E-BÜLTEN

E-bültenimize abone olarak
en son bilgilere ve haberlere ulaşabilirsiniz.

Ana SayfaPiyasaBorsa İstanbul'dan hisse fiyatlarındaki aşırı oynaklığa tedbir---

Borsa İstanbul'dan hisse fiyatlarındaki aşırı oynaklığa tedbir

Borsa İstanbul'dan hisse fiyatlarındaki aşırı oynaklığa tedbir
12 Mart 2020 - 21:59 borsaningundemi.com

Borsa İstanbul yönetimi, pay piyasalarında aşırı oynaklık ve fiyatlardaki sert hareketleri sınırlamak adına aldığı tedbirleri yarından itibaren uygulamaya geçirecek.

Borsa İstanbul tarafından üye kuruluşlara gönderilen duyuruya göre, Pay Piyasası ve Vadeli İşlem ve Opsiyon Piyasası'nda (VİOP) gün içindeki hareket aralığını belirleyen fiyat marjları düşürülürken, hisse senedi fiyatlarındaki ani dalgalanmalarda çalışan "devre kesici"ye ilişkin de ayarlamalara gidildi.

Düzenlemeyle Pay Piyasasında, içinde bulunduğu pazar ve gruba göre yüzde 20 ya da yüzde 15 olan gün içi fiyat marjı, tüm gruplarda yüzde 10'a düşürüldü. Mevcut uygulamada yüzde 10 ve yüzde 7,5 olan "devre kesici tetikleme oranı" ise tüm gruplarda yüzde 5'e indirildi.

Hisse senedinin içinde bulunduğu gruba göre 5, 15 ya da 25 dakika olan "devre kesici sonrası emir toplama süresi" ise tüm gruplarda 30 dakikaya çıkarıldı.

VİOP'ta fiyat marjları ise endeks vadeli işlem sözleşmelerinde yüzde 15'ten yüzde 10'a, pay vadeli işlem sözleşmelerinde yüzde 20'den 10'a düşürüldü.

Duyuruda, yeni düzenlemelerin 13 Mart'tan itibaren ikinci bir duyuruya kadar geçerli olacağı ifade edildi.

Analistler, yeni düzenleme ile hisse senetlerinin gün içinde, bir önceki kapanışa göre en fazla yüzde 10 aşağı ya da yukarı yönlü hareket edebileceğine belirterek, tek emirle yüzde 5'lik bir hareket görülecek olması durumunda ise devre kesicinin çalışacağını ifade etti.

Devre kesici çalıştığında hisse senedinin anlık işleme 30 dakika boyunca durdurulacağını aktaran analistler, bu zaman diliminde yatırımcıların sisteme emir ileterek, 30 dakikanın dolmasının ardından emirlerin eşleştirilmesini bekleyeceklerini söyledi.

Analistler, yeni düzenlemelerle dünya borsalarıyla birlikte Borsa İstanbul'da etkili olan aşırı oynaklığın azaltılabileceğini ve panik ortamında bireysel yatırımcıların zararlarının sınırlanacağını dile getirdi.

Yeni tip koronavirüs salgınının neden olduğu endişelerle bugün dünya borsalarında yüzde 10'ları aşan tarihi düşüşler görülürken, BIST 100 endeksi de yüzde 7,26 değer kaybederek günü 93.639,50 puandan tamamlamıştı.

Borsa İstanbul 5 hisseyi daha brüt takasa aldı

Sayfada yer alan bilgiler tavsiye niteliği taşımayıp yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırımcı profilinize uymayabilir.

YORUMLAR (148)
:) :( ;) :D :O (6) (A) :'( :| :o) 8-) :-* (M)
  • Berk Luna23 Nisan 2020 15:37

    Hakan Atilla ya hiç güvenmiyorum.

  • Sihirbaz 21 Nisan 2020 22:36

    Ey aptal herifler spek %20 yukari yaptırdı, ordan %10 eksiye çaktı mi zarar %30 olur. O yüzden %10 küçük yatırımcıyı koruyor bunu anlayın. Görende hergun %10 yükselen hisseniz var.

  • pr3d22 Nisan 2020 13:55

    Kafa süper spek 20 yaptırıp sonra eksi 10 yapınca hangi matematikle -30 buluyon hayran kaldım???

  • Yorumsuz21 Nisan 2020 04:14

    İnişi 10 çıkışı 20 yapacaksın ki yatırımcı korunsun.

  • Çağan su20 Nisan 2020 14:15

    Artık %20 geri gelsin hatta mümkünse %30 gelsin

  • Fenasi kerim06 Nisan 2020 18:58

    Ulan gerizekalılar yukarı niye 10 dünya fırlıyo biz emekliyoz ülkede akıllı insak kalmadımı

  • Ata Kemal02 Nisan 2020 19:17

    Amerika batıyor aynı duruma düşmemek için tabanda%10 a kadar tamam. Yükselirken önünü kesmeyin yada ençok %30 la sınırlayın. %10 tavan sınırlaması ile borsaya güven olmaz ve bir yere gidemez.

  • Masa sandalye01 Nisan 2020 21:07

    Ne zaman +20 marj gelir

  • Battaniye gemi01 Nisan 2020 17:50

    3 gün ard arda %20 taban yedik corona virüsü diye resmen batı şimdi çıksın diye bekle. Altan alamıyorum patron değilim nakidim yok 3 kuruş paramız vardı oda kül oldu lanet olsun borsasında

  • Orhan karakış24 Mart 2020 19:55

    Küçük yatırımcıyım uygulama yanlış her şeyi seyirine bırakmak lazım düşerse düşer kimler için yapıldı açıklasınlar bay Atilla bu

  • doğru söz20 Mart 2020 16:25

    Tavan oranını %20 ye çıkarmadan kimseyi koruduk demeyin.

  • Cemsir alaca20 Mart 2020 11:51

    Endeks dusmuyor dayaniyor diyen yalan konusur hisseler %130 cakildi hala endeks dusmuyor iyi dayaniyormus milleti kandirip soyuyorlar

  • Barış Kaçan15 Mart 2020 10:05

    Benim hissem (Algyo)3 günde %20 %20 düşerek%60 düştü.Aynı hissem aynı seviyeye yükselmesi için %10 %10 12 gün tavan yapması gerekiyor.Ben böyle Koruma...........Lanet olsun.

