E-BÜLTEN

E-bültenimize abone olarak
en son bilgilere ve haberlere ulaşabilirsiniz.

Ana SayfaGündemBinali Yıldırım ve Ekrem İmamoğlu o soruları yanıtladı---

Binali Yıldırım ve Ekrem İmamoğlu o soruları yanıtladı

Binali Yıldırım ve Ekrem İmamoğlu o soruları yanıtladı
16 Haziran 2019 - 20:55 borsaningundemi.com

23 Haziran'da yenilenecek İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığı seçiminin AK Partili adayı Yıldırım ve CHP adayı İmamoğlu, tarihi buluşmada soruları yanıtladı. Program 3 saat sürdü

Gazeteci İsmail Küçükkaya'nın moderatörlüğünü seçtiğiniz 'İstanbul2019 Seçim Özel' isimli program Lütfi Kırdar Kongre Merkezi'nde kuruluyor. Yıldırım ve İmamoğlu İstanbul seçimine bir hafta kala projelerini açıklayacak, gündemdeki tartışılan soruları yanıtladı. 

3 saat süren programda, her iki aday da bir taraftan 31 Mart seçimlerinin iptal kararı ve 23 Haziran sonrası için vaadlerini anlattı. İşte adayların, moderatör Küçükkaya'nın sorularına verdiği yanıtlar: 

Binali Yıldırım:  Evlatlarım geldi, benim Babalar Günü'mü kutladılar. Benim Babalar Günü'nü kutlayacak bir babam olmadığın için bana teslim ediyoruzlar. Mutlu oldum.


Ekrem İmamoğlu:  Dilerdim ki bu yayın 31 Mart öncesi olsun. Her şeyden önce emeklilik herkese teşekkür ediyorum. Sayın Yıldırım'a da çok teşekkür ediyorum. Burada bir tartışma ortamı. Ben de sayın Binali Yıldırım'ın babalar gününü kutluyorum. Ülkedeki tüm babaların babalar gününü kutluyorum. 

İstanbul'da yaşayan bir vatandaşım. Oyumu kullandım, hata yapmadım. Kusurum yok. Seçimin iptali gibi bir durumda kaldım. Yine oyumu kullanacağım. Biz bu seçime niye giriyoruz?

Binali Yıldırım:  Sizin bir kabahatiniz yok. Sizin oyunuz sayılırken şaibe karıştı. YSK durumu değerlendirdi ve yenilenmesine karar verdi. Bizim tercihimiz yenilenmemesiydi. CHP bize yardımcı olmadı. Seçime gitmek zorunda kaldık. Keşke oylarınmasında sayılabilseydi. Kimsenin kafasında bir şüphe kalmayacaktı. Bir daha İstanbulluları yormayacaktık. Değiştirmek zorunda kalmayacaktık.  

Oylar çalındı. Sayılmaya başlandı. Geriye kalan yüzde 90 sayılsa seçimin sonucunun değişeceği aşikar. Oyların tekrar söyleyerek çok istedik. Ve maalesef bir dirençleştirmekten.

Oylar kim çaldı?

Onu bilecek olan YSK'dır. Siz yolunuzu gidiyorsunuz cüzdanınızı çekti. Ne dersiniz? Cüzdanım çalındı ​​dersiniz. Yer değiştirdi demezsiniz. Benim oyum bir başka adaya yazılıyorsa bu çalınmadır.

YSK bir karar verdi, rakibin Binali Yıldırım'ın açıklamalarını gördünüz. Aynı soruyu size de sormak isterim. Ben bu seçime neden gidiyorum?

Ekrem İmamoğlu:  Öncelikle şuradan başlayalım, YSK'nın zamanında bir kararı CHP istemedi yorumu yapıldı. Öncelikle söyleyeyim 31 Mart gecesini hızlıca hatırlayalım. 31 Mart gecesinde bir saat olmadı ki seçim kapanalı televizyon kanalılarının bir kısmı açıklanması yasakları çiğneyerek bir süreci başlattı. Veri alamama kısmı 12 saatte yakın sürdü.Oylar kafa kafaya nerede andan itibaren ne olduysa sayın Yıldırım ben orada kazandım diyerek açıklama yaptım. Ne tesadüftür ki o esnada Anadolu Ajansı veri yayınını kesti. 29 numara binden indi diyor ki Yıldırım 1 nisan tutanağı burada. 24 bin 57 ilk tutanak sayısı.

Biz seçmen olarak zarfa 4 pusula attık. Siz dediniz ki bu pusulalardan 1'i geçerli sayılır, biri geçersiz sayılır.

Ekrem İmamoğlu:  Sayın Yıldırım ertesi sabahın anadolu Anadolu Ajansı'nın neden kestiğine dair açıklaması yok. Niçin 12 saat veri verilemedi. 20 bin 388'e maddi hatalardan sonra indi. O sandıklar sondaj yaptıkları 57 sandıktan adımıza artı oy çıktı. Şimdi İsmail Bey dört oy var burada. Senin 20 liranın 5 lirası sahte. Buna hiç kimse inanmaz. Bu süreçte çaldılar, kime? Ben de bilmiyorum olmaz. Bunun içinde iftira var. Bu çaldılar lafı olmaz. Kime söyüyorsunuz. AK Parti'de görev alan kardeşlerime mi söylüyorsunuz? YSK'nın raporunda hiçbiri çaldılar. Meydanlarda çaldılar var, kim çaldı?

O gün ne oldu?

Binali Yıldırım:  Olayları çarpıtmanın gereği yok. Açık konuşalım. Fark mi? Aradaki fark 13 bin 729. Başlangıçta ne kadardı? Kaldı ki Ekrem Bey ilk açık akşam 9'da yaptı. 9 puan öndeyiz diye ilk açıklamayı yaptı. Benim ilk açıklamam 11.25'tir. Sayı da vermedim. Orada bir hata yok. İkinci olarak Anadolu Ajansı niye yayını kesti kesmedi o benim işim değil. Pusula meselesine gelelim. Bir aldatmacadır. İtiraz Büyükşehir Belediye Başkanlığı'na yönlendirdi. Maltepe için MHP, Büyükçekmece için AK Parti. İtiraz edilen oy pusulası saydırılır. İşi çarpıtmanın bir manası yok.

