

Türkiye’de ciddi bir yönetim boşluğu var. parlamentoda dört siyasal parti var. en büyük grubu olan adalet ve kalkınma partisi. 13 yılda Türkiye’yi nereye götürdü? Bugün Türkiye kan gölüne dönmüş durumda. İlk göreve geldiklerinde terör neredeyse sıfırlanmıştı. 13 yılda buraya getiren siyasal anlayışa oy verilir mi? Ekonomide, dış politikada nereye geldiğimiz ortada. Bana bir anne baba gösterin bu eğitim sisteminden memnunum desin. Çocuklarımızı kobay gibi kullandılar. 

Bunu dediğimiz zaman, şu CHP imam hatipleri kapatacak… Ne ilgisi var? İmam hatibe de giden bizim çocuklarımız değil mi? Yahu imam hatibi kim kurdu? Biz kurduk. Kendi kurduğumuz okulu niye kapatalım? 

MHP her şeye itiraz ediyor. HDP, adeta denklem dışı tutulmuş durumda. O zaman Türkiye’yi en iyi kim yönetir? Toplumun doğrudan sorunlarına eğilen parti hangisi? Koltuk makam peşinde koşmayan, siyaseti toplumu bölmek için kullanmayan, herkesin inancına kimliğine saygı duyan bir parti var. kim o parti? Cumhuriyet Halk Partisi…

Kadrolarımıza dönük bakalım. CHP’deki kadrolar, bütün siyasal partilerin kadrolarından çok daha nitelikli. Hepsini kişiselleştirebiliriz. O zaman Türkiye’yi en iyi biz yönetiriz. 

SEÇMENE ANLATAMIYOR MUSUNUZ ACABA?

CHP’deki değişim toplumun geniş kesimleri tarafından algılanamadı.  Onda bizim de kusurumuz var. vatandaşın ayağına yeteri kadar gidemedik. Vatandaşı suçlayacak halimiz yok. Demek ki oturup anlatmamız lazım. Bizi şu veya bu şekilde karalayan, vesaire vesaire diyen oldu. bizim söylediklerimize bakın, projelerimize bakın. Kötü yönetim Türkiye’de 13 yılda kurumsallaştı. Hiçbir devlet dairesi sağlıklı hizmet vermiyor. Oysa işi ehline vermemiz gerekirdi. 13 yılda Türkiye Cumhuriyeti Devleti bir AKP devletine dönüştü. Bu yanlıştır. Devlet ayrı, siyasi partiler ayrıdır. En iyi biz yönetiriz. İddialıyız.

Biz uzun süre, 13 yıl bize ver… Hayır hayır, dört yılda görecekler. Türkiye dünyada saygın bir ülke olacak. Dış politikada… Avrupa Birliği fasıl açtı açmadı, böyle bir olay hiç bakmadan ama. AB’nin gereklerini parlamentodan geçireceğiz. 

1 KASIM İÇİN KOYDUĞUNUZ OY ORANI HEDEFİ VAR MI?

Hayır, ama oyumuzu yükseltmek istiyoruz. Türkiye iyi yönetilmiyor. İki başlı bir anlayış var. ben şunu bir türlü içime sindiremiyorum. Benim ülkemin cumhurbaşkanlığı koltuğunda oturan cumhurbaşkanı, kullandığı bir söz nedeniyle 15 dakika bile geçmeden, ilgili bir ülkenin yetkilileri tarafından yalanlanıyorsa, bu benim ağrıma gidiyor. Onun ağrına gitmeyebilir. Bu ülkenin dışişleri bakanı, verdiği bir örnek dolayısıyla, birkaç dakika sonra yalanlanıyorsa, hükümet olarak onların ağrına gitmeyebilir. Ama benim ağrıma gidiyor. 

Sen kul hakkı yemeyen iktidar istemiyor musun? Herkesin kazandığı bir Türkiye istemiyor musun? Birilerinin peşine takılma, takılma. Bu ülke adam gibi yönetilmek zorundadır. Türkiye’nin bu bilgisi de var, kapasitesi de var bunu yapabilecek. Biz bunu niye yapmayalım? Bunu toplumun önüne koyacağız. Daha fazla koyacağız. Bir dönem bizi eleştirirlerdi. Siz Sivas’ın ötesine geçemiyorsunuz diye. Dün benim vekil arkadaşlarım Şırnak, Hakkari, Van’daydı. Buyursun beyler gitsinler bakalım. Türkiye’yi ne hale getirdiler. 