  • Halo dayi15 Mart 2020 08:32

    Pazartesi borsa artiya geçermi acaba

  • Erdal BOCUTOGLU14 Mart 2020 11:56

    Bu işlemi ilk gün yaparak benim gibi borsadaki tüm küçük yatırımcıların korunması gerekirdi çok geç kalmış bir uygulama..

  • Cemsir alaca20 Mart 2020 11:57

    İstedigin kadar koru hic birsey yapamazsin %20 degilde %5dahi olsa ongun dusecekse dususu yirmi gune cikartir getirecagi fiyata gene getirir hirsizla bas edemezsin yillardir boyle degismez erdogan faiz lobisi dedi dolari 3tl,den 7,5tl,ye cektiler organize hareket ettiler bunlarla bas etmek cok zor

  • devre kesici14 Mart 2020 00:23

    Böyle tedbir mi olur Tam bir fiyasko KY hisse alamasın diye icat edilmiş hissenin kapanış fiyatıni baz alırsın -+%5 o fiyata uygularsın ama böyle olunca KY hisse alır dimi almasin diye ne yapmak gerek -%5 düşüş sonrası kapanış fiyatına gelince +%5 yapmış gibi devre kes 30 dk tek fiyat tan fiyatı yükselt işleme başlayınca yukardan KY eline itina ile varya,...

  • A.kilic13 Mart 2020 23:57

    Hisse yuzde 10,yuzde 20.deger kaybettigi zaman devre kesicii koymassiniz hisse yuzde 10 yuzde 20 deger kazandigi zaman basina tedbiri indirirsiniz milleti soydurdunuz borsadan uzaklastirdiniz kimse guvenip borsaya bulasmak istemiyo artik

  • Bekir onurlu13 Mart 2020 23:29

    Milleti mağdur edildi borsada soyduruldu. Şimdi fasa fiso kuralı koymuşlar.

  • Zahit günay13 Mart 2020 23:25

    Çok adaletsiz bir sistem.Soruyorum millet zarara girdikten sonramı bu yapılır

  • Trader x13 Mart 2020 22:54

    Ya böyle hisse yükselirmi ,borsa yükselirmi yüzde 5 le zarar nasıl çıkacak,aşağı doğru anladık da yukarı neden devre kessin,bu ne mantık ya ,1000 den fazla devre kesti,bırakın robotlar oynasın o zaman

  • konya zede13 Mart 2020 22:13

    yatırımcı batmış yukarı yükselirken yasak mı yapıyorsunuz.hisse %20 yükselin ce neden rahatsız oluyorsunuz.bu yatırımcı artık uzun vaade hisse almaz saatlik dahi uzun olur 10 dk yeter.tedbir almışlar sala gitsin ne tedbiri.

  • Turgay akay13 Mart 2020 21:49

    Düşüslerde %5+%5 devre kesici , yukselislerde marj olmamali...ky ancak bu srkilde korunabilir ve cazibesi tekrar kazandirilabilir....

  • Erkam13 Mart 2020 21:36

    Yapilacaklar listeleyeyim; 1-) Hic bir ticari faliyeti olmayan masa sandalyeden ibaret sirketler bist den temizlenecek 2-) Açığa satış kaldırılacak 3-) Surekli zarar aciklayan sirketler kottan atılacak 4-) Internet sitelerinde hisse pazarlayalar büyük cezalar alacak 5-) Halka aciklik orani %40 geçmeyecek Daha yazacak çok şey var ama neyse

  • Taylan beyaz17 Mart 2020 05:37

    Aciga satisin yasaklanmasi sacma olur.. aciga satan gun sonu mecburi geri almak zorunda ve aciga satis fiyat duserken degil yukselirken yapilmak zorunda bicok hissede..

  • Aras dağlı 13 Mart 2020 20:51

    Bu nedir hırsızlar yenimi aklınıza,geldi. Düşerken nerdeydiniz. Işinizi iyi yapıyorsunuz hırsızlar

  • ali13 Mart 2020 19:54

    Hakan atilla abd de olanlardan kahraman dedik. Ama şu krizde ky vurdu para babalarını korudu. Düşerken 20 yükselirken 10 bumu hak

  • Mümin ÖZTÜRK 13 Mart 2020 18:37

    Kaç gündür 20 20 düşerken uyuyormuydunuz bu kararı o zaman niye almadınız şimdi tam endeks yükselişe geçecek aldığınız karara bak en azından küçük yatırımcılar hiç değilse zararını çıkartır ama bu karar onunda önüne geçiyor düşerken ses yok tam yükselişe geçecek %10 sınırı koy borsa resmi soygun yeri olmuş yazıklar olsun küçük yatırımcı yerine patronları koruyun

  • ali13 Mart 2020 16:07

    Aferin ky dostu Atilla. - % 20 düşerken tık yok. Endeks dönünce %10 baraj şimdiye kadar uyuyormuydun aatillaaa biz de seni ky dostu sanmıştım yazık

  • serdar k.13 Mart 2020 15:12

    hisse yukarı çıkacak ama %10 sınırına takıldı. %20 ile düşmesine izin verdiler. %20 ile yükselmesine izin vermiyorlar. bu nasıl bir operasyon

  • Ali yilmaz13 Mart 2020 22:48

    Aynı fikirdeyim.zira bir haftadir bazi hisseler birden çıktığı gibi birden bire düşüş yaşandı. benim gibi milyonlarca insan kârı alamadı bir hisse samiler için de bu kadar hızlı düşer mi sanki kazandırmak istemiyorlar.

  • Kaybeden Ky. 13 Mart 2020 16:18

    Bunların alayının Allah cezasını versin. İlk günden alacakları tedbiri ağaları sattıktan Küçük yatırımcı battıktan sonra alıyorlar. Ulan memleket için çalışan birtane düzgün adam yok. Bunca yıl bu hükümetile savundum, yıllardır borsadayım ama şu borsada dönen pisliği bir türlü temizlemediler. İster istemez bunlarda bu işin içinde diye düşünmeden edemiyprum. Ha yazdıklarımı hemen hükümti kötülemek için yazıyor demeyin. Yıllarca bu hükümete py verdim. Yazık çok yazık. Alayının Allah cezasını versin.