YSK bir karar 6 Mayıs'ta verdi. Yeni bir seçime gidiyoruz. Bu seçim neyim seçimi? Sizin açınızdan manası ne? İki kampanya yaptınız. Bir takım imalatı yaptınız. Erdoğan daha geri planlanmış gözüküyor

Binali Yıldırım:  Ekrem Bey'in söyledi. Biz yeniden söyleyerek itiraz etmedi dedi. Koca bir yalan. CHP'nin müraacatı var elimizde. Aynı zamanda biz YSK'ya da götürdük. O da ret kararına uydu. Başlayan sayımlar varsa devam etsin dendi. Tamamı sayılsa sonuç değişecekti. Biz bunu Maltepe'de gördük.

Aradaki fark 808 oy. Açık ara seçim bizim lehimize olacaktı. Bizim istediğimiz şüpheler kalksın.

İstanbul halkını düşünerek istedik.

23 Haziran'a gidiyoruz. Söylemlerimde bir arada yok. Baştan beri İstanbul'u konuşuyorum. İstanbullu vatandaşlarımızla buluşacağım. Esnafla, kadınlarla, gençlerle ...

Beka söylemi vardı ...

Binali Yıldırım: Biz bir ittifak ile seçime giriyoruz. Bu Cumhur İttifakı olarak ben. Dolasıyla iki ittifakta partiler var. MHP, AK Parti bir tarafta ... Diğer tarafta İYİ Parti, CHP. HDP'de bu ittifakı destekliyor. 

Ekrem imamoğlu: Bir kere saat 9 gibi açıklama yaptım doğrudur. Yüzde 64'te rakibimizi gösteriyor. Televizyonlarda yayınlanmış bir televizyon yayınlandı. Saat 2: 20'de benim açıkladığım veriyi aynen şöyle girdikten sonra verebileceğimden kararın değişme şansı kalmadı. Onun için 29 bin sayısı var. Bu veriyorum söyledik. 1 Nisan'daki veri burada. Birleştirme tutanağı burada. Yalan ifade yanlış ifade yanlış bir şey değil. Gerekçeye göre karar veriyor YSK. Sayımı yapan hukuka aykırı oldugunu diyor. Sadece ve sadece sandık kurulu üyelerine bakıyor. Soyadına göre seçmeni tanıdıklarını söylediler. 2019'da yapılan yenilenen seçim bir demokrasi yapıyorini sürdüresidir. Bu süreçte hiç beka sorunu yok konu İstanbul'a döndü. 

Ben neden Ekrem İmamoğlu'na oy vereyim?

Ekrem İmamoğlu: Öncelikle cümlemi tamamlamı istiyorum. Bakın 31 Mart akşamını geçelim dedi sayın Yıldırım, geçemeyiz. Biz tutanaklarımızı sağlam tutmasaydık o gece iş biterdi. Biz şaşemizi verdik. Ve gönülden söyüyorum ki o işte yüz binlerce insanın hakkı vardır. Bu süreç bir kurgudur. Bu süreçte tek bir cümle bile edilmemesi sıkıntı yaratır.  

Verileri niye kesti Anadolu Ajansı?

Ekrem İmamoğlu:  İşine gelmediği için. Biz demokrasi kazanesi veriyoruz. Biz hak hukukunu kazanıyor. Demokrasi yapıyorini sıkıntıya uğratanlara mücadele veriyoruz. Kibirden arınmış ben bilirim diyen değil, bunun için biz 23 Haziran'da herkesin oyuna talibiz.

Ben Ekrem Bey'e oy verdim. 23 Haziran'da ikinize de bakıp karar vereceğim. Neden Binali Bey'e vereyim?

Binali Yıldırım:  İthamlar var. Kul hakkı yemek, kibirli olmak. Bu seçime beraber girdik. Bu ilk defa olan bir şey değil. Bu başka bir de oldu. CHP oyların kurulmasını söyleyerek lidermeseydi bu seçim tekrarlanmayacaktı. Biz bunu yüzde 10 sayımındaki farkı görünce rahatlıkla diyoruz. Biz yakın oy aldık. Aradaki fark 13 729'du. Ben 10 kazanıyorum, Ekrem bey 2 kazanıyor. Anadolu Ajansı ile görüşmedim. Benim tahammül edemeyeceğim şey yalan konuşmaktır. Ben ne bileyim Anadolu Ajansı'nın veri akışını. Biz elimizdeki Verile takip ettiğimiz. 

Vaatleriniz var. Doğal gazze indirim, İSPARK ... Rakibinizin 18 günlük başkanlığı var. Ve başlattığı atöly var. Siz de daha sonra sonralarınılarını başlatıyorsunuz. Boyut şöyle eleştiri geliyor: Siz 15 yıldır belediyedesiniz. Neden bu zamana kadar yapılmadı? Şeklinde sorular geliyor.

Binali Yıldırım: AK Parti belediyeciliği İstanbul'a çok şey kazandırdı. 94'te 14 litre su veriliyordu, şimdi 101 litre su veriliyor biri. İstanbul'un suyu akmıyordu, su getirildi. İstanbul'a 200 km mesafeden su getirildi. Kanalizasyon suyu şimdi yüzde 70. Yeşil alan 10 milyon metrekareden 60 milyon metrekareye çıktı. 1.500 otobüs vardı şimdi 6.500 tane var. Metro ile taşınan 32.700 yolcu sayısı şimdi 4.505.000. 

31 Mart'tan sonra YSK tarafından mazbatanızı aldınız. Birtakım uygulamalarınız oldu. Bu 18 gün anlatır mısınız?

Ekrem İmamoğlu:  Öncelikle yapıldığını söyleyeyim, 'Ekrem Bey'in yalan konuşması' cümlesine çalışarak programa olan saygımdandır. Binlerce deyip bir algı yaratılıyor. Esas fark geçersiz oylardandır. 18 gün vadettiklerimizi tek gün yerine getirdik. Bizim daire projemiz kopyalanıyor. İndirmeden edinimi. 25 yıldırıyorları, elbette yapacaksınız. Şimdi bir kere söyleyeyim, dile ki yapacaksınız. Bu gün bizim 18 günümüzde bizi kendinize mal etmenin anlamı yok. Biz yerine getirdik.

Binali Bey'e bir soru sorar mısınız?

Ekrem İmamoğlu: Tekrar soruyorum, Sayın Yıldırım Anadolu Ajansı 12 saat veri verememesi ne ifade ediyor? AA ile görüşme sizi ifade ediyoruz? Gece yarısı 2 3'ten sonra Gönül Belediyeciliği diye donatılmasının talimatını kim verdi? Ben hala çaldıların muhatabının kim olduğunu merak ediyorum. 

Binali Yıldırım:  Anadolu Ajansı'nın yayın kesilmesi sebebini yetkileri açıklamalı. Normal bir şey değil. Ama sorumlusu ben değilim. Niye gönül belediyeciliği kazandı. 25 tane belediye AK Parti kazanmış. Ne yapacaktık? Seçimi kaybettik mi diyecektik. 14'te karşı taraf kazanmış. Ben kabadayı zorlanıyorum. 