Seçim listeleri, biz ön seçim yapıyoruz. Merkez yoklaması olsaydı, oturup ittifak yapabilirdik. Şimdi bizim öyle bir olanağımız yok. Ama partiler destek verirlerse CHP’ye mutluluk duyarız. Şu anda herhangi bir görüşme yok.

“OY VERİN GİTSİNLER” SLOGANI VARDI. KOALİSYON GÖRÜŞMELERİNDE ELEŞTİRİLDİNİZ. OY İSTEDİLER, AMA GİTTİLER Ak Parti İLE GÖRÜŞME YAPTILAR. O SLOGANDAN GERİ DÖNÜŞ OLACAK MI?

Yeni sloganlarımız olacak. Oy verin gitsinler dedik, gittiler. Koalisyon farklı bir evre. Millet iradesini ortaya koydu. Biz o iradeye duyduğumuz saygı gereği olarak, koalisyon istiyor vatandaş.

SİZE KIZGIN OLAN SEÇMENLERİNİZ VARDIR, AK PARTİ’YLE GÖRÜŞTÜĞÜNÜZ İÇİN…

Biz Türkiye’yi düşünüyoruz. Ben Kemal Kılıçdaroğlu’nu, partiyi düşünmüyorum. Biz Türkiye’yi düşünüyoruz. Biz önce Türkiye diyoruz. kendi demokrasimiz, hukukumuz. Bunlar olursa CHP olacaktır. Bunların olmadığı bir yerde siyasal partilerin büyümesi zaten mümkün değil. o vatandaşlarıma şunu diyorum. biz nasıl önce Türkiye diyorsak, onlar da lütfen önce Türkiye desinler. Bahçeli’yle özel bir görüşmemiz olmadı. 

ÇÖZÜM SÜRECİ… TABİ BU KEZ ADI DEĞİŞTİ. TÜRKİYE TERÖRLE MÜCADELE KAVRAMINI KULLANMAYA BAŞLADI. CHP NELER SÖYLEYECEK SEÇİMLERE GİDERKEN?

2002’de bu ülkede terör var mıydı? Yoktu. Terörsüz bir ülke devraldılar. Sonra ne oldu? küçük bir Anadolu ilinde, iki ton. Patlayıcıyı yüklüyorsunuz, karakola saldırıyorsunuz. O iki tonluk patlayıcı oraya nasıl geldi? Doğu Güneydoğu’da bütün kentler cephaneye dönüşmüş durumda. Bu silahlar buraya nasıl geldi? Hiç terör yokken, PKK nasıl bu kadar güçlendi? O gücü ona kim verdi?

Bir değil, iki değil, üç değil, defalarca söyledim. Yahu yanlış yapıyorsunuz, PKK vergi daireler, askeri daireyi kurdu. Ne yapıyorsunuz diye sorduğumda, siz bunu  bilmezsiniz dediler.

Sonra şimdi beyler diyorlar ki, haklısın bu iş Meclis’te çözülür. İyi de bu kadar kan aktıktan sonra mı uyandınız siz? Toplumsal barışın sağlanması lazım. Yeniden başa döndüler. Ne zaman döndüler? Tarih önemli. 8 Haziran’dan sonra döndüler. Niçin döndüler? Çünkü tek başlarına iktidar olamadılar. Üçüncü soru, peki neden bu terör? Tek başlarına iktidar olmak için Türkiye’nin kaosa sürüklenmesi lazımdı. Ekonomik olarak açmazlarla karşı karşıya gelmeleri lazımdı. Kim söylüyor bunu, onların bakanı söylüyor. “eğer başkan seçtirseydiniz bunların hiçbiri olmayacaktı” 

Ve Türkiye’ye vatandaşın önüne ağır bir fatura koyuyorlar. “Bak ağlıyorsun, perişan oldun. Gel şimdi bana oy ver, ben tek başına iktidar olayım, bunu önleyeceğim” 14’ncü yılda mı önleyeceksin? Bu sorun onların anlayışıyla çözülmez. Hiçbirisi samimi ve dürüst değildi. Kişisel gizli bir ajandanız olmayacak dedik, kişisel ciddi ajandaları var onların. Koltuk, saray, başkanlık. Dedik ki, halka hesap veremeyeceğiniz angajmanlara girmeyeceksiniz. Görüşme tutanaklarını açıklayamıyorlar. Topluma bilgi vermediler. Bu sorunu biz çözeriz. Sen bu sorundan kurtulmak istiyorsan, bu soru ancak ve ancak CHP çözer.