  • mesut efe13 Mart 2020 15:04

    her zaman olduğu gibi yerli ve küçük yatırımcı soyulduktan sonra BİST yönetimi uyanır veya gözünü açar... yükselmeye başlayınca da önüne takoz koyar.. aferin hakan atilla biz de seni bir şey sanırdık

  • A.yilmaz.13 Mart 2020 22:53

    Burada küçük yatırımcıya rahat yok.nasil ki küçük esnaf büyük marketler zincirleri oluşunca iş yapamıyorsa burada da babalar kazanıp küçük yatırımcıyı yutuyorlar. soyguncular burayıda vurdu.

  • A kama13 Mart 2020 14:53

    Şimdimi aklınıza geldi bu milleti keriz hesabına ne güzelde aliyorsunuz

  • MİSAFİR 13 Mart 2020 14:44

    Tedbir diye alınan bu karar, bir haftadır % 20 şer düşüşlerle dibi bulan hisse sahiplerinin bir daha düze çıkmaması anlamı taşır. Yükseliş trendinde alınmış olması çok manidar değil mi?.. İnsanları soymak üzerine kurgulanmış . Borsa 124 binden 90 binlere düşerken niye yapılmadı acaba...

  • BANKACI13 Mart 2020 14:41

    borsa düşerken yüzde 20 yüzde 20 kaybettirdiniz. toparlayacağımız zamanda yapılana bak yüzde 10 ancak alabiliyoruz.

  • kenan13 Mart 2020 13:50

    bist den 3 sıfır atılacaktı, doğal yollarla 2 sıfır atılmış oldu, geriye 1 sıfır kaldı. oda yakındır  

  • Günaydın 13 Mart 2020 12:02

    %3 yukarı devre kesici yarım saat bekle %3 aşağı devre kesici yarım saat bekle, işlem yapamadan mal gibi bekle. Yahu bi işi de düzgün yapın

  • YASAKÇI ZİHNİYET13 Mart 2020 11:38

    YASAKÇI ZİHNİYETİNİZE BAŞLAYAYIM. KONJONKTÜR ZATEN KÖTÜ TÜM DÜNYA BORSALARINDA HİSSELERDE VOLATİLİTE YÜKSEK ŞU DÖNEMDE BU HAREKETLİLİK ÇOK NORMAL İKEN SİZ HİSSELERE BİRDE YASAK GETİRİYORSUNUZ. YA KALDIRIN BİR SÜRE VBTS DENEN SAÇMA SİSTEMİNİZİ YASAKLAMAYIN HİSSELERİ, MARJLARI DARALTTINIZ MADEM, DEVRE KESİCİYİ KALDIRIN SÜREKLİ DEVRE KESİYOR HİSSELER. YARIN DEVRE KESTİLER DİYE BİRDE YASAKLARSINIZ BUNLARI TAM SİZE GÖRE BİR KARAR OLUR.

  • serdar k.13 Mart 2020 11:36

    iş işten geçti artık. evrile çevrile dayak yedikten sonra kurtarmaya çalışmanın ne anlamı var. 

  • Tayfun Arkin13 Mart 2020 21:43

    Yabancilar ve âgalar butun paralari topladilar...ulan 10 gunde sermayenin neredeyse %50 sini paniklete paniklete elimizden aldilar..devreleri de kesmediler...hadi paramizin bir kismini geri alalim dedik ama devre kesicilerle o da olmayacak..taki kucuk yatirimcinin butun sermayesi emilecek,bakin devre kesiciler nasil kalkacak ...sonra tekrar borsa yukselise gecirilerek ,kucuk yatirimci tekrar borsaya sokulacak..tekrar tekrar tekrar ayni döngü..

  • BANKACIDAN BORSA BAŞKANI OLMAZ !!!13 Mart 2020 10:51

    BANKACIDAN BORSA BAŞKANI YAPARSANIZ BÖYLE SAÇMA SAPAN KARARLARA İMZA ATAR. BİR SÜRÜ ŞEHİT VERDİĞİMİZ GÜN BORSAYI KAPATACAKTINIZ. BÖYLECE BORSA ARADAKİ SUUDİLERİN PETROL KARARI İLE İLGİLİ DARBEYİ YEMEYECEKTİ. AYRICA KORONANIN ÜLKEYE GELECEĞİ ZATEN BELLİYDİ VE BUNUNLA İLGİLİ DÜNYA BORSALARININ YAŞADIĞI SIKINTILARI YAŞAMAYACAKTI. İLAÇ BULUNDUĞUNDA DA AÇACAKTI BORSAYI. ŞİMDİ BÖYLE SAÇMA SAPAN YAMALARLA İNSANLARA YARDIM ETMEK YERİNE DAHA DA ÇOK ZARAR VERİYORSUNUZ. YÜZDE 5 DE DEVRE KESİCİ NEDİR OYUNCAĞA DÖNDÜ HİSSELER HİÇ Mİ KAFANIZ ÇALIŞMIYOR ? MADEM BİLMİYORSUNUZ BU İŞİ BİLEN ANLAYAN ARACI KURUMLAR VAR ÇALIŞANLARI VAR. SEKTÖRDE ÇALIŞAN ONLARCA BANKA, ARACI KURUM VAR TOPLANIN BİR ARAYA GELİN GÖRÜŞLERİNİ ALIN NE FAYDALI NE YAPMAK GEREK İSTİŞARE EDİN. KAFANIZA GÖRE YAPTIĞINIZ SAÇMA SAPAN KORUMA TEDBİRLERİ HİSSELERİ OYUNCAĞA ÇEVİRDİ.

  • Ramo13 Mart 2020 10:41

    Olacağı buydu insanlar soyup soğana çevrildi hâlâ borsamiz açık kapatın ya 10 gün kapalı kalsın gerçi tek ADAM ne derse o olur MİLLETİN anası ağladı be

  • murat sarıhan13 Mart 2020 10:38

    bu yönetimin yaptığı her şey yanlı.Borsa %20 düşerken müdahale yok ama toparlanmaya başlayınca müdahele yapacağınız işin ag

  • murat sarıhan13 Mart 2020 10:50

    bir daha sana oy verenin

  • BORSACI13 Mart 2020 10:29

    bu ne ya,  hisseler devre dışı, düşünün hisse değişikliği yapmak istediğinizde belki uygun bir fiyattan alacağınız hisseyi, hisseniz devre dışı olduğundan alamıyorsunuz, 30 dk beklemek zorundasınız bu süre geçtikten sonra da treni çoktan kaçırmış oluyorsunuz? şimdi bu uygulamayla küçük yatırımcıyı mı büyük yatırımcıyı mı korumuş oluyorsunuz? lütfen yatırımcı psikolojisinden ve halinden anlayan bir anlauış sergileyin.

