E-BÜLTEN

E-bültenimize abone olarak
en son bilgilere ve haberlere ulaşabilirsiniz.

Ana SayfaGündemFethullah Gülen: Özür dileyecekler---

Fethullah Gülen: Özür dileyecekler

Fethullah Gülen: Özür dileyecekler
29 Mart 2014 - 06:48 borsaningundemi.com

Fethullah Gülen, İtalyan La Repubblica gazetesine verdiği özel röportajda, önemli açıklamalarda bulundu

İtalya´nın prestijli gazetelerinden La Repubblica´da, "Başbakanın gücünü temellerinden sarsan son derece nüfuzlu vaiz konuştu" sözleriyle sunulan röportajı, Marco Ansaldo gerçekleştirdi.

İŞTE O RÖPORTAJ

MARCO ANSALDO: Fethullah Gülen, pazar günü sandığa gidiliyor ancak Türkiye son derece güçlü toplumsal gerginlikler yaşıyor. Neler oluyor?

FETHULLAH GÜLEN: Belli makamlarda bulunan kişiler, söylediklerine dikkat etmelidir. Bazı medya organları tarafından verilen sahte haberler, toplumu felce uğratacak kapasitededir. Geçmişte Türkiye acılı olaylar yaşadı. Gençler sokaklarda çarpıştı. Farklı siyasi renge sahip gruplar, yamyamlar gibi birbirlerini yeme saplantısıyla karşı karşıya geldiler. Sağ ve sol militanları, Türkler ve Kürtler, Aleviler ve Sünniler, dinciler ve dinci olmayanlar birbirlerini düşman gibi gördü.

ANSALDO: Bugün de aynı tehlike ile karşı karşıya olunduğunu mu anlatmaya çalışıyorsunuz?

GÜLEN: Son yıllarda kaydedilen demokratik ilerleme, barış ve huzuru muhafaza etmenin, devletin zirvesinde bulunan kişilere düşen büyük bir görev olduğunu söylüyorum, ama bunun ne derece bilincinde olduklarını bilmiyorum. Bu zorlukların Allah'ın yardımıyla aşılacağını umut etmekten vazgeçmedim. Her şeyin bir zamanı vardır. Bu esnada bize düşen görev, dua etmek ve kutuplaşmayı artıracak davranışlardan kaçınarak, Allah'ın yardımını dilemektir. Yunus Emre'nin, `Dövene elsiz gerek, sövene dilsiz gerek.´ sözleri aklıma geliyor. 

BİRDEN BİRE BİZİ DÜŞMAN OLARAK GÖRMEYE BAŞLADILAR
ANSALDO: Başbakan Erdoğan artık size doğrudan saldırıda bulunuyor. Hakimleri ve polisleri kışkırtan, "bir örgütün yarattığı bir korku imparatorluğundan" bahsediyor. Sizin yanınızda olanları bir nevi darbe girişiminde bulunmakla suçluyor. "İhanetten" bahsediyor. Siz buna ne cevap verirsiniz?

GÜLEN: Bu tür açıklamaları anlamakta gerçekten ben de zorluk çekiyorum. Cemaatimizin faaliyetlerine ilişkin, Başbakan dahil devletin en üst mertebelerinde bulunan kişilerin dile getirdikleri övgüleri herkes bilir. Şimdi birden bire bizi düşman olarak görüyor ve mesnetsiz şekilde bizi suçluyor. 

HALK, YOLSUZLUK OLDUĞU KONUSUNDA HEMFİKİR

ANSALDO:
Fakat Erdoğan sizi iyi tanıyor; aranızda, İslam'ın ortak vizyonuna yönelik bir grup ortaklığı oldu. Peki o zaman ne değişti?

GÜLEN: Yolsuzluk meselesini, siyasi güç için verilen bir mücadele gibi göstererek meseleyi çarptırmaktan avantaj elde edebilecek birileri olabilir. Bu meseleyi adli çerçeveden siyasi çerçeveye kaydırma çabasına benzer bir çaba var. Oysaki halk, yolsuzluğun varlığı konusunda hemfikir. Basına iletilen deliller, bakanların istifaları ve milletvekillerinin beyanları bunu anlatıyor. Benzer durumlar demokratik ülkelerde de yaşanıyor, ancak o ülkelerde hükümet darbesi veya bir ihanet gibi görülmüyorlar. Şayet ortada sorumlular varsa, mahkemeler tarafından tespit edilir ve cezalandırılır, hükümetler de yollarına devam eder.

BU SUÇLAMALARDAN PİŞMAN OLACAKLAR VE ÖZÜR DİLEYECEKLER

ANSALDO:
Peki şimdi ne öngörüyorsunuz?

