E-BÜLTEN

E-bültenimize abone olarak
en son bilgilere ve haberlere ulaşabilirsiniz.

Ana SayfaEmtia ve Döviz PiyasalarıDoları yükselten iç talep mi?---

Doları yükselten iç talep mi?

Doları yükselten iç talep mi?
08 Ağustos 2020 - 13:27 borsaningundemi.com

Türkiye'de döviz kurunun bu denli artmasının en önemli sebeplerinden biri de vatandaşın dolara olan talebinin güçlü olması. TL'de kur hareketinin yaşandığı hafta öncesinde vatandaş ve şirketlerin bankalardaki yabancı para mevduatı 4,4 milyar dolar arttı.

Türkiye Ağustos 2018’den sonra ikinci kur şokunu yaşarken buradan bir çıkış yolu arıyor. Uzun süre 6,85 seviyesinde tutulan dolar kuru müdahale araçlarının azalması ile birlikte 7,20 seviyesini aştı.

Doların yükselişinde veya yükseldiği seviyede tutunmasında şirketlerin ve vatandaşların döviz talepleri de büyük rol oynuyor. Ekonominin temel kurallarından olan arz-talep dengesi gereğince dolara olan talep artınca doların fiyatı da yükseliyor.

CARİ AÇIK VE DIŞ BORÇ ÖDEMELERİ İÇİN DOLAR GEREKİYOR

Geçen sene ilk beş ayda 187 milyon dolar fazla veren cari denge, bu sene aynı dönemde 16 milyar 720 milyon dolar açık verdi. İhracat ve turizm gelirleri hızla düşerken, ithalat o hızda düşmeyince, cari açık arttı.

Yılın ilk yarısında ihracat geçen yıla göre yüzde 15,1, ithalat yüzde 3,2 azaldı. Dış ticaret açığı yüzde 73,2 artarak 23,9 milyar dolara ulaştı. Geçen sene beş ayda 7,9 milyar dolara ulaşan turizm geliri, bu yıl aynı dönemde 3,4 milyar dolara geriledi.

Geçen ilk beş ayda hisse senedi ve tahvil alımı yoluyla 5,8 milyar dolarlık giriş yapan yabancılar, bu yıl aynı dönemde 11,3 milyar dolarlık çıkışa imza attı. Cari açık ve dış borç ödemeleri için döviz bulmak zorlaştı.

‘MEVDUATIN YARISI DÖVİZE DÖNDÜ’

Bilkent Üniversitesi İktisat Bölümü Başkanı Prof. Dr. Refet Gürkaynak, Türkiye’de döviz kurlarının yükselmesinin sebebinin yurt dışı kaynaklı saldırılar olmadığını vatandaşların paralarının değerini korumak için dolara yatırım yaptıklarını söylüyor. BBC Türkçe’den Esra Yalçınalp’e konuşan Gürkaynak, “Durumun Londra, New York’un yaptığı bir şey ile ilgisi yok çünkü Türkiye’de yabancı yatırımcı kalmadı. Şu anda olan, Türkiye’deki yerleşik insanların kendileri için doğru olduğunu düşündüklerinin sonucu. Türkiye’deki mevduatın yarıdan fazlası döviz cinsine döndü. Bu kendileri bakımından yanlış bir şey değil. Şu anda gördüğümüz gibi döviz tutuyor olmak enflasyona karşı koruyor, çünkü enflasyonla beraber kur yükseliyor” diye konuştu.

'MERKEZ’İN PİYASAYA SÜRDÜĞÜ TL İLE DOLAR ALINDI’
 
Merkez Bankası’nın piyasaya sürdüğü Türk Lirası’nın vatandaşlar tarafından dolara çevrildiğini ifade eden Gürkaynak, Merkez Bankası’nın kendi piyasaya sürdüğü paralarla bu talebi yarattıktan sonra yine kendi rezervlerini harcayarak dolara müdahale ettiğini söylüyor. Gürkaynak, “Merkez Bankası bir eliyle lira çıkartıyor ortaya. O lirayı alanlar da bir noktada “Bu paranın değeri kuş olacak, en azından değerini koruyacak döviz alayım” diyorsa, kendin zaten dövize talep yaratıyorsun. O talep döviz fiyatını yükseltmesin diye “ben satacağım” dediğiniz zaman, rezervlerinizi satmaya başlıyorsunuz” ifadelerini kullandı.