  • UZM.13 Mart 2020 09:44

    borsalar dibi boylamış ve tam yükselecek, sınırlama getiriyorsunuz, bu nasıl bir koruma ve tedbirdir? düşerken uyuyormuydunuz? bari bırakın da insanlar kayıplarını telafi etsin, tama düşüşe %10  anladık ta, yükselişi neden sınırluyorsunuz?

  • mehmet13 Mart 2020 09:22

    hedef 30k ytd.

  • Gkmn13 Mart 2020 09:21

    Millet telef olduktan sonra önlem alsan ne olur almasan ne olur sanki borsa 1 günde bu hale geldi uyu uyu günaydın

  • tedbir zamanında alınırsa tedbirdir.13 Mart 2020 09:20

    küçük yatırımcının zararı yüzde elli den aşağı değil. saç kesildikten sonra gelen tedbir. ananız don giydirsin.

  • Zy13 Mart 2020 09:18

    Borsadanın daha nitelikli olması için; -aynı gruplara ait aynı veya benzer nitelikli şirketlerin birleşmesi sağlamak bunu kolaylaştırmak, böylece borsada daha büyük derin ve hacimli nitelikli şirketler oluşturulması. İmtiyazlı hisseye son. Borsa tarihinde en büyük hille hurda işler imtiyazlı hisse olan şirketlerde hep dönmüş. Zaten iyi niyetli patronlar imtiyazlı hisseye ihtiyac duymuyor. Açığa satış ve kredili işlemler kalkmalı. Devletin borsayı kumar alanı anlayışı ile işletmemeli. Borsayı yatırım alanı olmalı. Bilançolar daha doğru olmalı. Maddi duran varlıklar da en az 3 yılda bir bilançolarda değerleri güncellenmeli. Bu değer farkları kar olarak bilançoya yandıtılmamalı. Sadece satışı yapılan mal ve hizmetlerin kar olarak dönemsel bilançolara yansıtılmalı. Devre kesicilik uygulamasına son verileli

  • Küçük Yatırımcı13 Mart 2020 09:12

    Bu karar iyi olmadı ama. Ben bu kritik dönem öncesi elimdeki tüm hisseleri satmıştım. Şu sert düşüşlerde hiç zarar etmediğim gibi tam aksine tabana yakın olan hisselerden alım yapıp trade ederek güzel de para kazandım. Herkes akıllı davransaydı da tedbirini önceden alsaydı. Bu kararlarla benim para kazanmamı neden engelliyorsunuz!

  • Bravo13 Mart 2020 09:32

    Sen artık büyük yatırımcı olmuşsun tebrikler

  • 15 yıllık tecrübe 13 Mart 2020 09:01

    Bu fiyatlar büyük fırsattır. Korana haddinden fazla büyültüldü. Normalleşme sinyali geldiği an bu fiyatlardan mal aldırmazlar kimseye. Tavana çizerler hepsini

  • Gerçek13 Mart 2020 09:00

    Hiç bir ile yaramaz uygulamalar. Bir seyler yapıyoruz numaraları. Devre kesici, açığa satış, kredili işlemler, imtiyazlı hisse uygulamaları kökünden dökülüp atılmalı borsadan. Bu uygulamalar kötü niyetli patronlar ile manipulatörlerin yatırımcıları daha kolay söğüşleme aygıtı olarak işlev görüyor sadece.

  • haluk 13 Mart 2020 08:55

    arkadaşlar bende sizler gibi küçük yatırımcıyım son 10 gunde % 50 zarar ettim.sizler gibi moralsizim,pişmanım ama hisselerimi satmıyacağım.biliyorumki bunlarda geçecek tüm ülkelerde hisseler dip yaptı.şirketler ve yatırımcılar zarara girdi. kar edenlerde oldu.ama zenginler en fazla parayı borsadan kazanıyorlar.o yüzden para kazanma hırslarından yine döneceklerdir.özelikle türkiye gibi gelişmekte olan piyasalarda.o yüzden bekleyin . yakında corana virüsünün aşısı bulundu diye haber bile gelebilir o zaman 10 günde kaybettiklerimizi tekrar 10 günde alabiliriz. zaten haziranda salgın bitecek diyorlar.bu böyle devam edemez. ALLAH herkese sabir versin saygılarımla

  • Barış Kaçan15 Mart 2020 10:14

    10 gündeki zararını nasıl 10 günde telafi edeceksin merak ediyorum.Hisseler yarı fiyata düştüğü için ve ancak %10 yükseleceği için aynı seviyeye tavan tavan gitse 20 günde anca çıkabiliyor.

  • Ozan13 Mart 2020 08:53

    Borsa başkanı ile Hazşne ve maliye bankanı son aylar sürekli “vatandaş borsaya gel vatandaş borsaya gel” yapıyordu.

  • Çakma Okie13 Mart 2020 09:20

    Yolda ayağınıza taş gelse Hükümetten bilecek kadar alçaksınız.

  • Özhan13 Mart 2020 08:46

    Arkadaşlar haklısiniz ama + % 20 yapsa ne olucak bu ortamda gidicekmi sanki en azindan ortalik durulunca eski duzene dönerse bi sıkinti olmaz

  • Asdoper04 13 Mart 2020 11:57

    Haklısın tek suçlu benim

  • amanin amanin13 Mart 2020 08:37

    Hobbbaaaa düşerken 20-20 çıkarken 10-10 mu olcak şimdi. Deveye hendek atlatmaya çalışcaz yani. O zaman edilen zararlar zor yerine konulacak...yandık

  • bahadır13 Mart 2020 08:32

    SAYIN HÜKÜMET KESER DÖNER SAP DÖNER GÜN GELİR HESAP DÖNER BİZLERDE O GÜN TEDBİRLERİMİZİ ALACAĞIZ İNŞALLAH AKP Lİ OLARAK GEÇ KALMIŞA TEDBİR GETİRDİNİZ YA ÖBÜR DÜNYADA NASIL HESAP VERECEKSİNİZ BİLEMİYORUM VE KINIYORUMMMMM