Nüfusun yüzde 65'ini kazanmışız. Çoğunluk Cumhur İttifakı'nda. Sonuç buyken kaybettik mi diyecektik. O afişler partildide asıldı.

Binali Yıldırım: Sizce gelir gelmez neden büyükşehrin veri tabanını bekliyor talimatını neden verdiniz? Bunun kanuna aykırı olduğunu bilmiyor muydunuz? Sizin hukukçularınız sizi yanılttı mı? 

Ekrem İmamoğlu: Öncelikle yapılmadığını söyleyeyim, burada sayın Yıldırım'a bunu hatırlatmak isterim. 'Bir belediye başkanı belediyesiyle ilgili her türlü işletmeyi yapabilir' dedi. Bu cevabı kendileri verdi. Bu bir yedekleme işlemidir, veri oluşturma için de veri kopyalaması yapılır. Bir afaki hazırlıyor, bize de ihbarlar geliyor. Kaldı ki yapamadık. O da hukuksuz bir karar. Bilemiyorum, hukuksuz bir karardır. Veri yedekleme bu kadar basit bu kadar kolay bir işlem başka bir yere tıklayın ... Biz bu işleri istediğimizde daire başkanı bana brifler verdi. Sayın Yıldırım'ın ilk fikrine dönmesini talep ederim. 

Seçimden sonra bir itiraz olacak mı? Seçim sonucunu kabul ediyor musunuz?

Binali Yıldırım:  Teknoloji ile aram iyidir. Veri Yedekleme Ayrı iştir. Bir yerde değil, iki yerde yapılıyor. Hiçbiri saklanamaz. Yediği vardır. Onu teslim ederek duydum. Cümlenin önündeki ifade ifade etti. Elbette her şeyi inceleme hakkı vardır. Ancak neden olabilirken hissediyoryor? Bunu ifade etmek istedim. Mahkeme kararı yanlış dedi. İlgisiz dedi. İlgisiz değil belediye meclis üyesi avukat. Verişte bir FETÖ taktiğidir. Dışarıdan 3 tane uzman görevlendirildi. Memurlar dururken, kozmik odalara dışarıdan adam tayin edemezsiniz.

Her seçimin sonucu kabul edilir. Seçim demokratik bir işlemse, itiraz süreci de buna dahildir. Belki biz de ekrem Bey geliyor. Umarım itiraz olmaz.

Seçim sonucunu kabul ediyor musunuz?

Ekrem İmamoğlu:  Önce söylemeden söyleyeyim, elbette ki seçimlere itiraz haktır. Ama biz onu uydurma gerekçelerle itiraz yapmayız biz. Hepimizde eleştirdiklerimiz bunlardı. Algı diye tarif edilen şey çok net bir şekilde ters karşı tarafın olduğu bir uygulama. Çaldılar, bu soru cevaplanmadı. FETÖ uygulamalarının nasıl oldugunu bilmem. Veri bağlantısı işi çok masum işlemdir. Bizim yaptığımız işlem çok masum işlemdir. Şunu ifade edeyim, İBB seçimleri yüz binlerce insanın katkuyla güvenli olacak. Bizim itiraz etme gereğimiz kalmayacaktır.

Ordu'da yaşananlar çok gündeme geldi. Bunu açıklayarak isterim. Ordu'daki VIP dediğimiz devlet adamların girdiği salona girdiniz. Orada ne oldu, neden oldu? Neden sinirlendiniz? Bir valiye hakaret ettiniz mi?

Ekrem İmamoğlu:  Trabzon memleket ziyaretim, daha sonra Karadeniz ilçelerini gezmem. Miting değil bayramlaşma çağrısı yapıldı biz. Muazzam bir buluşmaya dönüldü. Tabii bu muazzam süreci bence bir tuzakla ne yazık ki ki ki tuzakla sona erdirilmek istenmiştir. Benim oradaki tavırlarım net belli. Annemin düştüğü durum. Benim VIP diye derdim yok. Pişman benim öyle bir sıkıntım yok. VIP işlemlerinin çok daha netleşmesi gerekir. Bir şey organize ediyor yollayanlar bir şey organize ediyor. Trabzon VIP'den geçtim. Ben ne söylediğimi seçin. Buranın sakinleşmesiyle ilgili. Oradaki Vali Bey ne söylediğimi biliyor. Buradaki konu İstanbul'un konusu değil.Valiye hakaret etmedim. Bu süreç çok nettir. Bizim de başka duyumlarımız var. Bakacağız.

Partinizin güçlü bir ismisiniz. Önemli görevlerde. İzmir'de yarışı kaybettiniz. İstanbul'da da seçimi geride bıraktınız. Bunun analizini yaptınız mı? Sizce ne oluyor? İzmir'i neden kaybettiniz?

Binali Yıldırım:  İzmir'de çok geride kaldı. 17-25 Aralık'ın gölgesinde bir seçim yapıldı. Buradaki seçim sonuçlanmadı. Ekrem Bey ben belediye başkanı başkanyım dese de başkan bir başkan yok. Olsaydı zaten seçim yenilenmezdi. Ekrem Bey alışkanlık haline getirdi doğru söylememeyi getirdi. Soruları İsmail Bey'den aldı. Siz de almadığım bir açıklama yaptınız. İGDAŞ, yatarkenladı. En yakın arkadaşı Fatih Portakal safra bu ordu işi olmamıştır dedi. Bizde görüntüler var, RTÜK'ten yayınlanan yayınlamıyoruz dedi. Düşündü taşındı, 'basitlik' diye bir icatta bulundu. Özür dilemesi yapılır Vali'den demiştim. Şimdi diyorum ki milletten ve İstanbullulardan özür dilemesi yapın.

İstanbul için çok güzel hizmetler yapıyor. Bu yetkiyi İstanbullu bize vermek yetkiyi verince daha güzellerini yapmakız.

Ekrem İmamoğlu:  Şimdi yine Sayın Yıldırım yanlış Trend edildi. 'Yalan söylemiştir' cümlesini üstüne basa basa ifade etmek. Çok üzgünüm, üzücü. Üzülerek izliyorum. Öncelikle benim oradaki Ifademde İsmail Küçükkaya'nın ismi geçmiyor. Ben dedim ki bana gelen bilgi Engin Bey bunu söylemiştir, karşı tarafın soruların olduğu, sorunların olduğu ve sorulması. Ben öyle bir şey istemiyorum dedim. 