GÜLEN: Post-modern darbe dönemi olan 90'lı yıllarda da, cemaatimize karşı suçlamalar yöneltilmişti ve mahkemelerce bu suçlamaların hiçbir dayanağının olmadığı tespit edilmişti. Şimdi bu suçlamaları yineleyenler, günün birinde bundan pişman olacaklar ve bazıları özür dileyecek. Ama bu esnada tüm bunlar, insaniyet açısından olduğu gibi Türkiye açısından da bir kayıp anlamına gelecektir. 

ERDOĞAN NEDEN SİZE KARŞI MÜCADELE EDİYOR?

ANSALDO:
Hareketiniz yıllarca Erdoğan'ın İslami muhafazakar partisinin, askerleri iktidarın dışında bırakmak için bir müttefiki oldu ve bu operasyon başarıyla sonuçlandı. O halde Başbakan neden şimdi size karşı mücadele ediyor?

GÜLEN: Sahip oldukları değerler nedeniyle biz hem şimdi iktidarda olanları hem de geçmişte başka siyasi partileri destekledik. Sadece seçim döneminde sunulan bir destek söz konusuydu. Şayet bu destek müttefiklik olarak anılmak isteniyorsa başka. Ancak biz asla siyasi bir beklenti içerisinde olmadık. Yanlış gördüğümüzü her zaman eleştirdik. Tutumumuzu asla değiştirmedik. Dolayısıyla bu soruyu yöneltmeniz gereken kişi bizzat Başbakan'dır.

BARIŞ VE HUZUR İSTİYORUZ

ANSALDO:
Hareketinizin hedefleri nelerdir?

GÜLEN: Biz insana önem veriyoruz ve insanın sorunlarını çözüme kavuşturmaya çalışmak için eğitim faaliyetlerine ağırlık veriyoruz. Yurtlar, okullar, üniversiteye hazırlık merkezleri, okuma salonları inşa ettik. Bu, Türkiye gibi diğer 160 ülkede de sunulan bir hizmettir. Bu ülkelerin halkı ve yöneticileri hareketimizi hep sıcak karşıladı. İnsani yardımlar, sağlık hizmetleri ve diyalog alanlarında faaliyetler başlattık. Amacımız, birer insan olarak herkesin kendisini mukaddes gördüğü, barış ve huzurun hakim olduğu bir dünyada, farklı görüşlere karşılıklı saygı çerçevesinde hep birlikte ilerlemektir. Biz sadece Allah´ın rızasını aramaya inanıyoruz. Başka da bir amacımız yok.

ANSALDO: Siyasi bakımdan?

GÜLEN: Belirli değerlerin temelinde oyla kendimizi sınırlıyoruz. Şimdiye kadar hiçbir partiyle aynı çizgide olmadık. Vatandaş olarak, yasaya, haklara ve evrensel özgürlüklere saygı dışında bir beklentimiz yok. Hiçbir zaman bir pazarlık içine girmediğimiz gibi, güç peşinde de olmadık. 

ANSALDO: Siz memleketinize karşı çok özenlisiniz. Şimdi Türkiye bu krizden nasıl çıkar?

GÜLEN: Aksi ispat edilene kadar biz masumiyet karinesi içindeyiz. Öte yandan, yolsuzluk soruşturması halen yürüyor. Devlet tüm gücüyle, sadece görevini yapmaya çalışan savcılar ve polislerin karşısında duruyor. Aynı şekilde büyük bir cemaat, medya aracılığıyla suçlu addediliyor. Yargı gücünü, yürütmenin kontrolü altına almaya çalışılıyor. Çözüm belki de, yasalara, haklara ve katılım için aday olduğumuz AB kriterlerinde öngörülen demokratik ilkelere saygılı olmaktadır. 

ANSALDO: Ancak bu yol (AB üyeliği) durma aşamasında. Ne düşünüyorsunuz?

GÜLEN: AB´ye üyelik macerası, bir devlet politikası haline gelmiş, toplumun rızasını da kazanmıştı. Biz de destek verdik. Yıllar önce, Türkiye´nin de Avrupa´nın da, bu adaylığı gerçekleştirmek zorunda olduğunu söylemiştim. Fikrimi değiştirmedim. 

NEDEN ABD´DE KENDİ İSTEĞİNİZLE SÜRGÜN HAYATI YAŞIYORSUNUZ?

ANSALDO: ABD´de kendi rızanızla sürgün hayatı yaşıyorsunuz. Neden?