NEDİR CHP’NİN ÇÖZÜM PLANI… AKAN KANI DURDURMA ADINA, SİLAHLARI SUSTURMA ADINA, CHP İKTİDARI OLURSA İLK HAMLE NE OLACAK?

Çözeceğiz bu sorunu. Az önce söyledim, samimi ve dürüst olacaksınız. Ben bu sorunu çözeceğim arkadaş. Benim özel mevkii merakım yok. Hesabını veremeyeceğim hiçbir angajmana girmeyeceğim ve topluma söyleyeceğim. Parlamentoda çözeceğim ben bu olayı. Bu ülkeye birinci sınıf demokrasi gelmek zorundadır.  Biz sorunu çözmek için yol haritasını bizzat ben, dönemin başbakanına verdim. Hiçbir siyasi lider bunu yapmamıştır, ben yaptım. Bu böyle çözülmez dediler. 

OPERASYONLAR DEVAM EDECEK Mİ CHP İKTİDARINDA?

Kim eline silah alır, bir yere saldırırsa bir kişiyi öldürürse, yok ben bunu görmeyeceğim diyemezsiniz. Hukuk içinde çözeceksiniz bu olayı

ÖZERKLİK AÇIKLAMALARINI NASIL DEĞERLENDİRİYORSUNUZ

Asla doğru bulmuyoruz. AB’nin yerel yönetim özerklik şartını zaten kabul edilmişti. Belediyeler daha rahat çalışacaklar. Ankara’da bakanların kuyruğuna takılıp para dilenmemesi lazım. Ta 1930’daki kanunda var. 

Şimdi yerel yönetimler özek dediğim zaman, bazı çevreler vay efendim diyor. Zaten 1930’dan beri var. Geçmişte olanları bilmeniz lazım. Geleceği şekillendirmeniz lazım. Bizim yaptığımız bütün çalışmalar böyle. 30 Ağustos’u kutladık. Beraber değil miydik? O savaşı beraber vermedik mi? Buyurun Çanakkale’ye bakın. Neden ayrışıyoruz, bölünüyoruz? Bizi bölen 13 yıllık siyasal anlayıştır. 

Sokaktaki esnafın sorunlarını dinleyeceksiniz. O sorunları çözeceksiniz siz. Siz bunların hiçbirisini yapmadınız. Yapmadılar bunlar. Oturup görüştüler, Oslo tutanaklarını hatırlıyorsunuz değil mi? Diyor ki bir görevli “sizin silah deposu yığdığınızı çok iyi biliyoruz” İstanbul’un göbeğinde kaleşnikofla sokağı denetleyen insanlar yok muydu? Kim yönetiyordu 13 yıl. 

DEMİRTAŞ, BU ŞARTLARDA SANDIK NASIL KURULACAK BİLMİYORUM DİYOR. SEÇİM GÜVENLİĞİ KONUSUNDA DEĞERLENDİRMENİZ NEDİR? O BÖLGEDE NASIL GÜVENLİ SEÇİM OLACAK?

O zaman vatandaşlar şu soruyu sorsunlar. Bu ülkede güvenli seçim yapılamıyorsa, 13 yıldır kim yönetti? Onu cezalandırması lazım vatandaşın. Asıl sorulması gereken soru bu. Hepimiz kaygı duyuyoruz. Türkiye’nin geleceğinden kaygı duyuyoruz. Ortadoğu’daki terörü Türkiye’ye getiren kim. Yanlış politika izliyorsunuz dediğimiz zaman Baasçı dediler. Banane Baas’tan kardeşim. Ben ülkemi düşünüyorum. Siz esad’çınız… kim olursa olsun halkına baskı kuruyorsa bu doğru değildir. Mısır’la kavga ettik. Sana ne Mısır’dan kardeşim, içişlerine niye karışırsın? Bütün bunlara rağmen, ben Mısır’a iki büyükelçi gönderdim. İlişkiler bozulmasın diye. Ben Irak’a gittim, politikalarımız düzelsin diye. Biz çırpınıyoruz, onlar kendi çıkarları için çırpınıyorlar. Her vatandaşım düşünsün, ülkeyi 13 yıldır bu hale getirdiniz desinler. Sen doydun, soyduğun kadar da soydun. Çekil demesi lazım. Çekil kardeşim ya. 