Son 5 yılda 753 milyonluk bir zarardan bahsediliyor. Siz belediye başkanı seçilirseniz bu tabloyu nasıl değiştireceksiniz?

Binali Yıldırım: Sayıştay raporunu gördünüz mü? Öyle bir rakam yok. Bu yalan. İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından açıklandı. Yalanlama geldi bilmenizi isterim. Maalesef yeterince bu konu duyurulamadı. Onların yerine biz duyurmak zorunda kaldık. Böyle bir şey yok yalan. Doğru değil diyelim Ekrem Bey alınmasın. Bu konularda daha ilkeli davranmasını beklerim. Kafa bulandırmaya çalıştığı tüm meselelerin doğru olmadığı ortaya çıktı. Vakıflarla ilgili açıklamalar yapıldı. Belediyeler vakıflara nakdi kaynak aktaramaz. Bu vakıflar öğrenci yurtları yapıyor, sosyal faaliyetler yapıyor.  Tamamen kamu yararına.  FETÖ'nün gençleri devşirip bizim başımıza bir bela sardıysa, bunları yeniden yaşamamak için çalışıyor bu vakıflar.

Araçlar, vakıflara ayrılan paralar... Belediye başkanı seçilirseniz bu israf dediğiniz düzen, vakıflara aktarılan para nasıl çözeceksiniz?

Ekrem İmamoğlu: İstanbul'un en büyük sorunu yoksulluk. Biz israf tasarruf ve seferberlik kelimelerini çok önemsiyoruz. Herkesin önemsemesi lazım. Ben artık kelimelere takılmıyorum. Sayıştay denetiminden çıkan raporu getirdim. Söyleyeceklerimin de konuları burada mevcuttur. Tekrar söylüyorum, yanıltılmış olabilir. Vali Bey'e buradan sesleniyorum kim bu kararı veriyor? Şu an bir seçim süreci, kim asıyor oraya? İhtiyaç fazlası araç kullanımı. Sadece İBB'ye ait bin 810 araç 7 personele bir binek araç düşüyor. Tasarruf yapacağınız, ekonomik seferberlik yapacağız.

FETÖ iması oldu. Biz FETÖ ile mücadeleyi çok önemsiyoruz. FETÖ ile mücadele için neler yapacaksınız?

Ekrem İmamoğlu: Benim uzaktan, yakından, ilişkim yok. Siyaset öncesi eleştiren siyaset sonrası da eleştirisine devam eden bir kimliğim. Ben devlete inanırım. Ben yurt yapamıyorum da başkasına mı ihtiyaç duyacağım? Esas olan devlettir. İş birliği yaparsınız ama yurdu belediye yapacak. Birçok konuda yatırımlar yapılacak. Eğitim seferberliği belediye yapacak. Zaten başımızda FETÖ belası oluştu. Sorarım size bu nedir yani? Belediye başkanlığında bina bomboş duruyor neden duruyor dedim? Devletin güçlenmesine inanan bir ahlaktan geliyoruz. Terör örgütlerinin hiçbirisiyle zerre ilişkimiz olamaz.

Seçilirseniz FETÖ ilce mücadelede ne vaat ediyorsunuz?

Binali Yıldırım: Temiz vakıf ne demek yani? Deterjanla temizleyip mi belirleyeceğiz? 23 bin tane vakıf, dernek var. Hepsine İBB de ilçe belediyeleri de destek oluyor. Belediyeler bu kuruluşlara nakdi destek olamaz. Toplumsal sorumluluk üstleniyorlar. Kurslar düzenliyorlar. Algı operasyonu yapılamaz. Memnun oldum FETÖ açıklamasından. Takdir ediyorum. Şehitler verdik, gazilerimiz var. FETÖ ile mücadele devam edecek. Hukuk içerisinde kalarak devam edeceğiz. Bizi ilgilendiren ihanet kısmıdır.

Ekonomi konuşmak istiyorum. Sıkıntılı bir süreçten geçiyoruz. İşsizlik çok ciddi bir problem haline geldi. Seçilirseniz neler yapacaksınız?

Binali Yıldırım: İnsanların hayatına yansıyor. Bu yükü hafifletmek için birçok vaadimiz var. İstanbul ihracatı 72 milyar dolar. Gelen turistin üçte biri İstanbul'a geliyor. Çekeceğimiz yatırımcılarla 500 bin istihdam sağlayacağız. Tuzla'da teknoloji vadisi kuracağız. 160 bioteknoloji fabrikası yapılacak. Döviz kaybını önleyeceğiz. Gençlerin akıl terini sermayeye dönüştüreceğiz. Roterdam'da var, Singapur'da var bu modeli İstanbul'a getireceğiz. Atatürk Havalimanı millet bahçesi ve kongre merkezi olacak. Buradaki amacımız. Avrupa'daki 50 milyonluk kongre turizminden yararlanmak için. 40 milyarlık bir katkıdan bahsediyoruz.

Kent yoksulluğu, işsizlik. Bunu nasıl çözeceksiniz?

Ekrem İmamoğlu: Ben temiz vakıflara vereceğim demedim, temiz vakıflarla iş birliği yapacağım dedim. Her şeyi konuşmaya hazırım. Bir büyük olarak da sorabilirler. Bu şehrin 3 gencinden biri işsiz. Okutamamışız, meslek sahibi yapamamışız iş de bulamamışız. Bu şehirde yüzde 15'i aşmış işsizlik oranı var. Bu acı faturada uğraşacağımız şey kesinlikle israf. İBB desteğini 5 katına çıkaracağız. 4 aileden birisi bu şehirde açlık sınırının altında. Açlık sınırının altındaki ailelere 2 bin 20 liraya kadar maddi destek sunacağız. Biz işsizimizin yanında olacağız. Bölge istihdam ofisine kayıt yaptıran işsizlerimize iş bulacağınız. Eğitim desteğimize katılan insanlarımız biz diyoruz ki ücretsiz ulaşım desteği sunacağız.

Ben İstanbul'da yaşayan Kürt kökenli ve Türkiye Cumhuriyeti aşığı bir seçmeninizim. Kime oy vereyim?