JPMorgan: Dolardaki düşüş yapısal değil

Borsada yıl başından bugüne kazandıran hisseler

Yurt dışı döviz işlemlerine sıfır vergi

Yabancılar faiz artırımı beklentisine girdi

Yatırımcıların yeni gözdesi gümüş

Altın ve dolarda küçük yatırımcı için büyük tehlike

 

Sayfada yer alan bilgiler tavsiye niteliği taşımayıp yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırımcı profilinize uymayabilir.

ETİKETLER :
YORUMLAR (68)
:) :( ;) :D :O (6) (A) :'( :| :o) 8-) :-* (M)
  • kaktust10 Ağustos 2020 01:19

    yurt içi yerleşik yatırımcıların  doları alıp satması dolar fiyatını,yükseltip veya düşürmez ,bu kesinlikle yanlış bir algı,dolar yurt dışına çıkarsa veya yurt dışından dolar girerse,dolar düşer veya çıkar,dolar aynı ülkenin içinde el degiştirmesi dolar fiyatı etkilemez,yurt içi yerleşiklerin dolar talebi ne ilginçdirki ,en fazla iktidar partisine oy veren bölgelerde dolara  yogun bir talep oldugunu bunu herkes biliyor,tasarufunu döviz alarak degerlendiren, insanlara da hakaret ,küfür ve hayin yaftaları ile saldıranların,inanın bu tayafanın yemeyip içmeyip döviz aldığını adım gibi biliyorum .Not: ben tasarufumu hisse senedi alıp satarak degerlendirmeye çalışıyorum,faizler artmsasa bende kaç güne kadar  dövize geçmeyi düşünüyorum ,dolar tehlike sınırına yaklaştını düşünüyorum....YTD....

  • Nedim09 Ağustos 2020 23:38

    Zerre kadar bu vatana saygısı olan kimse dış güç, feto  vs. olgularını masal olarak görmez!  Eğer ısrarla bunu söylüyorsa tam bir köpektir.  Sudan Libya Mısır,  Tunus,  Suriye, Yemen Arabistan Arakan ve daha  nice olayların  kendi içinde doğaçlama olarak meydana gelmediği gibi Türkiye de de böyle olmamıştır.  Ama angus oğlu angus  anlamamakta ısrar ediyor.  Doğruyu  eğri  ile değiştirmekte ısrar edenler şüphe yok ki ilahi adaletin şaşmaz tecellisini yaşayacaklardır.

  • reis09 Ağustos 2020 20:18

    ucuk istikballeri uğruna kırıp devirmedikleri çam kalmadı..

  • abdullah09 Ağustos 2020 19:58

    bu mümkün değil, belki altın almışlardır

  • Ali09 Ağustos 2020 16:09

    Yapılan yorurumlara bakılırsa bu ülkenın yöneteni yok yok feto yok dış güçler daha neler zizin yediginize ne katilıyor ülkenin yoneticileri yokmu

  • Masalcı09 Ağustos 2020 21:04

    Kötü olunca fetö dış güç iyi olunca kendilerinden klasik masal

  • Saban09 Ağustos 2020 15:43

    Vatandasin alacagi dolar dolari cikarmaz para kimdeyse yani zenginler paradan para kazanan isadamlari kasasi dolu olupta kriz var deyip vergilerini odemeyen agababalari sonrada devletten destek alip parayi dovize yatiran bunlar kac kurus artiriyorsunki kenara atasin dolar yapacaksin oda dolari çıkartacak mantıklı gelmedi biz borsaya yatiririz borsa duser para kaybedersin dolara yatirirsin dolar zirveden geri cekilir yine kaybedersin ekonomistler halkin parasinin nerde oldugunu bilir hep tersini yapar zengin kazanir fakir seyreder