GÜLEN: Sağlığım açısından burada kendimi daha iyi hissediyorum. Türkiye´ye dönüşümün, zaten gergin olan durumu daha da kötüleştirmek için araç olarak kullanılmasından endişeleniyorum. 28 Şubat 1997´deki post-modern zamanında acı çektim, tabiri doğruysa, askeri rejimin baskısı altında yargı gücü tarafından zulüm gördüm, sonra da iftira ve karalama. Bunlar, temeli olmayan, asılsız suçlamalardı. 

ANSALDO: Ancak Türkiye´ye dönmenizi bekleyenler var. Bir gün dönecek misiniz?

GÜLEN: Ne yazık ki bugün de basın yoluyla iftiralar atılıyor. Bu koşullarda, doktorların tavsiyesini izleyip, burada kalmayı tercih ediyorum. Ölümümle Türkiye´nin sorunlarının çözüme kavuşacağını bilsem, her gün bin kez ölmeyi tercih ederim. Türkiye´nin barış ve huzurunu hedef alanlara yeni bir malzeme vermemek için ülkemin özlemini kalbime gömerek, burada kalmayı tercih ederim. 

PAPA FRANCESCO İLE HENÜZ İLETİŞİME GEÇMEDİM

ANSALDO: Siz aynı zamanda manevi bir referans noktasısınız. 1998 yılında Vatikan´a giderek 2. Jean Paul ile önemli bir görüşme yaptınız. Papa Francesco´nun göreve gelmesini ve üstlendiği reformları nasıl değerlendiriyorsunuz?

GÜLEN: Diyalog, önyargıları yıkmak ve insanlar arasındaki yanlış anlaşılmaları gidermek için etkili bir araçtır. Papa Francesco ile henüz bir iletişimim olmadı. Ancak diyaloğa açıklığı nedeniyle kendisinin tüm dünyada hayranlık ve memnuniyetle karşılandığını görebiliyorum. Aynen bizim öğütlerimizde olduğu gibi.

Sayfada yer alan bilgiler tavsiye niteliği taşımayıp yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırımcı profilinize uymayabilir.

YORUMLAR (21)
:) :( ;) :D :O (6) (A) :'( :| :o) 8-) :-* (M)
  • cemal30 Mart 2014 11:38

    cemaati de geç, hırsızı da. cemaate karşı duran hırsızın neden yanında yer alıyor? yoksa sizde mi hırsızsınız? tamam cemaat yanlış yaptı ama akp de yaptı...

  • xxx30 Mart 2014 10:28

    hocam bu kozalar için ne olur yaa zarardayız bayağı...bankasyadakiler kurtardı bayağıda para kazandı...

  • fetoyla bağlan cehenneme30 Mart 2014 06:15

    TAM 40 YIL BUYGUMUZDEN KUCUGUMUZE KADAR ALLAH RIZASI DIYE DIYE ALDINIZ ELIMIZDEN AVUCUMUZDAN YAVRULARIMIZIN NASİBİNİ CEMMAATMİŞ NE CEMMAATI YAHUUU BUNLAR SEYTANIN CEMAAATİ CIKTI MAAAALESEFFFFFFFFFF

  • alay ettiler 30 Mart 2014 00:26

    Alay etmeye doymuyorlar neyin pareleli masonikmi katolikmi Protestanlık mı lütfen hoca itiraf et bizi vaazlarında ağllatın acitasyonmudu itiraf et lütfen

  • Haşhaşi29 Mart 2014 23:26

    Be hocam yolsuzluk tamam varda sizin devlet kademesindeki örgütlenmenizin manası nedir? Yargıdan polise kadar her kademeyi Hükümetinde yardımıyla doldurdunuz bunu açıklasanız soruyu soran adam bilmiyor mu bunları ben mi sorayım tövbe tövbe

  • Haşhaşi29 Mart 2014 23:24

    Sana kim inanır Kadir İnanır Uleeeeyyyyyyn Deli Kadir...

  • çelik29 Mart 2014 21:05

    amerikan casusu hoca,chpyi iktidara getiremiyecek!türkiyeye de gelemiyecek ve gelmesin!vatana ihanetten yargılansın!

  • mehmet29 Mart 2014 20:22

    hepsi dublaj hepsi montajsa ispat yoluna gitmelidirler oysa aksinin ispatı raporlar yayınlandı cemaat olsun olmasın kimse bulunduğu kurumda suça göz yummamalı velev dublajsa bakanlar niye gitti :) birilerine neden yolsuzlugu acıga cıkarıyorsun demek doğru değildir

  • musahi29 Mart 2014 18:36

    Bediüzamanın talebelerine tavsiye ettiği tesbihatta "allahumme ecirna min şerri siyaset"diyor.En çokta hizmetteki kardeşlerime yanıyorum.Yapılan her yanlışı yanlışı bir hikmeti vardır diye içine sindiriyorlar.Eskiden sabah namazlarında camilerde bekler anlattıklarına ağlarken şimdi İtalyan gazetelerinden yazdıklarını gülerek okuyoruz.Sözlerimi bediüzzamanın bize tavsiye ettiğin tesbihatla bitirmek istiyorum .Allahümme ecirna min fitnetil-fasıkın ... Allahım bizi fasıkların fitnesindan muhafaza eyle...