Ekrem İmamoğlu: Şimdi bakın yoksulluktan bahsettim değil mi, sosyal politikadan bahsedelim. Benim vatandaşım diyorum, 16 milyon İstanbullu diyorum. Partimin genel başkanıyla oturup sohbet ettim, ben İstanbul İttifakı'nın adayı olmak istiyorum dedim. Partizanlık bu ülkede bitecek. Partiler bir araç, amaç değil. Bizim için bir araç, hizmet için araç. Sadece ittifak partisinin adayı değilim ki ben. Partizanlık bu ülkenin en büyük düşmanlarından biridir. İnsanlar birbirine selam alıp vermeyecek duruma geliyor. Biz bu milleti eşitlemeye geliyoruz. Bağcılar'daki çocukla Kadıköy'deki çocuğu eşitlemeye geliyoruz. Zira partizanlıkla ilgili onlarca örnek verebilirim. İstanbullu biliyor. AK Partili hemşehrilerim biliyor. Partizanlığın yok edilmesine sadece ben değil Sayın Yıldırım da mücadele etmeli. Ben özgürüm, 16 milyon insandan gücünü alan belediye başkan adayıyım.

Binali Yıldırım: Biz hizmet yaparken İstanbul'da ya da Türkiye'de inançlara, etnik kökenlere bakmayız. Herkese aynı hizmeti götürürüz. Kampanyada seçimlerde particilik vardır. Seçimden sonra rozetinizi çıkartırsınız. Ben bunu şiddetle reddediyorum. İzmir'e gidip neler yaptığımız görsün. İZBAN'ı CHP'li belediye ile beraber yaptık. Partizanlık bizimle beraber telaffuz edilemez. İstanbul'da yaşayan bütün kardeşlerimize her köşeden buraya gelmiş, 15 milyona hizmet için varız. İstanbul'a 94'ten beri hizmet ediyorum. İDO'yu kendi sınıfında bir numara yaptım.

Binali Yıldırım: Mal varlığı beyanında bulunmaya mecbursunuz. Memur dahi olsanız olacak. 16 yıldır mal varlığı beyanı veriyorum. Her sene değişiklik olursa yeniliyoruz. Kamuoyuna vermek gibi bir adet yok. Herhangi bir dava konusu oldu mu mahkeme tarafından talep edilir, dosyaya konur. Benim açımdan sakıncası yok, çocuklarımın da yok. Eski iddialar yeniden ortaya kondu. Biz her zaman hesap verdik. Vermeye de hazırız. Hem burada hem öbür tarafta.

Mal beyanı konusunda siz ne dersiniz?

Ekrem İmamoğlu: Öncelikle Sayın Yıldırım'ın açıkladığı gibi hepimiz kamu görevlisi olduğumuzdan dolayı mal beyazı veriyoruz. Bunu her yıl yenileyerek veriyoruz. Belediye başkanı olmak ya da bakan olmak bir kere meslek değil. Hepimiz bir görev yerine getiriyoruz. Biz şahsım adına bu önerinizi Sayın Yıldırım gibi zevkle kabul ediyorum. Tabii ki ailece olmalı.

500 binden fazla Suriyeli var İstanbul'da. Bu aslında iyi yönetilmeyi de kapsıyor. Hiç kimsenin ırkçı yaklaşım hakkı yok burada. Suriye meselesinde ne yapacağınızı merak ediyorum.

Ekrem İmamoğlu: Mülteci konusunu biz iyi yönetemedik. Mülteci konusunu sadece vicdanla ve toplumsal tavırla açıklamak mümkün değil. Mülteci konusu birtakım evrensel hükümler taşır. Biz yalnız bırakıldık. Siz bizi bu süreçte yalnız bırakarak dünyayı başka bir tehlikeye sürüklüyorsunuz diyerek Avrupa'daki katılımcılara seslenmiştim. Nüfusun yüzde 4'ü. 3 aşamaya bölüyoruz bunu. Göçmenliğe ve mülteciliğe ilişkin bir masa kuracağız ve bu masa aktif çalışacak. Biz mevcut mülteci insanlarını, çocuğu ve kadını koruyacağız. İkinci biz şunu da söyleyeyim, plaja girmesin yanlış. İnsanlık dışı uygulamalar yanlış. Bizim geçmişten bu güne kapsayacağımız duygularla hareket edeceğiz. İkinci husus, burada nerede yanlış yapıyoruz, bir anda 3.5 milyona yakın mülteci ülkeye dağılmamalıydı. Üçüncü husus, bu uluslararası alanlarda gidip bunu diyeceğiz; sadece toprağın altındaki petrolü düşünerek bizi mülteci sorunuyla başbaşa bırakamazsınız.

İstanbul'da 500 binden fazla Suriyeli var. Türkiye bu konuda çok fazla fedakarlık yapıyor. Suriye meselesinde ne yapacağınızı merak ediyorum.

Binali Yıldırım: Ekrem Bey çok şey anlattı da ne yapacağını söylemeyi unuttu. Göçmen konusu özellikle Suriyeliler. Bu insanlar ölümden kaçtı. Canlarını kurtarmak için kaçtılar. Biz onları misafir ettik. Bu işin başlangıcı böyle oldu. Şimdi bunlar geçici koruma statüsündeler. Böyle bir kimlikleri var. Hepsinin kaydı var. En temel insanlık hizmetleri var.

Uluslararası camia bunlara gerekli desteği vermedi. Türkiye insanlık dersi verdi dediler ama ellerini taşın altına koymadılar. Açlığa yoksulluğa terk ettiler. Denizde boğulmalarına göz yumdular. Gidecekler. Afrin'e bir kısmını gönderdik. 500 bine yakın Suriyeli gitti. Temizleyip diğerlerini de oraya göndereceğiz. Fatih, Esenyurt, Beyoğlu gibi bölgelerde sayı fazla. Buralarda asayiş sorunu, olaylara karışırlarsa, tutar göndeririz. Belediyenin bu işi tek başına yapması mümkün değil. İçişleri Bakanlığı, Göç İdaresi koordinasyon ile çalışılacak.

Kadın, kadının güçlendirilmesi, kreş... Neler yapacaksınız?

Binali Yıldırım: Kadının toplumda daha etkin rol almasında ciddi bir artış var. Siyasette de artış var ama istediğimiz düzeyde değil. Kadın öğretmenlerin sayısı erkeklerden fazla. Hakimlerin sayısı erkek hakimlerle hemen hemen aynı.

Yoğunlaşmamız gereken kısım ev kadınlarımız. Ev işlerine bakıyorlar. Onların da sosyalleşmeye dışarıya çıkmaya ihtiyaçları var. Belediye olarak değerlendireceğiz. Katkı sağlayacağız. 300 mahallede kreş yok. 300 mahallede 950 tane kreş yapacağız. Rahat bir şekilde çocuklarını bırakıp dışarı çıkacaklar. Ekrem Bey'de de bu vaatler olabilir. Birçok vaat hali hazırda belediyenin yaptığı şeyler var. Yeni vaatler var. Ekrem Bey Beylikdüzü'nde kreş vaadi vermiş. 11 tane vermiş sadece 1 tane yapabilmiş. Keşke 11'ini de yapsaydı. Önemli olan vaat vermek değil, yerine getirmek. Ben hiçbir vaadi karşılıksız bırakmadım.