  • Ahahah ajhaah13 Mart 2020 08:32

    AhahhhahAhahah

  • TATAR RAMAZAN13 Mart 2020 08:29

    hergün haberlerde borsa tavan yaptı ucuyo diye haber yapıyordunuz şimdide borsa çakıldı yatırımcı battı kan aglıyo diye haber yapsanıza ocak şubat ayında yabancı mal satarken yerli yatırımcıyı niye uyarmadınız sonradan yabancı şu kadar mal sattı gitti diye övünüyorlar memlekitimizin insanın paralarını götürüyorlar bir sefer halktan olun be vicdansızlar her evin rızkını çaldınız elin cavurlarına yedirdiniz lanet olsun

  • TATAR RAMAZAN13 Mart 2020 08:26

    yatırımcıyı mı koruyorlar dalga geçmeyin insanlarla zarardan kafayı yedi herkes battık neyimiz kaldıda müdahele ediyolar hisse 0 olmasın diyemi artık 

  • Seçkin kul13 Mart 2020 08:24

    Yorumlarınızı buraya yazana kadar TV haber kanallarına yazın ki millet görsün küçük yatırımcıya akp nin ne yaptigini

  • Kaybeden Ky. 13 Mart 2020 16:27

    Mehmet arkadaşım ben de yıllarca bu hükümete oy verdim.Yalan söyleyecek durumda değilim.. Yıllardır bu Bistteki durum düzelmedi. Kim atıyor bu Bisttin başındaki yöneticiyi uzaydan mı atıyorlar. Neden zamanında önlem almadılar iş işten geçtikten sonra Ky battıktan sonra alıyorlar....

  • mehmet13 Mart 2020 09:21

    bu durumu akp ile ilişkilendiriyorsan sen borsaya hiç bulaşmayacaktın

  • .....13 Mart 2020 08:42

    Benimde bir sürü zararım var ama akp ile ne alakası var. Para kazananın sesi çıkmıyor, kaybettiği zaman akp yaptı diyorlar. Dünya borsalarınıda mı akp batırdı. Maalesef hisse kriz döneminde alınırken, biz borsa doyuma ulaşınca alıyoruz, sıfır bilgi ile yatırım yapmaya çalışıyoruz. Gerçekten stop loss bilmiyoruz, teknik bilmiyoruz, para giriş çıkışlarını takip etmiyoruz. Ha Türkiye'de akp batırdı ise abd, Çin, Japonya vb. Borsalar var oralara da yatırım yapabilirsin.

  • BORSACI13 Mart 2020 08:20

     BORSAMIZ PİYASA DOLANDIRICISI PATRONLARIN KONTROLÜNE GEÇMİŞ BU VURGUNCU PATRONLAR DOYUMA ULAŞANA KADAR SATIŞ DEVAM EDER ÇÜNKÜ ALLAHIN BİR YETKİLİSİ ÇIKIP BU DOLANDIRICI PATRONLARA KARŞI EYLEME GEÇMEDİ BU DOLANDIRICI PATRONLAR BORSAMIZDA GAYET İYİ BİLİNİYOR. 

  • Borsaacemisi13 Mart 2020 08:09

    BORSA DEMEK KUMARHANE DEMEK SİZ NEYİN TARTIŞMASINI YAPIYORSUNUZ BU ŞARTLARDA KİM PARASINI GÜVENİPTE BORSAYA GİRER?

  • Kemal özen13 Mart 2020 08:02

    Bizim oranin bir sözü var. Kocakari şey edildikten sonra kapiyi kilitlermiş.

  • broker ilyas13 Mart 2020 07:42

    Bunlar boş tedbirler borsayı okullarla beraber 2 hafta kapatın.. İstinyede bir sürü broker arkadaş risk altında olabilir..

  • Bir abinizden13 Mart 2020 07:39

    Şu yazılanlara bak, üst marj 30-50 olacakmış? Sizin bu kafayla kazanma şansınız yok ki. Hisseleri büyük patronlar satıyor hem de tüm dünyada satıyor. Sadece Türkiyede olsa dedikleriniz belki mantıklı olurdu. İstediğin önlemi al sonuç değişmez. Adamlar önce yükseltir sonra çakar olur biter. Üzücü ama bilmediğin mecralara pek girmeyeceksin. Umarım bu darbe size bir hayat dersi olur ve yine umarım bu kabul edilebilir bir kayıp olur.

  • Bir abinizden13 Mart 2020 10:29

    Bakın endeks yatay açtı. Adamlar tam dediğim gibi pozisyon alıyor. Madem marj %10, önce hafif alıcılı gibi olur. Sonra %9-10'a kadar basarlar. Girmeyi aklınızdan bile geçirmeyin.

  • Wers 13 Mart 2020 07:17

    Çok başarısız satanların geneli emeklilik fonları yani ülkeye en fazla zarar veren biziz hakan Atilla da görüyor bunu Alım yapacam diyen thyao neyi bekliyor ülkenin finans sektörü korkak

  • Yuksel13 Mart 2020 07:16

    Yenimi aklınıza geliyor paralar uçtu gitti

  • Battım.13 Mart 2020 07:09

    Keşke aynı kalsaydı. Bu seferde tuzak yine kuracaklar.

  • Ahmet Kaya13 Mart 2020 07:05

    1998den beri borsadayim,hep aynı senaryo, kazanırken iyi,kaybedince suçlu arama psikolojisi, dünya borsaları sanki güllük gülistan da bir bizimkisi kötü, Londra, Paris, New York -%10 lar yapmışlar,halen gelmiş siyaset yapılıyor.Allah hisse de kalanlara sabır versin.

