E-BÜLTEN

E-bültenimize abone olarak
en son bilgilere ve haberlere ulaşabilirsiniz.

Ana SayfaYaşam-MagazinBu sefer Ülker'e kaptırmadı---

Bu sefer Ülker'e kaptırmadı

Bu sefer Ülker'e kaptırmadı
06 Şubat 2011 - 09:30 borsaningundemi.com

Türkiye'nin önde gelen ilaç firması Abdi İbrahim'in patronu Nezih Barut'tan 2.1 milyon liralık yatırım

Türkiye'nin önde gelen ilaç firması Abdi İbrahim'in patronu Nezih Barut, en pahalı çağdaş Türk resmi Mavi Senfoni'yi Murat Ülker'e kaptırdı ama Kuşatma'yla rövanşı aldı
Çağdaş Türk resmini rekora taşıyan gizli kahraman gibi... 2.2 milyon lirayla en pahalı çağdaş Türk resmi Mavi Sefoni için Murat Ülker'le başa baş çekişti ama kaptırdı. Geçen yıl yine Ülker'le Erol Akyavaş'ın kuşatması için yarışa girdi ve 2.1 milyon lira ödeyerek rövanşı aldı. Aldı ama, "O gün çok istedim. Hırsıma kapıldım. Aldığım günün akşamı rahatsız oldum. 'Keşke almasaydım' dedim" diyor şimdi. Nezih Barut, Türkiye'nin en önde gelen ilaç firmalarından Abdi İbrahim'in sahibi. Dedesi İbrahim Bey'in 1912 yılında küçük bir eczaneyle kurduğu işi babasından devralıp her geçen yıl büyüten bir işadamı. Öyle ki başında olduğu firmanın, uluslararası dev şirketlerin yatırım listesine girdiği Wall Street dedikodularına bile konu oluyor. Sanat danışmanlarına göre ise başka bir konumu var Barut'un. Onun için "Çağdaş sanatta ülkenin en iyi 3-4 koleksiyoneri arasında" deniliyor.
FABRİKASI DA MÜZE GİBİ
Sadece Maslak'taki 17 katlı işyeri değil, evi ve Esenyurt'taki fabrikası da birer çağdaş sanat müzesi niteliğinde Barut'un. Üstelik aldığı eserleri sergileme konusunda da oldukça bonkör davranan bir isim. Ünlü İtalyan mimar Dante Benini tarafından tasarlanan işyerinde ve fabrikasında, çalışanlarının ofislerinden kafeteryaya kadar pek çok yerde değeri yüz binleri aşan eserleri asılı. Üstelik eserlerin sık sık yerlerini değiştiriyor ve nerede hangi eserin asılacağına bizzat karar veriyor. "Korkmuyor musunuz yüz binlerce liralık resimleri kafeterya gibi çok fazla insanın olduğu yerlerde sergilemeye?" diye soruyorum. Barut'un yanıtı "Arkadaşlar bilinçli, fabrikada çalışanlar özellikle çok dikkatli bu konuda. Olası kazalara karşı ise eserler sigortalı" oluyor. Zaten yurtdışından koleksiyonerler müze misali geziyorlar Barut'un işyerlerini. "Paylaşmadıktan sonra almanın ne önemi var" diye de eklemeyi ihmal etmiyor. Barut'un bugün 600'ün üzerinde eseri var. Belki bazı koleksiyonerlerle kıyaslandığında çok gibi gelmeyebilir bu rakam. Ama eserlerinin tamamına yakını birer başyapıt ve büyük ebatlarda. Kısacası müzelik eserleri topluyor. Sohbetimiz esnasında ebadın onun için önemli olduğunu öğreniyorum. "Doğru değil ama büyük ebattaki resimleri almayı seviyorum. Kağıt yerine de tuval tercih ediyorum. Yanlış bir kanı biliyorum ama tuval olmazsa zaman içinde dayanmayacağını düşünüyorum" sözleri Barut'un koleksiyonundaki önemli eserlerin varlığını açıklıyor.
Gençlerden Süzen, Akgün ve Gülfidan'ı beğeniyor
NEZİH Barut, gençlerden çok fazla kalıcı isim olmadığı kanaatinde. Duygu Süzen, Arzu Akgün, Onur Gülfidan en beğendiği genç isimler. Karakalemle çalışan Duygu Süzen'in kendisini çok heyecanlandırdığını dile getiriyor: "Genelde onları aldığımda bir tane almak istemiyorum. Her sanatçıdan en az 4-5 tane olsun istiyorum. Erol Akyavaş, İnci Eviner, Haluk Akakçe, Leyla Gediz, Selma Gürbüz de sevdiğim diğer genç sanatçılar."
Fiyatlar zıpladı 10 bine aldığım 80 bin $'a çıktı
NEZİH Barut, 8 bin dolara Andy Warhol alan Can Elgiz'in aksine hep geç keşfeden ve pahalıya alan taraf olmuş. Yine de son 10 yılda astronomik şekilde yukarılara çıkan çağdaş resim fiyatları onu da kârlı çıkarmış. "10 yılda fiyatlar yüzde 300 yükseldi. Ben hiçbir şeyi ucuza almadım. Yine de 3-4 yıl evvel aldıklarımın şimdiki fiyatlarına baktığımda 7-8 misli fark olduğunu görüyorum. 10 bin dolara aldığım eser şimdi 80 bin dolar oldu" sözleriyle sanatın ne denli değer kazandığını da örneklerle ifade ediyor.
Yatırım önerileri: Video, heykel, arsa ve enerji
TÜM diğer koleksiyonerler gibi Barut da bir müzesever. Türkiye'de en çok İstanbul Modern ve Sabancı Müzesi'ni beğeniyor. "Devletin de iyi müzeleri var. Ama bunu sadece devletten beklememek lazım. Koleksiyonerler bu işe girerse hem müzelerin sayısı hem de kalitesi artar" diyor. Koleksiyonu için hem işinden zaman harcadığının, hem de para harcadığının altını çizen Barut'a, yatırım için hangi alanları tavsiye ettiğini soruyorum. "Arsada çok ani iniş-çıkış yok ama sanatta var. İnişte alır, çıkışta satarsanız çok fazla kâr edersiniz" diyor. Video ve heykelin değer kazanacağını düşünüyor. Sanat dışındaysa enerji ve doğru yerde alınan arsanın kâr getirdiği öngörüsünde bulunuyor.

BURCU ALDİNÇ - SABAH

Sayfada yer alan bilgiler tavsiye niteliği taşımayıp yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırımcı profilinize uymayabilir.

ETİKETLER :
YORUMLAR (0)
:) :( ;) :D :O (6) (A) :'( :| :o) 8-) :-* (M)