Karakoluna sahip çıkamıyorsun, gideceksin sandığa sahip çıkacaksın. Güldürmesinler. Ne Güneydoğu’yu ne Türkiye’nin sorunlarını biliyor. Türkiye’yi bir ateş çemberinin içine soktu. Kişisel hırsı, beklentileri… Bunlar yazık günah bu ülkeye. Bari kaçak sarayında konuşma arkadaş. Sus yerinde otur. Bağrımıza taş basalım, seni orada tutalım. Hala intikam kin hırsıyla konuşuyor. Vatandaşı böldüğü kadar böldü. Bu ülkede benim komşumun kimliği mezhebi nedir diye sormazdı. Şimdi neredeyse buna bakıyor. Biz birliktir, bir bütünlüğümüz vardı. Biz ayrım yapmazdık. Bir şey olduğu zaman yardıma koşardık. 

Ben üzülüyorum. Hangi görüşten olursa olsun ben saygı duyarım. İnanç, saygı duyarız. Ayrıştırdık toplumu böldük, düşman kaplar gibi olmaya başladı. Çok tehlikeli sürecin içine sokuluyor. Buradan ancak bir parti kurtarabilir, bütün inancımla söylüyorum CHP. Biz hiçbir ayrım yapmıyoruz. Vatandaş benim başımın üstüne. Türkiye’yi çözelim, refaha kavuşsun. Vallahi bizi iktidardan da alsınlar. 

RESMİ GAZETEDE YAYINLANDI. TERÖRLE MÜCADELEDE, BİLGİ VERENLERE PARA ÖDÜLÜ VERİLECEK. İHBAR ÖDÜLÜ ŞEKLİNDE ELEŞTİRİLER GELİYOR

Bu ihbarla falan çözülecek bir olay değil. bu sorun çıktığı zaman ne deniyordu biliyor musunuz? “İki baldırı çıplak” deniyordu. Buyurun iki baldırı çıplağa bakın. Geleceği görmezseniz bu sorunu çözemezsiniz. Emin olun 13 yılda Türkiye’nin gerçeklerini çözememişler. Sorunun nerede olduğunu daha bilmiyorlar. O kadar büyüttüler ki sorunu, korkumuz sorun uluslararası arenaya taşınırsa ne olacak? Adamlar bunun farkında bile değiller. Emin olun, bazen geceleri rahat uyuyamıyorum. Bu kadar ağır sorun varken, getirdikleri çözüme bak. Çocuklarımızın, torunlarımızın geleceği için üzülüyorum.

Bu hükümetler sorun çözemez. Çünkü kendileri sorun. Bütün vatandaşlarımın bu gerçeği görmesi lazım. Elinizi vicdanınıza koyacaksınız ve sandığa gideceksiniz. Yeter diyeceksiniz, 13 yıl seni denedim, perişan ettiniz siz ülkeyi. 13 yıldır ülkenin hangi sorununu çözdüler? Ben gerçekten merak ediyorum. ben 13 yılda dünya kadar sorun yarattılar diyebilirim. Yoksulumuz bile arttı. Ben 17 milyon yoksul diyordum. 8 milyon hanede, 30 milyonu aşkın yoksulumuz var. sosyal işler bakanlığının kendi yayınında yer alan rakam. 13 yılda, yoksul sayısını artırdılar. 

SİZİN BİR ÖNCEKİ SEÇİM KAMPANYANIZDA EKONOMİ ÖNEMLİ YER TUTMUŞTU. 7 HAZİRAN’DAN BU YANA ÇOK ŞEY DEĞİŞTİ. DOLAR ALDI BAŞINI GİTTİ. YENİ SÖYLEYECEK NEYİNİZ VAR CHP ADINA?

Türkiye iyi yönetilmiyor diye söyledim. Ekonomide de iyi yönetmiyor. Dolar bolken ekonomiyi yönetmek kolaydı. O zaman dedik ki yeni yatırımlar yapmalı, katma değeri yüksek ürünler üretilmeli ve iyi gelir elde edilebilmeli. Dediler ki hayır biz bu işi daha iyi yaparız dediler. İthal mallar geldi Türkiye tüketti. Şimdi dolar bitti, aldı başını gidiyor. Üreten Türkiye sloganını kullandık biz. Neyi üretmeliyiz? Katma değeri yüksek ürün üretmeliyiz. Kullandığımız cep telefonları katma değeri yüksek ürünlerdir. Bilime teknolojiye yatırım yapalım. Türkiye çip üretmeye başlasın dedik. ama anlatamadık.