  • Allah^a havale ediyorum13 Mart 2020 06:38

    %15 devre kestirdoniz bir günde yüzde 20 düşüşe bu ana kadar göz yumdunuz ky borsa açilir acilmaz -%10 zarar etmesini neden engeklemiyorsunuz kapisini zararla acan halka acik şirket var mı varsa borsada ne ışi var denetim yok mu yada bu sistem neye hizmet efiyor.Ky algoritmik işlemler ,seans acilişlarındaki -%10 düşüşler aracı kurumlarin sert hareketlerde sistenlerindeki fiyatlari anlık yansitmaması (bu husus tazminat hakkı olmalı) sitelerde oşlem yapilamiyor,Elinde hisse olmayanların açiga satışı yasaklansin piyassa da yuksek fiyatla kolonya maske satanlara ceza kesilirken borsa başka bi dunya olmasın yönetim samimiyse şirketleri halka açarken nasil fiyat belirliyorsa dönemsel olarak fiyat belilesin sirketler hisselerine bu fiyattan sahip ciksin yada borsada alinan hisselere yönetim hakki verilsin %1 hisse ile patronluk yapan kalmasin

  • Osman bitik13 Mart 2020 03:57

    Okullar kapatıldı borsada iki hafta kapatılsın duy sesimizi HAKAN ATİLLA

  • Terazi13 Mart 2020 02:51

    Borsa duzenlemesi iyi oldu %5devre kesicinin dudurulmesi bazi tahtalarda tavanlar bile gorebiliriz. Bazı beyaz esya ve tuketime dayalı firmalarda tavan yapabilir iyi bir uygulamayla zararlarimiz axalmis olur ne kadar kar etmesekte az zararla kurtaririz

  • hakan13 Mart 2020 01:44

    Neyin kafasını yaşarsınız ki acaba ? Hiç mi matematiğiniz yok ? Eksi düşüş marjı taban %10 ok ama + tavan marjı sınırsız yada %30 olursa  spek hisseyi  tavana yada istediği kadar yükseltip,  yarım saat arayla(devre kesici muhabbetinden dolayı) küçük yatırımcılara %5 er 5 er  geçiremez mi ? YÜKSELEN HİSSE DÜŞEMEZ DİYE KURAL MI VAR BORSADA ? Hissede olanların günlük zararı %10 olur en fazla ama  yeni girenleri öpmek daha kolay olur sizin kafayla

  • Zararkeş24 Nisan 2020 22:27

    Haklısın bencede...

  • IBAN13 Mart 2020 01:25

    BENCE DÜŞMEK YASAK OLSUN YUKARIDA SINIRSIZ OLSUN. HEP YUKARI GİTSİN HİÇ DURMASIN GECE UYURKENDE GİTSİN, SABAH UYANALIM YİNE GİTSİN HİÇ DÜŞMESİN, PARA İÇİNDE BOĞULALIM ALLAHIM ZENGİN OLALIM HİÇ DÜŞMESİİİİİN. CİDDİ CİDDİ BUNLARI YAZMIŞLAR MECZUPLAR. ARKADAŞLAR SİZ NEDEN BORSA FALAN UĞRAŞIYORSUNUZ IBANI YAZIN NE KADAR LAZIMSA HER AY DEVLET SİZE PARA YOLLASIN.

  • Ali13 Mart 2020 00:46

    Hisseler düştü diye alım yapmayın. Hele daha çok düşer. 77 binlerde girersiniz. Dost tavsiyesi.

  • Yılmaz keçeci13 Mart 2020 00:39

    Şayet ky koruyorsanız -10+sınırsız olmalı. Çılışa neden sınır anlamak zor

  • A.Bilgiç13 Mart 2020 00:29

    Eksi-düşüş marjı daraltılmalı, Artı-yükseliş marjı serbest olmalı

  • Sülo13 Mart 2020 00:16

    Türkiye gibi ülkelerde borsa bir yatırım aracı değil kumar olmaktan çıkamadı

  • Ahmak group sizi 13 Mart 2020 00:13

    Kuruşlu fiyatlara yelken açmış hepsi..

  • Yatırımcı trader13 Mart 2020 00:13

    Ya zaten cinnet geçiriyoruz zararı bırak iflas ettik,neden yukarıya sınır geldi _10 +30 yapsana neden çıkmasını istemiyorsunuz endeksin bu ne biçim tedbir,

  • Sinirlama13 Mart 2020 00:06

    Artis marji en az yuzde 50 olmali yoksa ky toparlanamaz. Dususlerde yuzde 5 sinirlama gelsin

  • Alp13 Mart 2020 00:04

    Yarın , hukumetin borsayı artida tutmasi lazim. Hisse senedi alarak

  • O zaman13 Mart 2020 00:03

    Ee o zaman bu sikintili donem gectiginde de zararin kapanmasi icin marj yuzde 20 den yuzde 100 e getirilsin gunluk olarak ancak o zaman borsalar pozitife dondugunde ky kaybettigi parayi geri alir

  • Uyan13 Mart 2020 00:03

    Aldiginiz tedbir yine bir ise yaramayacak

  • Alp13 Mart 2020 00:02

    5 bin tl nin altında hisse senedi alan kucuk yatirimcinin , zararlarini Bíst karşılamalı.

  • Volkan12 Mart 2020 23:50

    Yaziklar olsun ..Her sey yerin dibine girdi..Simdi mi aklınıza geldi

  • erdinç12 Mart 2020 23:49

    Diplerde bu karar alınır mı?   102000 lerde bunu düşünecektiniz.

  • Yalçın ulutürk13 Mart 2020 00:22

    Dibin dibi var.

  • Rmz12 Mart 2020 23:48

    Endeks 124 bine giderken bakın görüyonuzmu borsa şuraya geldi hava atarsınız 15 gündür bu insanlar eridi bitti niye ogün getirmiyorsunuz bu tedbirleri insan varsa borsa var yok ettiniz insanları madem herşeye tedbir kapatsaydınız 10 gün borsaları Çin kadar olamadınız hakkımızı helal etmiyoruz Hakan atilla sen sadece havaya gelmişin belli SPK işe yaraşa twter Watsap çıları enselerdi nerden çıktığı belirsiz derin hisse Hasan meşe yok ketex yok bilmem ne bu vebal hepinizin boynuna olsun AMİN

  • KOMANDOMUSUN13 Mart 2020 00:48

    AHA BAŞLAMIŞ HASAN MEŞEYE, KETEX E SALLAMALAR. NE OLDU KOMANDOYUZ AÇIKÇI YAKALAYALIM AĞAM SENİN KOMANDOLARINIZIZ DİYE BAĞIRIYORDUNUZ. HAYIRDIR KOMUTAN NEREYE KAÇTI ? O ZAMAN DEMİŞTİM SPK YA AĞLAYACAKSINIZ BİZİ KURTAR DİYE AMA NAFİLE. BAŞKASININ ŞEYİYLE(AKLIYLA DİYELİM) BORSAYA GİRENİN PARASI KALMAZMIŞ.