Kadın, kadının güçlendirilmesi en önemli olay kreş imkanları.

Ekrem İmamoğlu: Öncelikle siyasi kalitemiz konusunda yine bir yorumda bulundu. Bu hoş bir yorum değil. Beylikdüzü halkı bizim 5 yılda neler başardığımız hususunda net bir refleks ortaya koymuştur. Bu gün vaat verme pozisyonu bize aittir. Sayın Yıldırım'a şunu söyleme çalıştım; Siz 25 yıla yakın 15 yılda AK Parti belediye başkanlığı olmak üzere yönetimdesiniz zaten. O anlamda vaat bize yakışır. Tabii ki bizdeki açıklamalar takip ediliyor olması ve şimdi yenilenecek olan kısmıyla beraber bizim söylemlerimiz üzerine oturmuştur. Biz hızlıca 150 kreş açacağız. En fazla çocuk sayısı olan ve kreş olmayan mahallede kreş açacağız. Kadınların hayat içerisinde olmasını sağlamak. Anneler 0-4 yaş arası bebekleriyle ücretsiz dolaşmasını sağlayacağız. Bütün sosyal tesislerimizden yüzde 40 indirim almasını sağlayacağız. Kadın sığınma evi açacağız. Bununla beraber bir şey söyleyeyim İstanbul güvenlikte 71.sırada. Çocuğuyla beraber kadını destekleyeceğiz. Bu anlamda özel ekiplerimiz olacak. Mahalle evlerimizde 2 sosyolog istihdamı sağlayacağız.

Hayatınızda FETÖ yurtlarında kaldınız mı?

Binali Yıldırım: Yok. Ben hayatımda ne FETÖ'yü görmüşüm, ne de yurtlarında kalmışım.

İstanbul'da çarpık kentleşme, bunu nasıl çözeceksiniz?

Ekrem İmamoğlu: İstanbul'un yönü yok. İstanbul'un gittiği yerle ilgili bir tanım yok. 2030 ve 2050 hedeflerimizi açıklayacağız. İstanbul'un nüfusu bu, İstanbul'un 150 mahallesi evet kırsalda kalacak. Tarım ve gıda üretimine yönlendirilecek. İstanbul dünyanın en sıkıntılı metropollerinden birisidir yeşil alan bakımından. Bunların hepsi yaşamı etkileyen şeyler. İstanbul'un yeşile ihtiyacı var. İstanbul'da kentsel dönüşüm çok önemli bir konu. Sahile kurulan o yüksek binalar ya da yeşil alanların yok edilerek deprem alanlarının yok edilmesi... Bütün bu unsanları katı, sıkı değişmez kurallarını vadedeceğiz.

Binali Yıldırım: Yeşil alan bir şehir için önemli. İki şekilde önemli. Şehrin nefes alması için. Bizim de 20 tane yeşil koridor projemiz var. Silivri'den başlıyor, Pendik'e kadar gidiyor. Yapılaşmadan dolayı dereler kurudu. Bu dereleri ihya edeceğiz. 37 milyon 500 bin metre kare ilave yeşil alan elde edeceğiz. Yürüyüş alanları, piknik alanları olacak. Millet bahçelerine geçiş olacak. 200 metre mesafede çocuk parkı olacak. Kuzey ormanları ile iletişimi bu ormanlarla sağlayacağız. Buraları depremde geçici barınma alanları olarak da kullanacağız. Heyecan verici bir proje ve çok kolay da yapılabilir. Dikey yapılaşma kötü bir şey. Sosyalleşmeyi ortadan kaldırıyor. Şehrin güzelliğini kimliğini ortadan kaldırıyor. İstanbul'un dikey yapılaşmasında 22 ilçede yoğunlaşmış. 18'i CHP'li belediyelerin.

Gençler konusunda ne yapacaksınız?

Ekrem İmamoğlu: İsmail Bey bu şehir çocuk ve genç kenti. Genç deyince aklımıza ne gelir, eğitim. Eğitim seferberliği. Gençkart ile yüzde 40 indirim. Öğrenci olmayan bu gençler dahil. 400 lira öğrenci bursu vereceğiz. 10 adet yeni gençlik merkezi, 10 adet dünya dilleri merkezi. Hangi talep varsa dillerine dönük eğitim verdireceğiz. Espor arenaları. Gençler özellikle İstanbul'dan başka şehirlere kaçmayacak. Bizim gençlerimiz hayallerini İstanbul'da kuracak. 350 bin gencin Ekrem abisi olmaya geliyorum. Ben onların Ekrem abisi olacağım. Erişilebilir bir kent olacak. Biz bu kenti vicdanlı hale getireceğiz. Yaşam becerilerini öğrenme köyü kuracağız. Yaşlı ve engellilere acil durum bilekliği. Aktif yaşlanma programıyla yaşlılarımızın bu kentten keyif almasını sağlayacağız.

Gençler... Gençler konusunda ne yapacaksınız? Engelli kardeşlerimin de bunun içine katılmasını istiyorum. Siz gençleri önemsiyoruz dediniz.

Binali Yıldırım: Gençler benim kankam. Gençleri benim kankam olmaya davet ettim. 10 GB internet bedava olacak. Bu internetle ne yapabilirler? 150 saat müzik çalabilirler, 150 saat internete girebilirler. 10 saat video izleyebilirler. İkincisi müzeler ve tiyatrolar bütün gençlere ücretsiz olacak. E-spor olimpiyatlarını İstanbul'da yapacağız. Kırtasiye desteği var. Amatör spor kulüplerine 100 bin liralık destek vereceğiz her yıl. Motosikletle geçişler her iki köprüde ücretsiz olacak. Üniversiteye hazırlanan öğrencilik vasfını kaybetmişlere de ulaşım indiriminden yararlanacak. Öğretmenler bütün toplu ulaşımdan bedava yararlanacak. Bursu yazmadım. Belediyeler burs veremiyor. CHP konuyu anayasa mahkemesine götürdü. Belediyelerin burs vermesini imkansız hale getirdi. Ankara ile beraber çalışırsak bu mesele çözülebilir. Ekrem Bey'in beyanatı var. İstanbul Ankara'dan yönetilmeyecek diye.