  • memetemmi09 Ağustos 2020 13:00

    gerek döviz gerekse borsa manipülasyonunda yabancıların olduğu muhakkaktır.  Lakin borsada banka hisseleri güzel bilançolarına rağmen defter değerlerinin yarı fiyatlarından işlem görüyor ve yok pahasına  satılıyorsa burada  mutlaka FETÖcülerin parmağı vardır. 15 Temmuzda yurtdışına kaçırdıkları dolarları güya Londra  üzerinden işlem yaparak piyasaları altüst ediyorlar. Bu Türkiye Cumhuriyeti Devletine yapılan mali bir terör saldırısıdır. Şuçlular yaptıkları işlemlemler takip edilerek bulunmalı ve yargıda hesap vermelidir. 

  • Yaw tabi tabi09 Ağustos 2020 16:09

    Sen hiç mi ekonomi bilimi ile uğraşan insanların yazdıklarını okumazsın. A haberdeki yağdanlıkları demiyorum, objektif olarak ekonominin kötü yönetildiğini, işin sonunun bugünkü durum olduğunu yıllardır söyleyen ekonomistler bu işi bilmiyor demek ki. Hep dış güçler, fetö, o, bu. Hadi diyelim öyle, senin ekonomik gücün olsa, bunların hepsiyle başa çıkabilirsin.

  • AHMET ÖZBİR09 Ağustos 2020 11:43

    EMPERYALİZME başkaldırmış Türk Devleti'nin YİĞİT EVLATLARI! Türk Lira'mız bizimdir, KILsa'lar ise bizi bozar. Bu vatana sevdalı olan VATANSEVERLER Türk Lirası'nı sever ve YATIRIMINI O'NA YAPAR. Haydi gün bugündür, "TÜRK DEVLETİ'Nİ SEVİYORUM, ÖLÜMÜNE TÜRK LİRASINA YATIRIM YAPIYORUM." Dövizle Türk Devleti'ni nakavt edelim diyen bazı KANI BOZUKLARA LANETLERİN TÜMÜNÜ GÖNDERİYORUZ.

  • Barış Özdemir19 Ağustos 2020 22:51

    Bizim gibi sabit maaş ile çalışan TL ile para biriktirip bir şey alamaz , bizde seviyoruz vatanımızı ama enflasyon canavarı bizi yeyip bitiriyor. Vergide getirseler başka caremiz yok

  • AHMET ÖZBİR09 Ağustos 2020 17:05

    "Öneri"ye mertçe cevap; "Çoğunluk HİSSE, bir kısmı ticari meta, bir kısmı duruma göre repo, daha çok kâr elde edersem ev'e yatırım yaparım. Döviz ve altına bir kuruşluk yatırım yapmam.

  • Öneri09 Ağustos 2020 16:29

    TL yatırımı için öneri de ver o zaman! Mesela sen neye yatırım yaptın? Harbi söyle!

  • Slogan09 Ağustos 2020 15:54

    Bekara karı boşamak gibi, senin gibi emeksiz para kazananlara bu çok kolay. İnsanların dişinden, tırnağından arttırarak yaptıkları üç beş kuruş, birileri sefa sürsün diye erisin gitsin öyle mi? Sen slogan atmaya devam et koçum, yemini de veriyorlar, sen sus en iyisi. Vatana sevdalı olanlar yıllardır bu gidişin gidiş olmadığını söyledi durdu, senin gibilerse yürü koçum kim tutar seni dedi. Şimdi sen vatanseversin, parasını korumakta çalışanlar değil öyle mi? Yürüüüüü...

  • Alp09 Ağustos 2020 11:40

    Borsa cok ucuz kaldu. Yabanci kaçırmaz bu seviyeleri. Burdan toplarlar yine 1200 lere gider bence bist 100. Ytd.