  • Mr12 Mart 2020 23:45

    Çok geç kalınmış bir düzenleme küçük yatırımcılar için hiç iyi olmadı ne oluyorsa bizim gibilere oluyor Zengin parasına para kattı. Hergün dip yaparken nerdeydiniz Suya düştük birkere çırpındıkça batıyorsun sonra bir umut diyip tekrar cesaretlenip yüzmeye çalışıyorsun ama nafile Bu girdap'ın sonu nasıl biter?

  • Hasan Yılmaz12 Mart 2020 23:37

    Borsada yatırımcıyı desteklemek istiyorsanız -10 +30 yapmalisiniz bu şekilde çıkan hissenin içine ediyorsunuz. Ben ülkem kazansın dedim ne dolar ne euro aldım buz zamana kadar. Ama siz ne yapıyorsunuz hep devletine guvenenleri pişman ediyorsunuz. Yazık çok yazik. Eğer biraz yatırımcıyı düşünüyorsanız -10 ile +30 arasında olmalı islemler

  • CİNGÖZ RECAİ SENİ13 Mart 2020 00:42

    YA SEN BORSA FALAN NEDEN UĞRAŞIYORSUN TATLIM YA, SEN DİREK IBANI YAZ BIST SANA NE KADAR LAZIMSA HER AY YOLLASIN. CİNGÖZ RECAİ SENİ BAK BAK BİRDE ALTTAN MESAJ VERİYOR DEVLETE GAZ VERİYOR:) DÖVİZ ALMADJM FAİZ LOBİSİ DEĞİLİM :)

  • Yunıs K12 Mart 2020 23:36

    İş işten geçmiş ölüyü gördüler batırdılar sonra işlem yapın Türkiye de böyle iş işten geçince bişeyler olur hep hep te böyle devam edecek

  • Brs12 Mart 2020 23:35

    Devre kesiciliğin hiç bir işlevi yok. Saçma bir uygulana. Sadece speklerin amsçlarına bşr aygıt. Amaçlarına göre sistemi devrete sokmak için hareketlere ayar vveriyorlar

  • ADS MARATON 12 Mart 2020 23:33

    ÇOK GEÇ KALINDI ÇOOOOKKK UYU SPK GOV TR UYU.... HAKAN ATİLLA UYU.... ÖNCE ALACAKTIN HİSSELER YERLE BİR OLUNCA DEĞİL....

  • Herif boşuna kelle gibi sırıtmıyor.12 Mart 2020 23:33

    Arkası dağlara yaslı,neşesi gıcır.

  • Numan12 Mart 2020 23:29

    Demek ki dahada çok sevecekler,bu gün borsadan çıktım Allah razı olsun yaşar holdingden beni ihya etti Viking tavandan sattım , çok iyi para kazandım ayces Viking maalt zamanında durdum hırs adamın gözünü kör eder

  • Ali12 Mart 2020 23:28

    Tam borsa yükselecek tavan marjını darlttılar işbilmezliğin böylesi bari iki seanslı dönemedönelim..

  • Dalga geçer gibi12 Mart 2020 23:28

    Bunca yıl neyle meşguldünüz.Onbinlerce KY nın hayatını kararttınız.

  • Gürsel12 Mart 2020 23:27

    Kaç gündür küçük yatırımcı kaybediyor iyice zarara uğrattınız, yabancıların satışına göz yumdunuz. Şimdi onlar altdan alacak, bizde bekleyeceğizki aldığımız fiyata gelsinde satalım. En fazla % 10 düşüşü anlarım ama % 10 yükselişi engelleme neden.?

  • ZIR cahil prof12 Mart 2020 23:24

    baronların insafsızca hisseleri küçük yatırımcılara yedirmesi bu kararla biraz yumuşatılmış lakin barona kural mural işlemez.yapacağından da geri durmaz düşüncesindeyim.

  • Et12 Mart 2020 23:15

    Eee şimdi netcez ben dükkanı kapattım 😂😂😂 ben artık gülüyom ulan adam ölmüş şuna bi su verinde iyleşsin diyolar

  • YORUM12 Mart 2020 23:14

    o halde son iki günde % 20 düşen hisselerin % 10 unu geri verin sonrasında bu kararınızı uygulamaya koyun, maden amacınız yatırımcıyı korumak.... 

  • Özermk12 Mart 2020 23:14

    1 milyar TL işlem hacmine yaklaşarak 4 tl yi gören Bjk şuan 1.87 oldu olacak borsa başkan yardımcılığına da Rıza Zarraf ı getirin tam olsun Borsada ekonomide uçar.....

  • Elinize sağlık sn.Özermk12 Mart 2020 23:29

    Müthiş bir yorum

  • Kral12 Mart 2020 23:10

    Hisseler taban taban cakildi ky yi batirdiniz onlemede cok geciktiniz yazik oldu paramiza

  • EY BORSA YÖNETİMİ!!12 Mart 2020 23:08

    bu kararınızı  lütfen gözden geçiriniz, yatırımcılar yeterince gergin daha fazla germeyin artık, aldığınız hisse tam yükselecekken bakıyorsunuz tedbir, 15  dk.yetmiyor, 30 dk bekleyeceksiniz, bu da yetmiyor % 10 la sınırlıyorsunuz bu gidişle borsada yatırımcı bulamayacaksınız... ancak düşerken her şey serbest.... 

  • Ali veli 12 Mart 2020 23:08

    Milletin anasını ağlattınızkaç gündür. Eridi herkesin yatırımı. Para pul oldu aklınız başınıza mı geldi. Ky bir daha kolay kolay girer mi böyle bir borsaya. Daha bugün kağıt %15 düşüyor ve devreye girmiyor. Ne boktan düzen bu? Her şey normalken zart zurt devre kestirirken böyle olaydan dışı durumlarda neden daha hassas davranıp düşüslerde özellikte daha dikkatli davranmadınız?