  • hacı 29 Mart 2014 17:26

    bırakın bu montaj dublaj işlerini, tubitaktakileri niye görevden aldınız o zaman? istediğiniz sahte raporları vermedikleri için..gönderin farklı farklı bağımsız kuruluşlara hepimiz öğrenelim şantaj dublajı. akp indirek, direk açıklamalarla farkında olmadan yada olarak onaylamış yolszuluğu. bunlar hala şantaj, dublaj.. çocuk varya karşılarında...

  • gülenden inciler29 Mart 2014 15:48

    güldür bizi feto söylemlerden hangi işin arkasında kim var gayet açık son sözlerde çok manidar bi git yarın ölde Türkiye kurtulsun hadi bakalım

  • analiz29 Mart 2014 14:32

    bizim yerli ahaliyi birbirine vurdururlarken adamlar orta doğuda yeni etnik ve mezhepsel devletler kuruyor ülkeleri parçalıyor bunlarla ilgilenen bize nasıl çorap örülüyor yarın öbür gün başımıza neler gelecek diyen yok eline kalem ve sıfat verilmiş cebine para konumuş insanlar sadece kendi maddi geleceklerinin büyük savaşını bir halk iradesi gibi sunma derdinde, yazık ve bu oyuna kendini kaptıran halk için de o kadar acı

  • benve29 Mart 2014 14:19

    abd islamik yada ılımlı islamik projesinden vazgeçti artık işlemediğini gördü o proje bitti bu nedenle o projedeki tüm figürleri ve yapıları tasfiye ediyor, sadece tr de değil pakistan afganistan orta doğu her yerde tasfiye edecektir, yeniden laik sisteme yöneliyor abd, kendini yeni sisteme göre revize edenler yaşatılır diğerleri kutusuna konur belki bir gün lazım olur diye, yani millet kamplara bölünmüş suçu bucu olmuş olayları obejktif değerlendirmiyor nelere inandırıldılıyor analiz etmiyor burada cemaat akp kavgası yok ikisinin de tasfiyesi var ama abd yeni etnik devletlerin oluşacağı orta doğu projesini de aksatmadan yürütüyor ve yine vatansever halkçı mazlum müslüman olarak lanse edilen figürleri kullanıyor çünkü bu tiplerle halk kolay ikna edilir abd ve arkasındaki itici güçleri işini iyi biliyor

  • Borsacı29 Mart 2014 13:18

    Fethullah hoca'nın çok faydası oldu. Ama bundan sonra marjinal faydası olur. Perde gerisinde ve manevi alem tahtında bu işleri yapmalı. Zahiri alemde emekli vaiz rolü devam edebilir.

  • misafir29 Mart 2014 12:45

    bunların dini imanı para olmuş yazıklar olsun

  • abdurrezzak29 Mart 2014 12:08

    allahın verdiği canı allah alır,allah kimseye verdiği canı alma yetkisi vermedi,dünyada bu göreve soyunanlara bakıyorumda hepsinin sonu felaket oldu

  • kral29 Mart 2014 11:33

    bunların özrü kabahatinden büyük. Allah sizi bildiği gibi yapsın.

  • rasim29 Mart 2014 11:15

    türkiyeyi kime kaça sattın ne çıkarların vardı okadar kişinin vebalini nasıl verecen sen nasıl hocasın seni toprak bile kabul etmez. allah seni nasıl biliyosa öyle eder inşallah

  • kral29 Mart 2014 11:06

    halk yolsuzluk konusunda hem fikir demişsiniz bayım. benim adıma konuşma o yetkiyi ben size vermedim. ben sizin gibi düşünmüyorum. hepsi bir iftira, şantaj ve dublaj .bütün kasetler aynı fabrikanın malı.

  • Nefret29 Mart 2014 10:41

    Bir dini cemaat ancak bu kadar nefret ettirirdi kendinden. Hoş, din hariç her bezde tarağınız var, yazıklar olsun size utanmadan hala konuşuyorsun pes doğrusu! İsrail'in Filistinli öldürüp masum görünmeye çalışması gibi bu tavırlar, tanıdık yani bu tavırlar.

  • polat29 Mart 2014 08:22

    şeytan bile bir müslümanı senin kadar iyi aldatamaz