  • Öneri Güleni 09 Ağustos 2020 10:55

    biri anlatsa öğrensek ne hoş olur . bu ekoNoMiss t lerin dediklerini . diyolarki yavacılar dolarlarını alıp gidiyolar . E nereye gidiyo dğnyanın neresinde sounu olmayan ekonomi var . söyleseler de bien de gitsem 🤔

  • oh yea09 Ağustos 2020 10:02

    gsmg 20 bin usd ama, 1 gr altın alıp gelemiyoruz eve... sanalda zengin, reelde fakir ülke türkiye

  • Cey cey bukaca09 Ağustos 2020 12:09

    Şimdiye kadar almamissin yeni aklına gelmis benden sana tavsiye bir kilo patlıcan al ister ye ister otur altın niyetine

  • Net man 09 Ağustos 2020 01:44

    Az kaldı..turşusunu kuracaksınız o dolarların..hem de acılı....elinizde turşunun nasıl eskidiğini ve yenilmez hale geldiğini göreceksiniz.ve sonra dökecek yer arayacaksınız..ama en az üç sene aynı turşuyu yemek zorunda kalacaksınız..akısızlar ordusu sizi...alın alın 10 TL olacak..😂...hepiniz zengin olacaksınız..hatta kredi çekip biraz dolar biraz altın alın..altın turşusu da yenmez ki😂

  • Tarih09 Ağustos 2020 16:21

    Zamanında, dolar 3 lirayken de, birileri bu türküyü söyledi, birileri de dinledi, türkü o kadar acıklıydı ki, satanlar yıllardır hem ağlıyor, hem saydırıyor. Artık, yemezler yani.

  • cenk09 Ağustos 2020 09:53

    Dünyada dolar değer kaybederken bizde değer kazanıyor ne kadar ilginç.

  • Semra09 Ağustos 2020 01:00

    Hadi doları yerli alıyor da euro yu kim alıyor. Euro neden uçuyor.

  • Devran09 Ağustos 2020 11:48

    Euroyu da onlar alıyor.. Doların adı çıkmış..

  • Arif09 Ağustos 2020 00:54

    Yabancı borsa tahvil satıp tl yi dolar yapıyor gidiyor. Ülkeye güvenmiyorlar.

  • Izleyici09 Ağustos 2020 00:37

    Yahu devlet Bol keseden para dağıtıyor. Adam hic ssk yatirmamis..maas aliyor devletten.elektrik beles. Köyde 250 tl ile yevmiye li adam bulamıyosun. Sonra o dağıttığı paralar dolara altına gidiyor.çiftçi lerin çoğu tembelliğe alışmış. Onlarda hakli gidip yoğurdu marketten alıyor koyde. Bide para dağıtıyor devlet ama gene yaranamiyor belli bi tayfa ya. Gene devlete soven şerefsiz dolu.

  • Türk Ol08 Ağustos 2020 23:51

    Yakında virüs ortadan kaybolur, hepsi de felaket zarara kalacak. İnşallah yakın zamanda kıvrandıklarını göreceğim. Bunlar belalarına susamışlar..

  • Cey cey bukaca09 Ağustos 2020 12:10

    Adamsın kalemine saglik

  • Gerçek...08 Ağustos 2020 23:47

    Cahil millete evleri tam 2 misli pahalı sattılar. Sonra devlete hiç güvenmeyerek kazandıklarını gavurun dolarına mevduat ettiler. Merkezim , bil ki bunlar seni sırtından vurdular. Bunlardan sana hayır gelmez.

  • Yücel08 Ağustos 2020 23:24

    Balinalar birkaç haftadır Altın ve Dövizi iyi şişirdi ve Borsa da iyice kelepir fiyatlara düştü. Altın ve Döviz almak için vatandaşlar Kuyumcularda ve Döviz Bürolarında kuyruğa girmiş hatta kredi çekip alan da var. Demekki altın ve dövizde ele verme zamanı geldi. 2001 Krizine benzer kriz beklemek ahmaklıktır o dönemin finansal yapıyla şu an ki arasında dağlar kadar fark var. Bankacılık sektörü o döneme göre çok daha güçlü. Türkiye güçlü bir devlettir muhakkak altından kalkarİz ne krizler geldi geçti ancak şu an ki görüntü geçmişteki krizlere hiç benzemiyor. Balinalar da alttan iyi maliyetlendi kerizler sağolsun.