  • Asi12 Mart 2020 23:06

    İş işten geçti 150 bin TL 70 bin oldu para çöp oldu sokaktan topluyoruz

  • halil12 Mart 2020 23:05

    eczyrt bu gün 13.220 yi gördü piyasa fiyatından verilen emirle 8.90 satıldı anlık 13.8 fiyattayken. kardayken zarar ettik. lanet olsun

  • halil13 Mart 2020 00:01

    malesef öyle oldu bakiyeyi 50 defa kontrol ettim

  • Selim12 Mart 2020 23:21

    Kardeşim öyle yazar emri incelediğinde...ama o an neyse o fiyattan gerçekleşmiştir.Hedapların karmaşık değilse,hesapla öyle olduğunu görürsün.üzülmene gerek yok yani..

  • yubi dubi du12 Mart 2020 23:03

    Küçük yatırımcılar bi 100 yıl boyunca torunlarınıza anlatacağınız nasıl battım hikayesinin içindesiniz Allah kurtarsın kardeşlerim😂😉

  • KY12 Mart 2020 23:01

    yahu siz ne yapmaya çalışıyorsunuz, yükselişe neden sınır getiriyorsunuz?  böyle koruma mı olur olan küçük yatırımcıya olmuş deseniz ki düşüşe sınır yüzde 10 anlaşılır da, yükselişe neden sınır getiriyorsunuz? küçük yatırımcı zararını nasıl çıkartacak?

  • SİZ KİMİ KORUYORSUNUZ?12 Mart 2020 22:56

    sizin yaptığınız şöyle açıklanabilir, bir gurup etrafınızı sarar, sağlı sollu yumruklar sizi, birileri çıkıp  yumrukları sallayanları tutacağına sizi tutar, ama nafile siz sizi tutanların kolları arasında yumruk yemeye devam edersiniz, işte sizinki böyle bir koruma....   borsa ve hisseler dipleri boylamış, düşerken serbest, çıkarken mi sınır koyuyorsunuz?

  • Ali vaz12 Mart 2020 22:46

    Millet zarar ettikten sonrami ayiktiniz tavani yuzde 50 yap tabanı yuzde 10 yap ki zarar çıksın

  • Musa erbaş12 Mart 2020 22:39

    Hisselerde böyle değilmi operasyon biter hisse dibe yaklaşır yatırımcıyı koruma adı altında bürüt takasa girer..

  • Bebeto Frud12 Mart 2020 22:33

    Bebeler siz akıllanmazsınız neyle karşı karşıya kaldığınızı halen anlamadınız ama çok acı tecrübeyle anlatacaklar sizlere 😂

  • SAÇMA12 Mart 2020 22:33

    buna tedbir mi diyorsunuz, iki günde yüzde 40  kaybettim, düşerken serbest şimdi  bir hissenin yüzde 20 yükseleceği varsa dur mu diyeceksiniz? yatırımcıyı korumak istiyorsanız yükselişe değil düşüşe tedbir getirin... iyisi mi olan olmuştur, gölge etmeyin....

  • Uyan12 Mart 2020 22:30

    Kol gibi sabah açılışında giriyor bizi süzgeç ettiniz

  • Emirhan12 Mart 2020 22:28

    Açığa satışta nedir olmayan parayla işlem yapma devri de bitsin

  • Çoktan12 Mart 2020 23:27

    Kardeş çoktan yasak açığa satış... onsuz bu haldeyiz

  • Bay Kus12 Mart 2020 22:25

    Bir kerede zamaninda mudahale edinde sasirtin bizi.yaziklar olsun borsa yonetimine.her kime yada kimlere hizmet ediyorsa

  • Muslum12 Mart 2020 22:20

    Aklınız nerdeydi

  • Erkan 12 Mart 2020 22:17

    Bist eridi yatırımcının malı çöp olmuş tedbir getir sıfırları sildik

  • lubov12 Mart 2020 22:17

    serbest piyasada boyle bı uygulama olamaz dünyada örnegı yok , demekki türkiyedk piyasa görüldüğü kadr da serbest degıl anlayan anladı

  • Yorum12 Mart 2020 22:15

    Satışları zaten patronlar yapıyor öyle olmasaydı satışlar durulur üç beş satış oluyor ardından ky dut gibi dökülüyor ön satışları ilk ivmeyi hep patronlar yapıyor eger öyle olmazsa ilk bir iki milyon lot karşılansa patronlar tarafından kimse hisse satmaz herkes alıma geçer ama patronlar böyle istemiyor patronlar günlük üçyüz beşüz satımla hisseyi manipüle edip aşşagı çekiyorlar üç beş on gün neyse bunu yapacaklar hisseyi geri çevirecekleri yerden tüm yaptıkları satışları geri toplayacaklar krizden önceki seviyelere hisse fiyatlarıgeri geldiğinde patronların toplamda iki üç katı lotu olacak

  • yeni aklınıza mı geldi12 Mart 2020 22:15

    15 gündür borsa yüzde 2 düşerken ozgyo günlük 40 milyon hacimle yüzde 15 -20 arası düşüyor . 1 hafta önce 1,80 olan kağıt şimdi 1,03 yarın ne olur bilmem. zaten günlük tavan ve taban yüzde 10 dan fazla olmamalı. yüzde 20 aşağı veya yukarı giden kağıdı ne alabilirsin ne satabilirsin. küçük yatırımcı iki gün yüzde 20 kaybettiği an artık borsaya gelmez. 

  • MEDO12 Mart 2020 22:14

    HİÇ BEĞENMEDİ BORSAYI ESKİ SİSTEME DÖNSUN SABAH 10 DA ÖĞLE 12.30 ARA SONRA 14.30 DA AKŞAM 17.30 KAPANIŞ YOKSA KÖR VE LAL OLACAK İNSANLAR

  • Hüseyin cebeci12 Mart 2020 22:14

    Günaydın atı alan üsküdarı geçti beceriksizler butun hisseler dip yapmadan alsaydınız kararı

  • 0012 Mart 2020 22:14

    Akıllarına geldi yükselse ne olacak şimdi

  • Yokyaa12 Mart 2020 22:06

    2 haftadır  nerdesiniz....tavani %20 yapsana

  • Cborsa12 Mart 2020 22:16

    Yapmaz ky bitti ondan büyükler topladı şimdi kar zamanı onlar için

  • aynen12 Mart 2020 22:16

    daima yüzde 10 aşağı ve yukarı olmalı yüzde 10 u geçmemeli.