Ulaşım konusunda ne vaat ediyorsunuz

Binali Yıldırım: Ulaşım benim işim. 16 yıl boyunca Türkiye'yi örülmüş yollarla donattık. 3. Köprü'yü yaptık, Marmaray'ı yaptık, Osman Gazi'yi yaptık. Dünyanın en büyük havalimanını yaptık. İnsanların trafikte yarım saat kazanmalarını sağlayacağız. Raylı sistemle yapacağız. 233 km var. Her yıl 50 km raylı sistem yapacağız. Metroların payı süre sonunda yüzde 48'e çıkacak. Bugün yüzde 18. Bu en önemli projemiz. Çok ciddi bir yatırımlar var. Edindiğimiz projelerle bunu çok kolay yapabiliriz. Ciddi anlamda metrobüste biraz rahatlama oldu. Metrobüs güzergahını otonom ve akıllı metrobüs araçları ile değiştireceğiz. Bu güzergahta da bir otoyol daha yapacağız. Ayrıca Levent ile Mahmutbey arasındaki metroyu açacağız. Bunu ben yaparım, çünkü daha önce yaptık.

İstanbul'da belediye başkanı seçilirseniz ulaşım politikları konusunda ne yapacaksınız?

Ekrem İmamoğlu: Size bir şey söyleyeyim. Biz bütün aktörlerle beraber çalışacağız. Biz taksicinin, minibüsçünün köprüleri ücretiz kullanılması konusunda girişimde bulunacağız. İstanbul dünyanın en sıkışık ikinci kenti. İstanbul durakta bekleme süresi 20 dakikayı aşıyor. İstanbullunun ulaşımda günde geçirdiği vakit 91 dakika. İstanbul'u çözemediler. Ben Marmaray'dan geçtim. 2004'te 45 kilometreyle aldıkları metro hatları 170 kilometreye erişebildi. Beylikdüzü metrosu hala duruyor. 2004'ten beri vadedildi. Deniz ulaşımı yüzde 10'lardan yüzde 3'lere düştü. Metrobüs hattında da yerli ve temiz enerjili ulaşım firmalarıyla çalışacağız.

Buradan çıkışta eğer kendileri de uygun görürse iki hanımefendinin yanımızda olduğu bir fotoğrafı vermek isterim. Bu şehrin kucaklaşmaya ihtiyacı var. Bu ülkenin de kucaklaşmaya ihtiyacı var. Vicdan, ahlak, erdemn bütün bu kavramlar şehirlerden başlar. Ben kimseyle ilgili konuşmadım. 6 aydır söz verdiğim gibi temiz bir dille bu süreci bitiriyorum. Bu şehir, akılla bilimle özgürlik içinde eşit paylaşarak muazzam bir kent vaat edeceğiz. Ekibimiz müthiş bir ekip. Adil bir kent vaat etmek konusunda çaba gösteriyoruz. 23 Haziran'da herkesin oy kullanmasını özellikle istiyorum. Herkes demokrasi bayramını bizimle yaşasın. Ben her şey çok güzel olacak diyorum.

Binali Yıldırım: İstanbul müjdelemiş bir şehirdir. İstanbul'un ilk defa geçen sene 60 bin nüfusu eksildi. Bir kısım vatandaşlarımız kendi memleketlerine dönüyorlar. Dönmek isteyenlere belediye destek veriyor. 16 yıl ülkeme dolu dolu hizmet yaptım. Ulaştırma Bakanı, Başbakan, Meclis Başkanı... Beni Binali Yıldırımı yapan 50 yıldır yaşadığım bu şehre güzel hizmetler yapmaya hazırım. Avrasya Tüneli'nin, Marmaray'ın, Osman Gazi'nin, 3. köprünün... İstanbul'un ulaşımını 5 yıl içinde çözeceğim. İnsanların evlerine gidip çocuklarına daha çok zaman ayırmaları için seyahat sürelerini kısaltacağım. Eskiden sadece deniz geçişi vardır. Alternatif yoktu. Şimdi ise arttı. Deniz taşımacılığı aktarmada bedava olduğu için. Son sözüm sandığa gitsinler ve sözlerini 23 Haziran'da söylesinler. Geçen sene 2500 tanesini atamıştık. Bu sene içinde de atamalara devam edeceğiz.

Moderatörlüğümü beğendiniz mi? Adil miydi?

Binali Yıldırım: Ben bir anormallik görmedim. Gayet iyiydi. Olabildiğince.

Sayfada yer alan bilgiler tavsiye niteliği taşımayıp yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırımcı profilinize uymayabilir.

YORUMLAR (38)
:) :( ;) :D :O (6) (A) :'( :| :o) 8-) :-* (M)
  • ...17 Haziran 2019 16:43

    Hiç dikkat ettiniz mi moderatör açılış konuşmasında Binali Yıldırıma ibb başkan adayı diyor Ekrem İmamoğluna ibb başkanı diyor. 

  • ...17 Haziran 2019 18:24

    Ortak yayın olduğundan haberin yok takıldığım yeri eleştirme gafletinde bulunuyorsun  ben CNN TÜRK de izledim bu yayını.  

  • çok17 Haziran 2019 17:59

    sen dikkat ettin mi ? Türkiyede asıl işi haber ve habercilik olan TV kanallarında neden bu program olmadı diye ?? :))) 7/24 Tv haberi sözde kanallar ve sunucu spiker siyasi program ve maderatorlar ...Takıldığın yere bi bak :)) Biz 31 martı geçemedik hala ysk kararını....

  • anadolu17 Haziran 2019 14:37

    moderator berbatti yanliydi

  • Hasanby17 Haziran 2019 14:22

    Her ikisi de suriyeliler meselesine çözü getiremedi. İmamoğlu , suriyelileri mülteci sayıp entegre etmekten bahsetti, Yıldırım ise suriyelileri geçici koruma altında olup zamanı geldiğinde geri gönderilecekleri yerleri de Fırat'ın doğusu ( ki orada pyd ile abd var ) diye bahsetti. Yandık , başımıza kaldı bunlar :(  :( 

  • senem17 Haziran 2019 11:38

    tebrikler imamoğlu

  • doğru17 Haziran 2019 10:24

    istanbulda bu kadar kalabalık olduğu sürece sorunlar artarak devam eder ,zamanında bu göç engellenseydi kent daha yaşanır halde olurdu...

  • bence17 Haziran 2019 10:11

    işi yok, cebi boş, fakirleşen, ekonomisi kötüleyen, çoluk çocuğun rıskı azalan,fakirliği ve borçları artkan ların kararı böyle tv lerle hayali ve suni olaylarla çözülmez. Kararsızların kararı ekonomi ile belierecektir.