  • Tufan08 Ağustos 2020 22:44

    Adam ihtiyacı olmadığı halde devletin dağıttığı 10 bin tlyi bile alıyor gidip parayı dolara basıyor. Komşum geldi geçenlerde koyu chpli. Dedi başvurdum para çıktı 5000 tl hemen gittim dolar aldım. Milyarlarca lira parayı dağıtıyorsun tamam da kim nereye yatırıyor kontrol yok. Katılım bankaları gibi olacak. Git faturayı getir ödemeyi yapayım. Yoksa böyle dairesini satan parayı dolara altına euroya bastı. Kendi ayaklarına sıktılar resmen. Bu içimizdeki dolar yükselsin de hükümet istifa etsin kafasında ki zavallılar kadar hükümet yanlısı olupda dolara saldıran çok. Çoğunun dini imanı para olmuş maalesef. Allah herkese hidayet versin.

  • AhmetK09 Ağustos 2020 14:24

    Guzel tespıtler, tebrıkler katılıyorum. Denetımsızlık ve hesapsızlık var maalesef yonetımde. İnsanımızda maalesef gıttıkce bozuluyor ahlakı anlamda

  • Yorum08 Ağustos 2020 21:50

    Ben bundan iki ay önce uzmanların analistçilerin Eylül ekim için dövizde yükseliş beklentileri olduğunu söylemeye başladıklarını biliyorum bu konuşmaları ara ara yapıyorlardı şimdi halkta bunları dinliyor pozisyon alıyor yatırımlarını korumaya çalışıyor 8 9 milyar dolar parayı yoksa normal halk niye bir anda alsın psikolojik alğı yaratıldı zaten inşallah ky cı zarar etmez birileri hisse satıp döviz alırken bir başkları döziz satıp düşük kalan hisseleri alttan alta topluyor bakalım sonu nereye varacak

  • Ottoman empire08 Ağustos 2020 21:43

    Benim anlamadigim arkadas dolar yatirim araci degildir yahu.dolar sadece enflasyona karsi korur.dolar artinca parasinin arttigini sanan insanlar sokaga cikincada parasi ile alim gucunun arttigini dusunuyormu? Onun yerine teknoloji fonlari var yillik enaz yizde 35 getirir.ytd

  • muck08 Ağustos 2020 21:38

    Bizim vatandaş yatırım dediğinde ne anlar ? ya altın ya dolar ya euro... bildim bileli bunları alırlar. TL her zaman erir ve değeri düşer. TL kim alsın ne etsin ? gayri resmi yada belgesiz yada birinin eline biş geçerse, daima bunalra yatırım yapmışlardır. Bana bir kişi gösterin, ev alan ve araba alan ... hep elindeki bu bahsedilen birikimleri bozdurarak alıyor. İnsanlar devalüasyonda gördü, pamuk bankların çökmesinide, siyasilerin inatlaşması sonucu ekonomının çalkalanmasınıda, darbe leride vb. vb. hepsindede TL erirken, alternatif  YANİ DİĞER ÜLKELERİN paraları daha güçlü kaldı. sterlin ve frang alanda var. suriyedeösa bile TL deil, usd istiyor neden ? GÜÇLÜ EKONOMİ BÜYÜYEN EKONOMİ OLSA, TL talebi olur. yok be kardeşim.. yok. büyük ekonomiyiz diyoruz, tl değeri yok işte

  • nedeni08 Ağustos 2020 21:32

    doların artma nedeni parite euro koptu pariteyi çok yükseltemezler euro lehine. neden bu.altın da aşırı yükseldi,doları o kadar zayıf bırakmazlar

  • Ali08 Ağustos 2020 21:23

    Merkez de 100 küsür milyar dolarımız var diyor. Senin benim bankadaki dolarımızı söylüyorlar.