İşsizlik bir yandan, ihracat düşüyor bir yandan. Dolar aldı başını gidiyor bir yandan. Esnafa vatandaşa gidin sorun. Ben hani ekonomiyi böyle karamsar bir tablonun içine sokmak da istemiyor. Sanki krizden beklentisi olan parti imajı da yaratmak istemiyorum. Ben bütün vatandaşlara düşünmelerini istiyoruz. Baksınlar Türkiye yükselen bir ekonomiydi. Ne oldu böyle bir sürecin içine girdi? Ne oldu merkez bankasına müdahale, itibarsızlaştırıldı? Ecevit’in yaptığı köklü değişiklikler vardı, yeni reformlara ihtiyacımız vardı.

Gençler arasında işsizlik oranı yüzde 30 civarında. Bu insanlar ne olacak? Benim istihdam yaratmam lazım. Tam tersine, ekonomideki belirsizlik arttıkça işsizlik de artacak. Şu soruyu yine her vatandaşım kendisine sorsun. 13 yıldır bu ülkeyi kim yönetiyordu? Kim bu hale getirdi? Defalarca söyledik, bu ekonomi politikası yanlıştır diye. Ama bizi dinlemediler. Bildiğini okursan Türkiye’yi bu noktaya taşırsın. 

Türkiye ekonomi ve insan kapasitesi olarak güçlü bir ülke aslında. Biz merkez Türkiye projesini hazırlarken, Türkiye’yi Kafkasların Ortadoğu’nun üç saat uzak mesafede, bu insanların çekim merkezi olacaktı Türkiye. Neden? Anadolu boşaldı, gidin Erzurum’a Kayseri’ye Diyarbakır’a. Herkes büyük kentlere koşuyor. Bizim Anadolu’yu zenginleştirmemiz lazım. Almanya’ya bakın. İstanbul gibi metropoller yoktur orada. 

EMEKLİYE İKİ MAAŞ İKRAMİYE. ASGARİ ÜCRETLE İLGİLİ İFADELERİNİZ. BUNLARIN YANINDA BİR KAÇ YENİ ŞEY DUYACAK MIYIZ?

Duyacağız. Toplumun yıllardır sorunu çözülemeyen kesimleri var. 

SEÇİM KAMPANYANIZDA BEŞTEPE’NİN YERİ NEREDE OLACAK?

Beştepe’nin yeri yerinde olacak. Sayın Erdoğan’ı muhatap almayacağız. O yerinde otursun. O bize her türlü suçlamayı yapıyor. Vatandaşın takdirine bırakıyorum, Allah’a havale ediyorum onu.

SİZDEN SAYIN ERDOĞAN İLE İLGİLİ BİR CÜMLE DUYMAYACAK MIYIZ?

Özel bir karşılık olmayacak. Ama kendisi konuşuyor da zaten. Şu soruyu hep sordum. Bizim toplumun değer verdiği iki temel kavram vardır. Namus ve şeref. Sayın Erdoğan’da namusu ve şerefi üzerine yemin etti, tarafsız davranacağım diye. Bu iki kavramın için cumhurbaşkanı tarafından boşaltıldı. Kişinin eğitim düzeyi, gelir düzeyi ne olursa olsun bu iki kavrama hep önem vermiştir. Bu iki kavram tuzla buz edildi, maalesef. 

İHSAN ÖZKES DÜN RESEPSİYONA KATILMIŞTI. SONRA BAZI MESAJLARI OLDU. NE DEMEK İSTERSİNİZ?

Ben Abuzer Gaffar’dan yanayım. Makamı Adıyaman’dadır, Müslüman olan ilk 10 kişiden biridir. Kendisine saray yaptıran, Muaviye’ye şunu söylemiştir “eğer bu sarayı halktan topladığın vergiyle yaptıysan haksızlıktır. Kendi paranla yaptırdıysan haramdır” demiştir. Ben inançlı bir insanım. İsrafın haram olduğuna inanan birisiyim. Sayın Özkes ne düşünür onu bilmem. Her kuruşun hesabını topluma vermeyen bir kişinin de siyaset yapmaması gerektiğine inanan birisidir. 