  • seçmen17 Haziran 2019 09:49

    konuşma süreleri yetersizdi adaylar kendilerini ifade edemediler, yine AKP nin bilindik taktiğiyle, Sn Yıldırım istanbulda ki çarpık ve ucube rezidans yapılaşmanın nedeni olarak CHP li ilçe belediyelerini göstererek kaçak laflarla sıyırımaya çalıştı, oysa bilinmelidir ki Büyükşehir Belediyesinin onay olmadan ilçe belediyeleri inşaatlara çivi dahi çakamazlar.  

  • Mehmet17 Haziran 2019 09:25

    kararsızları etkileme yarışı.. sizce kararsızlar nasıl etkilendi ?

  • Recai17 Haziran 2019 09:15

    Izmir istanbul arası 2 saat 15 dakikaya inecek dedi Binali amca. Kuş uçuşu 310 kilometre olan bir mesafeyi ortalama 150 km hızla aşacak araç nerde? Hız limiti aşımı cezaları ne olacak? Kaldı ki 450 km lik yolu 310 km ye dusurseler bile yaklaşık 250 TL otoban ücreti ödemek gerekecek, osmangazi köprü gecişi hariç. Mevcut durumda 6 saatte 110 km hız ile gidilen yolu 2 3 saat kısaltmak için kim ekstra 200 300 tl vermek ister?? Biraz sorgulamak lazım vaatleri

  • laf17 Haziran 2019 06:36

    hiç bir şey olmamışsa yine bir şey olmuştur bizde yedik.tarihe geçecek laflar.

  • Ula 17 Haziran 2019 00:30

    Hangi parti gelirse gelsin 5 yılda vaatlerinin ancak yüzde 20 sini yaparlar, seçimlere 5-6 ay kala her yeri şantiyeye çevirirler yine oy isterler yine vaaat verirler böle devam eder Yani çok kasmayın bu zenginlerin peşinden gitçez diye )

  • Efe17 Haziran 2019 00:14

    Sana fırsat verdiler belediye başkanı oldun Ekrem veri kopyalamak nedir halka hizmet edecek karar alaydinya su fiyatını indir ulaşımda indirim yapaydin ama senin derdin köprüden geçene kadar köprüden geçtim sandın gerçek yüzünü 21 günde gösterdin

  • Karıştırma17 Haziran 2019 00:58

    Karıştırma Alf. İncelemeden bahsedilmiyor. Kopyalamaktan bahsediliyor. Kopyalamak da yasal değil. Sen eğer yolsuzlukları ortaya çıkarmak istiyorsan o veriler zaten orada. İncelersin, bulursun. 

  • alf17 Haziran 2019 00:22

    veri kopyamak senin benim paramin nereye gittigini arastirmaktir. indirimi ise zaten imamoglu yapti. a haberde yildirim yapmis olabilir ibb baskani olmasa bile.

  • Çakır17 Haziran 2019 00:10

    İsmail Küçükkaya tarafliydi

  • Haklısın17 Haziran 2019 00:59

    Evet İsmail Küçükkaya taraflıydı. Binali Yıldırım ile aynı renk kravat takmıştı. 

  • mezarci 16 Haziran 2019 23:58

    ulan laf ebeliginden baska birsey deyil chp nin bir projesi varmi hani ?????herzaman oldugu gibi havanda su dov,edecem tutacam ......klasik hikaya kofte arasi ekmek misali.....

  • mzd16 Haziran 2019 23:58

    sıkıldım yemişim hepsini,keşke ben aday olsaydım.

  • Mahmut16 Haziran 2019 23:50

    O kadar vaat verdilerki İstanbul un varoşlarında yaşama isteği doğdu bende.

  • Çakır16 Haziran 2019 23:41

    Ben İzmir'de doğdum kendimi bildim bileli CHP yönetiyor Allah aşkına CHP İzmir'de burcuvalara çalıştı varoşların varoş olduk aksini söyleyen burcuvadir

  • 100016 Haziran 2019 22:45

    Vaybe ekonomik sıkıntı çekiyoruz dedi ..

  • Avangers16 Haziran 2019 22:36

    Binali Yildirim önde götürüyor, veri kopyalama ve vali sorusuna cevap veremedi Ekrem Imamoglu...

  • Bahadır16 Haziran 2019 22:12

    Gerginlik hat safhada olur seçimden sonra iki tarafta kabul etmeyecektir.

  • Nihat16 Haziran 2019 22:09

    ''Chp oyların tekrar sayılmasına itiraz etmedi''   Sonrasında  ''tercihimiz değildi''   E hemşerim demek ki oyların tamamının sayılmasına itiraz ettiğiniz  için seçim yenilendi!   Demek ki yalancının hasısın!  First Class Liar.

  • Çakır16 Haziran 2019 22:08

    Rabbim kim hak ediyorsa o kazansın Ekrem bey de bu ülkenin vatandaşı Binali Yıldırım da bizlerde eğer aksini düşünenler bizden değildir araya nifak sokakların. Kuyruk acısı var

  • Gözlem16 Haziran 2019 22:06

    İmamoğlu çok agresif görüntü sergiliyor bence hata yapıyor

  • vatandaş16 Haziran 2019 22:05

    eli zorda gibi 

  • yazik16 Haziran 2019 22:04

    ulan adam suyu biz indirdik diyor 20 senedir niye indirmediniz..

  • yetmez16 Haziran 2019 23:31

    Senin yaşın yetmez belki. İstanbul'un musluklarından TIS sesi geliyordu. Barajlardan fosiller görünmeye başlamıştı. Adamlar suyu Istranca'dan Melen'den indirdi. Sen fiyat indirmeden bahsediyorsun. 

  • itfa16 Haziran 2019 22:02

    Itfayeci imam bile çıkıp işini yapmıyor belediyenin önünde açıklama yapıyor maloflar iş size mi kaldi karşı tarafa yardım etmuyecekmisiniZ.

  • ok16 Haziran 2019 21:35

    okçuluk vakfi

  • kaldir16 Haziran 2019 21:33

    gönül belediyeleri kazandı afişlerini arsivinize kaldırın.

  • beka16 Haziran 2019 21:31

    beka sorunuda bitti,Ankara nasıl gidiyor..

  • yok16 Haziran 2019 21:27

    Istanbullu konuşacağım diyenler diyarbakırda ne işi var...yine oy yok.

  • Kaybettiniz...16 Haziran 2019 21:25

    Yazık ya başbakanlık yap adamın düştüğü duruma bak...

  • Ahmet 16 Haziran 2019 23:20

    Yüzsüz arsız olursan daha da beter olursun bunların ki bu hesap kardeş....