  • Cemil 08 Ağustos 2020 21:12

    Enflasyonum yüzde 100 olduğu dönemde faizi yüzde 7 yaparsan herkes dolar altın alır.

  • ekonomist/stratejist08 Ağustos 2020 21:01

    Kredi çekip altın alanlar ve döviz alanlar çok yanlış yapıyorlar en tepeden alıyorsunuz aşı bulundu Rusya bu hafta tescilleyip Eylül ayında seri üretime geçiyor. Yüksekten alırsanız artık kaç yıl beklersiniz bilemem. Rahip Brunson meselesine benzemesin 7,25 TL den alanlar doların o seviyesine gelmesine 2 yıl beklediler küçük bir anektod.

  • TEV TEV 09 Ağustos 2020 00:31

    Sende sözde ekonomist gecuniyorsun

  • Yorum08 Ağustos 2020 22:13

    Ha branson krizi demişsin başıma gelen bir olaydan bahsedeyim o krizdede devlet esnaflara yaptıkları işin karşılığında kestikleri faturaların aldıkları malın vergi iadesini yapacam dediğinde milliyetçi geçinen sanayide iş yapan firmalar bir birlerine fatura kesip devletten büyük paralar alıp o parayı da dövize yatırıp hatta küçük bir kısmıyla tatile gittiklerini biliyorum bu esnaf bunu bana ballandıra ballandıra anlattığında adamı dövecektim aylesine bağışlamıştım küçük kızının hatırına incedendışarı demiştim bu böyle kapağı çok ama aramızda böyle insanlar olsada dürüst milletini vatanını seven insanda çok

  • Yorum08 Ağustos 2020 21:59

    O da bişey mi ben bu ülkede elindeki müşteri çeklerini faktorinkçilere kırdırıp artı şirket çeklerini koçan koçan yazıp kırdırdığını ardından özel şahıs çeklerini yazıp yazıp kırdırıp ardından 5 10 koldan dövizci gezip dolar toplayan büyük büyük esnaflar tanıyorum ama merak etmeyin bu dünya onlarada kalmadı

  • senin ekonomistliğine08 Ağustos 2020 21:19

    4.50'den 7.25'e gelmesiyle 6.85'den 7.25'e gelmesi aynı şey mi?

  • ZELİHA KARAKAŞLI08 Ağustos 2020 20:18

    döviz ve altın yükselmesini engellemenin tek yolu vardır.sanayileşip ucuza mal edip ithalatının kat ve katı ihracaat yapmaktan geçer yoksa böyle şeyler olması gayet doğal.sonra dışarıdan mümküm olduğu kadar aldığın şeyleride ülkende üreteceksin.mesala chp de böyle bir şeyler asla hiç duymadık .

  • FİNANSŞÖR08 Ağustos 2020 20:10

    bence otomobilie ucuz kredi verilmemeli.hepsi yabancıların satılıp hemen dövize çevriliyor kısa zamanda yurtdışına gidiyor.bizim kendi markamız olsa helal olsun.sonra halk kerizmi.sen diyorsunki halka TL kal döviz çıkşın enflasyon çıksın sen kayıp et ben hükümet olarak kazanım böyle bir hayat nerde var.ekonomide bir den aniden gaza basar iken böyle şeyler yaşanabilir.gayet dogaldır.madem gücün varsa haydi bakalim döviz çıktığı anda kafalarına çakardın dövizi demek ki bu gücü yok Türkiye nin.