İnancımı hiçbir zaman siyasete malzeme etmedim. malzeme edilmesine de karşı çıktım. Ama vatandaşın devlete ödediği her kuruş verginin hizmet olarak dönmesi gerektiğine inanan birisiyim. Kendim de mütevazı yaşadım. Aldığım para hep bana yetti. Benim kazancım aldığım para, sayın Erdoğan’dan daha fazlaydı. Şimdi benim de onun da mal varlığı da belli. Kazandığım her şeyi benim alın terimle kazandığım şeydi.  Çok araştırdılar, bir şey bulabilir miyiz diye. Bulamazlar. 

Ben din adamlarının, siyasete giren din adamlarının, belli bir tutarlılık içinde hareket etmelerini hep istemişimdir. İsrafa karşı çıkmalıdırlar. 

SAYIN ÖZKES’İN TAVRINI NASIL OKUYORSUNUZ?

Bizdeyken benim düşündüğüm gibi düşünüyordu.

NE OLDU SONRA?

Onu bilemem, Sayın Özkes’e soracaksınız. 

1 KASIM SEÇİMLERİNDE NE OLACAK?

Büyük bir değişim olması lazım. Türkiye’yi en iyi kim yönetiyor, namusuyla kim yönetir? Bunu düşünerek sandığa gidip oy kullanması lazım. 

1 KASIM GÜNÜ BENZER BİR TABLOYLA KARŞILAŞTIK VE DAVUTOĞLU’NA GÖREV VERDİ…

Umarım benzer bir tabloyla karşılaşmayız. CHP iktidar olur. Emin olun Türkiye’nin buna ihtiyacı var.

Sayfada yer alan bilgiler tavsiye niteliği taşımayıp yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırımcı profilinize uymayabilir.

YORUMLAR (11)
:) :( ;) :D :O (6) (A) :'( :| :o) 8-) :-* (M)
  • zırtapoza bak31 Ağustos 2015 20:36

    yine güzel sallamıs ama yiyen var mı? oy veren chp tabanı bile bu adamı sevmiyor...

  • sen yürrü31 Ağustos 2015 15:25

    akp oy atan trolse siz nesiniz? siz de chp/hdp trollerisiniz!

  • yürrrü31 Ağustos 2015 15:02

    troller işbaşında; ama millet akıllandı, bu kez yemeyecek algı tuzağı. akepe'ye en fazla yüzde 38 oy çıkar!

  • ender31 Ağustos 2015 14:59

    atıyor.

  • Pargali ibrahim31 Ağustos 2015 14:51

    17 25 aralık bilal a dayandığı için malesef siz % 50 alsaniz dahi hazine ve gücü bırakmamak için direnecek sit alanlarına yapılan tüm bina ve villari yikacaksiniz eski turkiyeyi inşa edeceksiniz bu işlerine gelmez yani ihale yandaş güve hazine bunları bırakmak çok zor sayin baskan

  • dlbyz31 Ağustos 2015 14:39

    herkes bir pencereden bakıyor hayat öyle güzel olmalı ama 360 derece dönebilen pençereden bakılmalı yoksa at gözlüğü pencereler çoğalacak

  • Dsp31 Ağustos 2015 14:30

    Bahçeli hep ak parti chp dedi.amaç chp yi hükümete sokmaktı.onun için bahçeli chp ye evet derdi.....onun geçmişinde sol ile ortaklık vardır.

  • fatih31 Ağustos 2015 14:08

    Sen bu ülkenin yarısının oyuyla seçilmiş cumhurbaşkanını da cumhurbaşkanlığı sarayını da tanımıyorum diyorsun sonra görev bekliyorsun! Eğer görev verseydi bir daha akp'ye oy atmazdım! Önce seçmene saygın olsun! Zaten kuramayacağını halk da biliyordu çünkü bunu gösterdiniz koalisyon görüşmelerinde!

  • DOĞRU SÖYLE31 Ağustos 2015 13:59

    KURARDINIZ AMA PYD İLE İSRAİL İLE KURARDINIZ. CHP DE GERÇEK SOLCU KALDIMI (İSTİSNALAR HARİÇ) . CANIM ATATÜRK ÜN PARTİSİNİ NE HALE GETİRDİNİZ. CHP GERÇEK SOLCU ÇİZGİSİNDE DURMADIĞI İÇİN BİRİNCİ PARTİ OLAMIYOR.

  • ferda31 Ağustos 2015 13:55

    akil akildan üstündür.

  • yürü git31 Ağustos 2015 13:52

    kimle kuracaksın?????? ak parti ile kursaydin o zaman!!! o gelince niye kurmadin??? mhp zaten koalisyona yanasmiyor, sen kendin calip kendin oynardin AYI gibi. sonunda bunu da hakettin.