  • belirsizlik08 Ağustos 2020 18:49

    Lafa gelince Amerika hain , kafir bilmem ne ama koşa koşa gider Amerikan doları alırsınız.. ama siz de haklısınız ülke iyi yönetilmiyor... Damat geldiğinden beri istikrar yok ekonomide.. iki yılda bir döviz krizi..tabi faiz sebep mi sonuç mu diyen partili cumhurbaşkanı da işi bilmediğinden merkez bankasına müdahale ediyor.. dünyada faizler çok düşmüş ..  bütçe açığı  cari açık jeopolitik riskler yolsuzluk o ülkelerde yok ki . onlar başka klasmanda.  bulgarlar bile  ticaret için edirne ye geliyor.. Türk parası yerlerde sürünüyor..

  • RIZEli mulivbjk08 Ağustos 2020 18:01

    Hükümetin verdiği bayram paraları , kamu bankalarının verdiği ucuz kredi , hepsi dövize gidiyor. Haydi millet bahçelerine lay lala lala...

  • Dan kek08 Ağustos 2020 21:44

    Bahćeye deyil meyhaneye

  • amanin amanin08 Ağustos 2020 17:40

    Tek gerçek şu. Gelişmiş ülkeler harici ekonomilerde reel faizi ekside tutarsan millet de kendini korumak için döviz veya altın alır. Bunu hala anlamayanlar veya bilmeyenler varsa, piyasalar işte böyle anlatır.

  • Alp08 Ağustos 2020 17:22

    Pazartesi den itibaren , herkezin , elindeki dolarlari ülkemizin iyiligi icin satış yapması lazim. Tabi kardaysa.

  • fahri08 Ağustos 2020 16:15

    Dün bana bir bankadan mesaj geldi,0.49 faizle 2000.00 Tl. verelim.Ayda 173 lira  lira, bir yıl öde.İhtiyacım yok,ama öbürü alıp hemen dolara koşuyor.

  • ALİ HAYDAR TANRIKULU08 Ağustos 2020 20:13

    yalanın batsın hemi nasıl yalancı olduğun ortaya çıktı.sonra %  0,49 faiz yoktur.faiz oranları % 0.87 ikicisi bu krediye hiç 173 TL ödenir mi .en 2 000 TL ye yakın ayda ödersin.

  • Can08 Ağustos 2020 16:06

    Kredi verme işi daha sıkı tutulabilir belki. Getirisi fazla olan ticarî kredilere ağırlık verilebilir. Vatandaşa da krediyi belli limitler dahilinde verilebilir. Düşük faizli ve çok fazla kredi vermek piyasayı canlandırmaya yetmeyebilir. Üretim odaklı, cari açığı azaltacak nitelikte krediler verilmesi ön planda olmalı bence.

  • Uyan08 Ağustos 2020 14:54

    Bir yakinim 120 değerindeki evi 135 bine yalvar yakar aldi banka faizi içini tamir çatıya ayar dış mantolama yaptı 200 bin is bitti alan şahıs parayı dolar ve altina yatırdı dolar kurunda oynaklik altin zaten belli ..çözüm ne olmalı devlet şirket hariç küçük yatırımcının dövize ulaşımını zorlastirmali ek vergiler arttırılmalı dolar sevgisine birson verilmeli...katma değer yaratmalıyız teşvik destek ve inovasyonlara acik olmaliyiz ....onuda yapamiyorsan türk parasını kaldır yerle para dolar OLSUN sonra dua edersin dolar yükselsin diye

  • Hasan08 Ağustos 2020 21:26

    Hayatımda okuduğum en saçma yazı. Dolar a ulaşımı zorlaştırmak yerine yurda dolar getirecek işler yapmalı. Dolar bol olursa zaten ucuzlar kimse istemez olay bu. Ama biz samanı buğday I ucuz diyip dışarıdan alıyoruz. Neden üretemiyoruz çünkü mazot, traktör tohum pahalı. Köylü tembel diyen uydurmasın. 5-10 dönümlük iş değil sanayi tipi üretmek lazım tarımı da bu da pahalıya geliyor ülkemizde. Eti neden dışardan alıyoruz tarım bakanı yerli yerine dışardan ucuz diye dolarları dışarı gönderdik. Teşekkürler AKP. Seni hep anacağız.

  • FİNANSŞÖR08 Ağustos 2020 20:16

    senin yanlışın var tam tersi olmalı.devlet döviz ve altın diye iti kırkıyor.o zaman ben gidip resmi bir yerde neden bozdurayım.bu para kayıt dışı mafya nın eline gecer mafyalarda yurt dışına bir türlü kaçırırlar.senin yaşın belki yenidir.1970 yıllarında ecevit hükümetin döviz alım ve satımı yasak idi ve yapan yıllarca hapis cezası vardı  o zamanda yokluklar ülkesi olursun.borsana da yabancılar gelmez ve ülkende de yatırım yapmazlar.paradan da dünya da gecmez çöp tuvalet rulosu olur.

  • fafa08 Ağustos 2020 16:19

    Banka kasasında olmayan dövizi satmamalı.Alıyorsun 100.000 dolar,ama kasada para yok.İşte o zamanda karaborsaya düşer daha kötü olur.En iyisi,güven,üretim,ihracat,tasarruf başka çare yok.

  • Alb08 Ağustos 2020 15:25

    Uyan yazın güzel olmuş tebrikler

  • Türkoğlutürk 08 Ağustos 2020 14:15

    Ekonomiden anlamayanlar sayesinde.

  • fafa08 Ağustos 2020 16:21

    Döviz gerçek değerinde olmadığı için bizler zarar ediyoruz,zenginler yurt dışına kaçırıyor.

  • Türkoğlutürk 08 Ağustos 2020 15:35

    Senco, seninkiler kazandıkları parayı yurtdışına kaçırıyorlar. Biraz okuda öğren. Abd ye giden milyon dolarlar, ingiltereden alınan milyon sterline ev alanlar kimler.

  • Sanco08 Ağustos 2020 15:28

    Hadi lan oradan senin gibi kanında sıkıntı olanlar yüzünden döviz böyle devlet kredi veriyor işini düzelt evini al sen gidip dolara yatırıp devletini Hançerli yorsun sonra ekonomi iyi yönetiliyor sıkıntı ekonomi değil kanı bozuk çok olunca devletinde yapacağı tek yol kalıyor devletin yerinde olsam dolar mevduatları TL ye cevirir ithalat ihracat ve turizm hariç kimseye bir dolar aldirmam

  • Bika08 Ağustos 2020 14:10

    Kamu bankaları 15 yıl vadeli düşük faizli konut kredisi verince ikinci el konut satışları arttı. Konutlarını biribirine satan iki arkadaş elde ettikleri nakiti dolara ve altına bağlamış olabilir mi!

  • Aldo08 Ağustos 2020 15:29

    Durumun özeti kalemine saglik

  • Anadolum08 Ağustos 2020 14:04

    Ellerinde patlar o dolar mevduatları inşallah...

  • Aldo08 Ağustos 2020 15:29

    Kalemine saglik

  • fafa08 Ağustos 2020 13:45

    Doları iç talep yüksetmiş olabilir,çünkü ekonomiye güven yok.Türkiye'nin tek sıkıntısı güven.Görev dağılımı yok, her şey bir ailenin elinde.

  • BORSACI08 Ağustos 2020 13:44

    SÜREKLİ PİYASAYA PARA POMAPALAYAN BATMIŞ ÖDEMEMİŞE TEKRAR KREDİ VERİRSEN PARA DEGER KAYBETMEYE MAHKUMDUR SÜREKİ DEGER KAYBINA UGRAYAN BİR PARAYI HALK ELİNDE TUTMAZ YANLIŞALRI ÇOK FAZLA VİRÜSTEN DOLAYI PARA DAGITIYOR ASIL YOKSULA PARA GİTMİYOR ADAM 500 BİN TL DAİREDE MÜLKÜ OLANA YARDIM VERİLİYOR GECEKONDUDA KİRADA OTURANA YARDIM ALAMIYOR .BU ADALETMİ.

  • Aldo08 Ağustos 2020 15:29

    Seninde kalemine sağlık durumun ozeti